Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 jul 2026 4:00

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Kleur keuzes van uw Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Nu Boxster 2.7 van 2003. Ex Boxster 2.5 van 2001. Ex 944 van 1986
Engelen
Bericht Re: Kleur keuzes van uw Porsche
Dark Olive, Tannengrun beide zeer mooie groene kleuren, maar ja hier ook een zilvergrijze.
Ik zie veel grijze Porsches rijden en denk dan toch, die zullen wel gebruikt gekocht zijn, anders had de eigenaar wel voor een mooi kleurtje gekozen.

09 jul 2026 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman
Ik ga van een rode naar een rode. Een mooie rooie is niet lelijk.

09 jul 2026 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Olaf schreef:
Hier een ander plaatje
ik zie nog steeds aardig wat witte :wink:

12 jul 2026 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Ik ga altijd voor opvallende kleuren. Passen gewoon perfect bij de auto's... Zoals Speedgelb, Vesuvio en Riviera Blau.....
Uit ervaring blijkt het verkopen later van een auto in opvallende kleuren ook interessanter te zijn......

12 jul 2026 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Bollenstreek
Tegenwoordig wel idd. Kleurrijker of kleurencombinaties (anders dan zwart-zwart of grijs-zwart) maken de auto meer onderscheidend en het onderscheidend zijn zelf,lijkt tegenwoordig belangrijker te zijn danwel ‘meer in’ te zijn dan zoveel jaar geleden in de periode ‘zwart en grijs.’

12 jul 2026 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 2S, BJ40, Z4 E85, X5 50e, Mini Clubman S
Zwolle
Midnight blue, man, wat een prachtige kleur, net gewassen, in de zon:kunst!
Helaas, is alles lelijk tegenwoordig, de jaren 60-70-80, toen had alles kleur.
Interieur, alles.

13 jul 2026 7:08
Profiel
Taycan CT 4S, ex 997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Zo erg is het nou ook weer niet.. je moet alleen beter zoeken en dan is een leuke buiten en binnen kleur echt wel te vinden.. Ooit een tannengrune 996 met natuurbruin interieur gehad, een 997 en cayenne in speedgelb en nu een taycan in frozen blue (met afwijkend interieur in grijs, geen zwart gelukkig)..:). En qua verkoopbaarheid kan ik zeggen dat een kleur snel(ler) verkoopt, ik was ze allemaal binnen een paar dagen kwijt

13 jul 2026 8:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Als ik zo de reacties doorneem dan lijkt het erop dat een kleurtje scoort.
Echter door gebrek van aanbod, dan maar een standaard kleur, Zwart, grijs of wit.
Genoeg aanbod hierin.

De oplossing zou zijn als de dealer een meerprijs gaat vragen voor de saaie kleuren :D en kies je een leuke kleur dat je daar een soort van bonus/kadobon voor terugkrijgt.

En na een aantal jaar hebben we in Nederland een leuker aanzicht op de snelwegen als we Porsche zien :ba:

14 jul 2026 9:09
Profiel
Taycan CT 4S, ex 997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Zo staat er een nu een demo cayenne in meerdere pts kleuren bij PCA. Zo eentje zou ik wel willen als vervanger van de Taycan.. Moet alleen de Cayenne eerst beter gaan rijden want de proefrit laatst in de EV Cayenne werd ik niet blij van (reed als een gewone EV suv, niet zoals de taycan helaas)..:)

14 jul 2026 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zou vooral kopen wat je zelf mooi vindt !

Ik heb een Miami Blue 991.2 gehad geweldige kleur een Pure White een echte klassieke tijdloze Porsche kleur of Ice Grey of kreide is ook top.

Afhankelijk van wat voor een kleur wielen accessoires enz.

14 jul 2026 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Ik snap al dat grijs totaal niet. Wie kiest daar nou voor? Het is geen kleur, het is geen wit, het is geen zwart, het is van alles niks. Stop grijs! 8)

Ik vind dat blauw van mij ook nog wat te braaf. Mooi. Maar braaf.

15 jul 2026 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Alles leuk en aardig, maar op de gemmiddelde grijskleur komen de vormen van automodellen (waar het onx toch allemaal om gaat) uitstekend uit (in tegenstelling tot donkere kleuren), terwijl de naden en andere lelijkheden niet zo zichtbaar zijn (in tegenstelling tot op lichtere kleuren).

Ik citeer verder CoPilot: "Grijs wordt vaak gezien als een neutrale kleur die stabiliteit, sereniteit en eenvoud uitstraalt. Het is veelzijdig en tijdloos, waardoor het perfect past in zowel moderne als klassieke omgevingen . Grijs kan ook helpen om andere kleuren te neutraliseren, waardoor felle kleuren zachter ogen. In interieurontwerp wordt grijs vaak gebruikt vanwege zijn kalmerende effecten."

Mijn Sealgraue 911 past mij dus als gegoten: ik straal ook stabiliteit, sereniteit en eenvoud uit, pas in moderne en klassieke omgeving en sta belend om mijn kalmerende effecten. :ass:

15 jul 2026 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Een auto met een opvallende kleur...

Afbeelding

... mij niet gezien :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Voormij was het bij de aanschaf een kei harde eis; een kleurtje erop. En ZEKER niet zwart!
Nou... het verhaal hebben jullie kunnen lezen, maar met deze kanarie rij ik elke dag met mega veel plezier rond. En inderdaad de nodige bekijks. 8)

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

15 jul 2026 15:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Stiruam schreef:
Ik citeer verder CoPilot: "Grijs wordt vaak gezien als een neutrale kleur die stabiliteit, sereniteit en eenvoud uitstraalt. Het is veelzijdig en tijdloos, waardoor het perfect past in zowel moderne als klassieke omgevingen . Grijs kan ook helpen om andere kleuren te neutraliseren, waardoor felle kleuren zachter ogen. In interieurontwerp wordt grijs vaak gebruikt vanwege zijn kalmerende effecten."

ChatGPT zegt heel iets anders, of zou het aan de prompt liggen? ---> :wink: <---
"Grijs is niet eens een kleur. Grijs is een administratieve beslissing op wielen. Grijs straalt uit dat je bang bent om een kleur te kiezen. Het argument dat grijs "tijdloos" is, betekent in de praktijk dat hij gisteren saai was, vandaag saai is en over tien jaar nog steeds saai zal zijn. Tijdloos? Een betonnen viaduct is ook tijdloos. Niemand hangt er een poster van boven zijn bed. Dat grijs felle kleuren neutraliseert, is geen kwaliteit maar een waarschuwing. Zet iets levendigs ernaast en grijs doet zijn uiterste best om alle energie eruit te trekken. Het is de kleur van fletse eenheidsworst, bewolking en opgeven."

17 jul 2026 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Ook best, dan ga ik vanaf nu als saaie, opgevende, fletse eenheidsworst door het leven. Anders past de 997 me niet meer ... Even oefenen: ik was gisteren saai, ik ben vandaag saai en zal over tien jaar nog steeds saai zijn. :lol: :lol: :lol:

17 jul 2026 13:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2