Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 jan 2026 14:44

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Stijgt 996 in waarde? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Stijgt 996 in waarde?
Olaf schreef:
lindemans schreef:
Volgens mij verandert wat je leuk vindt ook met de tijd ...

Kijk alleen maar eens op dit forum ... minder lufties en meer waterkoker-eigenaren actief :idea:

Ik heb al 27 jaar veel plezier van dezelfde 3.2 uit 89, ooit bij Hans Bos gekocht voor 45.000 gulden.

In de ruim 20 jaar op dit forum begon ik de shift in populatie hier te zien door vragen als "mijn achteruitrijcamera doet t niet" :mrgreen:

22 jan 2026 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Er zit denk ik ook een relatie tot de periode waarin een generatie de 'jeugd-droomauto's' heeft, maar waarschijnlijk (nog) niet het geld, en de periode waarin een generatie wat geld over heeft, die liggen vaak een jaar of 20 a 30 uiteen. Dat verklaart waarschijnlijk ook wel waarom sommige modellen relatief sneller stijgen.

De 996 had ik vroeger als 1:18 modelauto staan en daar had je het met je vriendjes over... maar een krantenwijk dekte de kosten niet. Inmiddels wat ouder en een wat beter betaald (bij)baantje en dan komt het binnen handbereik.
... de countach die boven m'n bed hing blijft echter nog steeds een droom :mrgreen:

22 jan 2026 16:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Klopt - ik las onlangs ook een stuk dat jaren 50-60 autos minder in trek zijn en de jaren 80-90 in de lift zit...
Stiekum hoop ik ooit nog eens op een mooie W113 / 280SL, de enige auto waar ik de m'n 911 voor zou wegdoen ...

22 jan 2026 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Bollenstreek
Polydeukes schreef:
Retep schreef:
Dit is niet het goede forum om naar een eventuele waardestijging van de 996 te vragen. Model is hier niet geliefd, je zult dus ook geen objectief antwoord krijgen.

Ik ga nu enorm chargeren, maar vooral om een punt te maken, niet om individuen te schofferen :wink:

Er zijn eigenlijk 4 types mensen (lees: mannen)
1) Zij die überhaupt geen interesse hebben in auto's én geen geld hebben voor een Porsche: die zullen iedere Porsche overpriced vinden, wat een 996 is weten ze niet.
2) Zij die wel van auto's houden, maar geen geld hebben voor een Porsche: die vinden alleen de duurste exclusiefste en snelste 911'jes "échte Porsches". Alles wat neigt naar basis, instap of "996 met die lellijke koplampen" moeten ze niet. Ook al kunnen zelf überhaupt niet eens een instapper kopen.
3) Zij die véél te besteden hebben en daarnaast besmet zijn met het snobvirus: zie groep 2, met het verschil dat zij waarschijnlijk wél een dikke 911 en wat anders leuks in de garage hebben staan. Ze praten minachtend over alle Porsches behalve wat ze zelf hebben of zouden kunnen kopen.

4) Veruit de grootste groep hier op het forum: liefhebbers van sportieve auto's, met een voorliefde voor het merk Porsche, soms met een goed budget, soms wat minder, maar allemaal enthousiast: iedere Porsche is goed, en je moet kopen/rijden waar je zelf gelukkig van wordt en wat in je budget past. Hun standpunt: laat je niet afleiden door de mening van anderen. Je koopt/rijdt een auto voor jezelf, niet voor je buurman, collega of anonieme toetsenbordridder op het internet.

Eens. Dan ben ik ook een #4: niemand zou zich hoeven verantwoorden voor zijn autokeuze. Ik heb ook niet dé auto volgens de purist (4S met de beruchte motor, tiptronic, schuifdak, wisser achter), maar wie bepaalt de standaard? En op basis waarvan? Het is mijn auto, mijn keuze. Ik hoef kaas ook niet lekker te vinden als een ander er dol op is. Dus als een 996 je auto is: go for it! En wat de ander daarvan denkt: dat interesseert je toch geen ene reet?! (vrij naar wijlen Rene Karst).

Ik vind een 996.1 met 17 inch en oranje knippers eigenlijk wel lekker tegendraads cool, ultiem statement om niet te confirmeren, maar wel lekker Porsche te rijden.

22 jan 2026 22:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3