Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente
Eens!
Daar zou ik niet echt bang voor zijn. TS doet hier verslag van wat er is gebeurd vanuit zijn perspectief en gebruikt door de bank genomen geen nodeloos negatieve kwalificaties. Zoals door hem toegeicht is zijn doel niet om PCT schade toe te brengen of hun reputatie te bezoedelen, maar om zijn frustratie te uiten en anderen daar voor te waarschuwen op een merkgerelateerd forum. Dat mag gewoon.
Nog even daarover. Niet als kritiek (zie boven: ik vind ook dat je verkeerd behandeld bent), maar meer als iets om je op voor te bereiden: geen schadevergoeding zonder werkelijke schade. We leven hier niet in Amerika waar de immateriële schadevergoedingen tot de hemel en terug gaan, in Nederland moet je kunnen aantonen dat je daadwerkelijk schade hebt geleden om aanspraak te maken op schadevergoeding. Principes, niet aan de regels houden, draaien met feiten, klant uitspelen, etc. zijn niet fraai, maar leveren jou geen schade op die op een bedrag te begroten is.
Wat je mogelijk wel schade oplevert is dat je nu elders een gelijkwaardige auto voor een hoger bedrag moet kopen, dat je bijvoorbeeld al kosten hebt gemaakt, etc., etc.
Zie je mijn punt? Om bij de Geschillencommise op een schadevergoeding uit te komen (in aanvulling op terugbetaling van het door jou betaalde klachtengeld), zul je dus wel feiten moeten hebben die zich in geld vertalen en niet alleen maar in gevoelens. Dus voor zover je die nog niet (duidelijk) hebt benoemd, kun je dat in je volgende schriftelijke ronde bij de Geschillencommissie als nog doen.
Nogmaals: bedoeld om je te helpen en niet als kritiek he.