Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 14:19

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Waarde 924 Turbo (us versie) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Waarde 924 Turbo (us versie)
Ik weet het, de 924 is niet het meest geliefde model...
Maar de Turbo-prijzen op de zoekertjessites schieten alle richtingen uit!

En de gek kan natuurlijk vragen wat hij wil :-) maar worden er ook verkocht?

De meeste die ik te koop vind, zijn wel Europese versies.
Wat is nu een gangbare prijs voor een US versie?
+geen roest
+open dak
-meer power dan de normale 924, maar uiteraard minder dan een Europese (is dit makkelijk te veranderen?)
-voorstoelen en dashbord hebben uiteraard last gehad van de vele zon
-dikke bumpers en zij reflectoren

Ik had deze gekocht voor de verzameling (naast de 911 en 914) maar gezien ik een vrouw en 3 kids heb, staan ze allemaal stil :-).
En ik ben bezig met andere investeringen, dus zou eventueel de verzameling uitdunnen.
Foto van toen hij nog in de US stond.
Afbeelding
veel foto's hier:
https://photos.app.goo.gl/MazLfQMsZaaMxG8GA

bedankt voor de hulp,
Sancho

06 jan 2025 17:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Waarde 924 Turbo (us versie)
Admin Johann en een dame van wie de naam me even ontsnapt (ze is niet zo actief hier, deelt de auto met haar zoon) kunnen je zeker verder helpen qua niche 924 T markt.
Machtige auto trouwens :drive:

(edit : Sylvia gok ik en anders Djurre van De Loods)

06 jan 2025 17:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Op mobile.de staan ze van 13K tot 32 K afhankelijk van de staat van de auto. zie HIER

dus, tja wat is een gangbare prijs...

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

06 jan 2025 18:22
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
De Series 1 US-spec Turbo (zoals in je foto's) is vrij teleurstellend: weinig pk’s, slechte remmen (geld niet voor de auto in je foto's want optioneel 5 gats velgen en schijfremmen rondom), een matige versnellingsbak – eigenlijk is bijna alles ondermaats. Een ROW 924 is in bijna alle opzichten beter. Daarom zijn US-spec modellen vaak te koop voor bedragen tussen de 2.000 en 4.000 USD. De Europese Series 1 daarentegen is een ontzettend leuke auto. De Series 2-modellen, zowel in de VS als in de rest van de wereld (ROW), zijn vrijwel identiek. Ze zijn echter een stuk complexer door de toevoeging van meer elektronica in vergelijking met de Series 1.

Voor een goed onderhouden Turbo zonder boost- of brandstofproblemen, maar met scheuren in de stoelen, zou ik maximaal 15.000 euro betalen. Zoals het gezegde gaat: wie het kleine niet eert… Er schuilt namelijk altijd meer achter, want Turbo’s zijn ontzettend duur in onderhoud. Als je het bijvoorbeeld te duur vindt om een dashboard te vervangen of stoelen opnieuw te laten bekleden, kun je er bijna zeker van zijn dat er ook mechanisch achterstallig onderhoud is. Een 924 Turbo mechanisch in topconditie houden kost flink wat geld – vergelijkbaar met de onderhoudskosten van een 930. Een standaard 924 (of zelfs een 924S) valt daarbij in het niet.

Alleen liefhebbers zoals ik zijn gek genoeg om hun 924 Turbo’s te onderhouden zoals het hoort. Maar in dat geval zit je eerder in de prijsklasse van 30.000 euro. Uit ervaring weet ik dat mensen met Turbo’s in topconditie ze bijna nooit te koop aanbieden, omdat de investering veel groter is dan de marktwaarde van de auto (ask me how I know :lol: ). Bovendien rijdt een top onderhouden 924 Turbo verslavend lekker. Er is eigenlijk geen andere Porsche in dezelfde prijsklasse die leuker is. :salut:

06 jan 2025 21:59
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Johann schreef:
De Series 1 US-spec Turbo (zoals in je foto's) is vrij teleurstellend: weinig pk’s, slechte remmen (geld niet voor de auto in je foto's want optioneel 5 gats velgen en schijfremmen rondom), een matige versnellingsbak

De remmen zijn dus al goed :-)
Wat is er verschillend qua versnellingsbak?
Want dat had ik nog nergens teruggevonden.

15000€ vind ik een schappelijke prijs.

bedankt voor de info en veel plezier met jouw pareltje!

07 jan 2025 15:28
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Johann schreef:
Alleen liefhebbers zoals ik zijn gek genoeg om hun 924 Turbo’s te onderhouden zoals het hoort. Maar in dat geval zit je eerder in de prijsklasse van 30.000 euro. Uit ervaring weet ik dat mensen met Turbo’s in topconditie ze bijna nooit te koop aanbieden, omdat de investering veel groter is dan de marktwaarde van de auto (ask me how I know :lol: ).

Ook ik weet er inmiddels alles van. Alles wat ik inmiddels geïnvesteerd heb in mijn "gewone" 924 is 100% de moeite waard geweest, maar zie ik vermoedelijk nooit meer terug..... :lol:

07 jan 2025 15:49
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Sancho schreef:
Wat is er verschillend qua versnellingsbak?
Want dat had ik nog nergens teruggevonden.

Een Turbo hoort een vijf bak met dog leg 1ste versnelling te hebben. Die versnellingsbakken worden ook vaak "snailshells" genoemd. Ze zijn echte Porsche bakken, in de VS kwam ze standaard met een Audi 5 bak, maar ook de snailshell was een optie.

Dit is een "Snailshell"
Afbeelding

Dit is de Audi bak
Afbeelding

Sancho schreef:
15000€ vind ik een schappelijke prijs.

Voor de duidelijkheid, de auto in je foto's is geen 15k waard, want het is een US S1. De motor ziet er best fris uit, dus wellicht meer in de lijn van 8-10k.

07 jan 2025 21:49
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]