Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 13:48

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Advies, ervaringen autotransport in Europa 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 Carrera, 1985
Bericht Advies, ervaringen autotransport in Europa
De afgelopen tijd ben ik meer en meer geïnteresseerd geraakt in het idee van een roadtrip vakantie. Er zijn fantastische berglandschappen hier in Europa met uitdagende wegen. Ik denk bijvoorbeeld aan de Atlantic Road in Noorwegen, of de Route de Napoleon in Frankrijk.

Het probleem waar ik echter tegenaan loop is de lange afstand om hier naar toe te rijden. Grenoble? 1000km. Oslo? Via Denemarken 1300km. En voor de Transalpina Pass zit je op 2000km. En dat is nog alleen een enkeltje. Op een klassieker tikt dat behoorlijk aan, en alleen maar snelweg vind ik gewoon zonde.

Ik zat daarom te denken of ik de auto niet kan laten vervoeren naar de bestemming en dan een trein (of vliegtuig) te pakken. De opties voor transport met trein zijn mager, maar er gaan talloze autos op trailers Europa door: Van en naar dealers, tijdens verhuizingen, etcetera. Heeft iemand ervaring met zo'n soort transport? Zijn er goedkope opties, standaardroutes die veel gebruikt worden? En wat zijn goede partijen waar ik een offerte voor kan vragen?

Ik kijk uit naar de reacties!

13 feb 2025 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Advies, ervaringen autotransport in Europa
Ik heb die weg in Noorwegen gereden, gecombineerd met Trollstigen, Geiranger etc. en heb daarbij gebruik gemaakt van de Colorline boot die tussen Oslo en Kiel (DE) vaart. Misschien is dat wat voor je.

13 feb 2025 10:45
Profiel
Moderator
911 Carrera S
romster schreef:
Ik denk bijvoorbeeld aan de Atlantic Road in Noorwegen ...

Da's een eind weg om die 8,3 kilometer te gaan rijden - die de Atlantic Road lang is -

Er zijn nog veel meer mooie wegen om te rijden in Noorwegen - staar je niet blind op die Atlantic road.

Afbeelding

Zelf ben ik (15 jaar terug alweer) naar Hirtshals in Denemarken gereden ... en heb daar de boot naar Tanager (Stavanger) genomen ...

Voor spanje heb ik zelf goede ervaring met jachttrans

13 feb 2025 11:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 981 - Cayman S
ik heb mijn in Duitsland aangekochte Cayman net laten ophalen door een tranporteur: Dennistrans of https://crosseurope.be
630EUR voor een enkeltje van bij Stuttgart tot in Belgie - ex BTW. en op een open trailer met 6 andere voitures.

Maar hij doet ook afgesloten transport in een aanhanger.

Probleem is wel dat er iemand moet zijn bij het afzetten of ophalen.

13 feb 2025 16:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik rijd al 15 jaar roadtrips door Europa. Eerst met de 3.2 Carrera Targa en nu al een paar jaar met de 964. Niets zo leuk als thuis vertrekken, enkele honderd km autostrade tot buiten België en dan de kronkelwegen op. Duitsland, Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk,... allemaal landen met prachtige kronkelroutes. Richting noorden heb ik nog niet gedaan maar ik neem aan dat dat hetzelfde is.
Leuke B&B's voor een habbekrats of een hotel met alles er op en er aan, lekker lunchen bij toevallige passages van kleine brasserieën, alles gewoon ontdekken op de moment zelf.
Ik maak mijn routes zelf met Kurviger, een gratis routeplanner, werkt poepsimpel en download de trip dan in mijn Garmin Zumo XT.

14 feb 2025 8:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]