Twee jaar geleden gaf ik al aan dat tijdens de Ramble Rally met de GT3 door heel Italië, zelfs in Modena, geen 98 te krijgen was.
Ik kneep hem best wel, want een GT3 vindt het niet leuk om op 95 te rijden.
Ik vermoed dat ook de Italiaanse petrolheads dit niet kunnen appreciëren, maar die hebben uiteraard ook niets in te brengen tegen het EU geweld.
Na lang zoeken eindelijk bij een pomp octaanbooster gevonden, ergens in Massa (aan de kust), uiteraard voor de hoofdprijs.
Zelfs in het dorp bij de Ferrari-fabriek zaten de rode grepen met bandjes vastgebonden, ook met sloten.

maar ik had net genoeg flesjes om Slovenië te bereiken, waar alles weer als vanouds was
Het zal wel de zoveelste EU-test zijn om een signaal af te geven, maar voorlopig ben ik voorbereid: een doos Putoline booster ingekocht voor de buitenland ritjes

Nu hopen dat de groene khmer in ons land geen grip krijgt op deze terreur

Ik sleutel af en toe in een garage, maar 95 ethanol maakt meer stuk dan alleen je rubber slangetjes, of je pingelgebeuren.
Of het uiteindelijk bijdraagt aan het milieu en de portemonnee is maar zeer sterk de vraag.
Als ik naar Italië verhuis, dan weet ik het wel: een Panda hybride en de rest er uit! Er moet tenslotte nog wat overblijven om iedereen uit te kunnen lachen