Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Ervaring met Mecanicus in Parijs - auto importeren Frankrijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Huidig: geen :( Verkocht: 991.1 4S X51 PDK, 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht Ervaring met Mecanicus in Parijs - auto importeren Frankrijk
Beste Porsche liefhebbers,

Heeft iemand hier ervaring met deze club: https://mecanicus.com/
Ik sta op het punt hier een Porsche te kopen, maar merk dat het overmaken van een groot bedrag naar een buitenlandse rekening toch wel spannend is. Zou graag horen dat hier mensen zijn met goede (of slechte, maar liever goede ;) ) ervaringen met Mecanicus (of House of Mecanicus).

Verder natuurlijk altijd op zoek naar tips & tricks bij import uit Frankrijk.

Ben benieuwd!

11 maart 2025 15:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Ervaring met Mecanicus in Parijs - auto importeren Frank
Tips en trick heb ik niet over Mecanicus. Wel had ik vorige week een videocall met Matthieu van Mecanicus en die heeft toen uitgebreid de 981 GTS laten zien via WA-videocall. Tevens alle documentatie kwa rekeningen enzo via WA gestuurd.

Ik heb al wel wat BMW import ervaring en hij kwam goed over. Beter dan de Armeense Belg iig. Beetje googelen welke documentatie nodig is voor de Franse export/import. Heb 2 bimmerts volledig zelf geimporteerd uit Dtslnd en vondt dat uiteindelijk een fluitje van een cent (beide van een bedrijf). Een MB Viano via vd Berg Import gedaan (van een prive persoon). Ook prima, daar moest voordat ie langs RDW ging nog een grijs-kentekenwandje in dus toen die hele riedel maar eens uitbesteed. De 1e x was nog wel een beetje spannend, want met een pak cash op zak en een enkeltje ICE erheen. Terug met een big smila. Wel een collega meegevraagd als body-guard nalv wat bangmakerij verhalen van een importbedrijf dat ik had gebeld.

12 maart 2025 0:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb mijn 964 ook in Parijs gekocht maar dan van een particulier. Eerst naar Parijs gaan kijken en keuren, voorschot betaald en een week later terug om hem af te halen. En ja, enkele dagen voor afhalen ook een serieus bedrag overgeschreven via de bank en ik moet bekennen, dat was spannend. Maar is mijn beste koop ooit geweest.
Als je op de website van Mecanicus gaat en het adres intikt via Google streetview kan kan je een kijkje nemen binnen in de showroom en er staan mooie exemplaren in hun showroom. Dus over dat geld overmaken zou ik me geen zorgen maken maar ik zou wel eerst ter plaatse een kijkje gaan nemen, Parijs is nu ook niet zo ver en zij zullen wel weten en uitleggen wat je nodig hebt voor export.

12 maart 2025 8:20
Profiel
PorscheForum Rookie
mooie site, veel positieve google recensies, geen doorschuif-auto's, dit is een betrouwbaar bedrijf. Maar... 5 uurtjes rijden en je bent er, dit zou ik altijd doen, ook met betalen etc. je bent in een dag op en neer.

12 maart 2025 10:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Ja altijd gaan kijken, proefrit en eventueel een aankoopkeuring (zelf betalen 8) ). Zo was ik afgelopen zaterdag in Oostenrijk voor een proefrit. Vrijdagavond laatste vlucht op Wenen en zaterdag laatste vlucht weer terug. Parijs is dichterbij!

12 maart 2025 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Fraaie GT3's daar op die site.

12 maart 2025 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Huidig: geen :( Verkocht: 991.1 4S X51 PDK, 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Dank heren!

Zojuist de deposit overgemaakt om een mooie GT3 te reserveren! Als alles goed gaat volgende week vrijdag ophalen... Spannend!
Auto staat nu bij een Porsche dealer voor een 111 punten check. Hierbij wil ik graag laten checken:

- Reguliere 111 punten check
- PIWI uitdraai voor overtoeren (als het goed is overal 0)
- Lakdikte rondom
- Testrit
- Eventueel compressie test, leakdown test of borescope.

Ik twijfel echter of dat laatste nodig bij een Mezger 997 GT3 met 0 overtoeren. Wat denken jullie? Waarom zou je dit juist wél of niet doen?

Dank!

12 maart 2025 14:53
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Ah, (bijna) gelukt dus, gefeliciteerd! Ben heel benieuwd wat het precies geworden is, jaartal, kleur, kms?

Op jhe vragen: ik had alleen 111 punten test en Porsche Approved + toerenuitdraai, rest heb ik laten zitten. Unfallfrei is in CH sowieso gegarandeerd.

12 maart 2025 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank!

Het is die zwarte 997.2 op de website van Mecanicus! Metallic zwarte 997.2 GT3 met kuipstoelen maar zonder clubsport en dus zonder onhandige rolkooi - dat is echt mijn ideale spec. Auto heeft slechts 23.000km gelopen.. Ik ben van plan er gewoon lekker mee te gaan rijden.

Helaas kan er geen Approved meer.. Auto komt uit 2009, dus meer dan 15 jaar oud. Dat maakt ook dat ik wat onzeker ben of ik ook dat blok moet laten controleren dmv leakdown test/compressietest/endoscopie. Ik wet niet eens of dat echt zin heeft als de auto verder wel goed klinkt & rijdt...

12 maart 2025 16:10
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
fraai ding 8)

heb jij hem gereserveerd ?

mocht je hem kopen , doe dan gelijk ter preventie je koelvloeistof buizen/slangen inboren en vastschroeven !

deze buizen willen verharden en los knappen/schieten vanwege de jaren !

succes :salut:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

Laatst bijgewerkt door drknauf op 12 maart 2025 17:22, in totaal 1 keer bewerkt.

12 maart 2025 17:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Yes! Na een hele lange tijd zoeken eindelijk eentje aan de haak geslagen. Hopelijk komt hij met vlag en wimpel door de 111 punten check.

12 maart 2025 17:21
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Enguess schreef:
Unfallfrei is in CH sowieso gegarandeerd.

Waarom is dat? Serieuze schade is meteen kenteken kwijt?

12 maart 2025 17:40
Profiel
Een auto geldt in CH als “Unfallfrei” als hij geen grote schade’s heeft gehad - zogenaamde “Bagatellschaden” (krassen, parkeerdeuken, steenslagschade) vallen er niet onder. Bij verkoop moet worden aangegeven of de auto Unfallfrei is of niet. Als de auto als Unfallfrei wordt verkocht, dan mag je ervan uit gaan dat ie dat ook is. Als de verkoper een auto als Unfallfrei verkoopt, maar hij blijkt dat later niet te zijn, dan heeft de verkoper een nogal serieus juridisch probleem. Daar wordt zwaar aan getild. Zoals alles in CH eigenlijk netjes en ordentelijk geregeld is. Gedeeltelijk omdat er in dit land nog fatsoen is, gedeeltelijk omdat boetes/straffen voor overtredingen, vergrijpen en misdaden significant zijn.

Zie ook Asterix in Helvetia voor details :mrgreen:

12 maart 2025 18:22
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Zwaar gave GT3 is dat :!: Gefeliciteerd met de (bijna) aankoop.

AfbeeldingAfbeelding

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

12 maart 2025 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Miljaar Stak strakke bak hoor, komt wel goed volgens wat ik weet laatste Metger motor en met die km stand zou ik mij geen zorgen maken als de overrevs minimaal zijn.

12 maart 2025 22:15
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Een toekomstige klassieker, Enguess heeft er ook 1.
Ja, het is een dure sjaak maar binnen x jaar is die een veelvoud waard.
Veel plezier met het aankoopproces, genieten en met een grote smile terugrijden!

12 maart 2025 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
stak schreef:
- PIWI uitdraai voor overtoeren (als het goed is overal 0)

Gave aankoop!!
Waarom verwacht je 0 overrevs in álle ranges? Is het niet zo dat het raken van de rev limiter al een range 1 registratie oplevert? Ik zie dat de verkoper dat in de advertentie noemt, maar ik zou niet te zwaar tillen aan range 1 bijvoorbeeld.

13 maart 2025 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank heren!

Auto heeft wel een overrev report uit begin 2024 waarin alles 0 is. Verwacht dus overal 0 overtoeren. Maar verder zou ik em ook niet laten staan bij overtoeren in bereik 1 of 2.

13 maart 2025 15:06
Profiel
8,500 toeren is dan ook zat :cool:

13 maart 2025 16:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Het ligt er ook maar net aan hoe lang geleden een overrev is geweest. Als dat een paar uur geleden is, dan kan het iets betekenen.

Had in november ook gekeken naar een auto bij Mechanicus, de groene 997 GT3. Ondanks dat het geen echte RS is, toch een mooie wagen. Stond op de shortlist met een 997 GT3RS in Oranje (wel een echte) en een LP570-4 Superleggera. Uiteindelijk is het de Superleggera geworden, en geen spijt van. De oranje of groene RS komt nog wel :wink: .

13 maart 2025 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb ook nog gekeken naar wat .1 RS'en, maar dat zijn wel vaker echte circuitauto's geweest. Natuurlijk logisch, en daar zijn ze voor gemaakt, maar niet wat ik zoek. Die oranje 997.1 GT3 RS blijft een favoriet van mij.

Superleggera - fantastisch ook.. Zal wel heel anders sturen.

14 maart 2025 10:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Verrassend lichtvoetig ondanks 4WD. Weegt ook maar 1390 kilo ondanks zijn 5.2 V10 en 570PK. Een en al carbon van buiten en binnen.
Stond op het punt om naar die oranje .1RS te rijden, tot ik na wat speurwerk een oudere post op Instagram zag dat ie geprepareerd was voor weer een seizoen circuitdagen. Inderdaad hetzelfde als jij: niet wat ik zoek.
Dan maar een andere oranje wagen :mrgreen:

14 maart 2025 20:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]