Auteur |
Bericht |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
 2.7 goede motor....?
Een kennis van mij is van plan om een 911 targa aan te schaffen.
Hij twijfelt nog een beetje tussen het eerste model (t/m 73) en het G-model.
Zelf heb ik gehoord dat de 2.7 motor uit dat model niet de beste zijn. Kan iemand mij hier meer over vertellen, of heeft iemand zelf ervaringen met dat type motor gehad?
Hij zou natuurlijk ook een SC kunnen nemen, maar heeft een mooie 2.7 op het oog.
(weet iemand mss ergens nog een mooie targa te staan? en dan de eerste 2 modellen)
Alvast bedankt 
|
27 maart 2006 14:10 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Onafhankelijk van de verschillen tussen beide types, kan je altijd tegen een slecht exemplaar aanlopen. Eerste advies is dus: Aankoopkeuring laten doen indien geinteresseerd.
Omdat je niet in een blok kan kijken, loop je altijd wat risico; het is tenslotte een auto van meer dan 30 jaar waarbij het aantal aangegeven kilometers op de teller helemaal niks zegt. Meer over de historie/afgl aantal km zeggen zaken als algemene uitstraling, slijtpatroon van de stoelen, etc.
Over de 2.7 hoor je inderdaad veel, maar of dat overdreven is of terecht kan ik niet beoordelen (o.a Anne 2.7 op dit forum wellicht wel). Wat ik wel weet is dat het blok in principe verder opgeboord is om de capaciteit van 2.4 naar 2.7L te vergroten en dat vooral de cilinder bouten nogal een zwak(ker) punt zouden zijn. Ik zeg met opzet zwakker ipv zwak, want vergeet niet; het blijft een Porsche, geen ferrari....
Toen ik nog op zoek was naar een klassieker, viel me op dat de targa's in het algemeen meer last hadden van roest; niet zo heel verwonderlijk, want als het dakje gaat lekken, dan worden de balken en floorpan uiteindelijk ook nat. Verder is een targa veel minder stijf, maar is het met name een kwestie van smaak en/of voorkeur; de wind in je haar is ook wel lekker, maar ik vind persoonlijk de lijn van een coupe veel mooier.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
27 maart 2006 14:52 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Er staan er bij de klassieke 911 en 912 club NL een aantal aangeboden:
911 2.4S Targa 1973
911S Targa 1968
911 2.2T Targa 1971
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
27 maart 2006 17:29 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
op de pfdsite staat ook nog een mooie targa tekoop
anton964
|
27 maart 2006 18:24 |
|
 |
Dick
964 C2T
997 C2
|
Antwoord op jouw vraag of een 2.7 een goed motor is...
Neen, de "enfant terrible" van de motorblokken.
De lijst met verschijnselen en mankementen is te lang om op te sommen..
Echter, er zijn exemplaren (zoals bij enkele Forumleden alhier) die nergens last van hebben... (misschien al eens gemodificeerd?).
Zoek anders gewoon op internet eens naar "2.7 common problems"..
succes,
Dick
|
28 maart 2006 10:39 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Volgens Dick een slechte motor
Heb zelf een 2,7 gehad en 8 jaar met zéér veel plezier mee gereden.
Een kennis dito en heeft hem 15 jaar gehad.
Weet wel dat ze wat gevoelig waren voor lekkage, volgens kenners zat het in de legering van het carter.
Heb zelf de vernieuwde kettingspanners gemonteerd en eigenlijk geen lekkage gehad.
Kijk maar in mijn album en het is de blauwe, en de 3 Porsche's voor de fabriek zijn alle 2,7.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 maart 2006 11:00 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Wat is Anne toch stil! Stiekum blok aan het reviseren??? 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 maart 2006 12:54 |
|
 |
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
de 2.7 problemen waren erger in de US waar er een warmte pomp werd geinstalleerd omwille van emissie reglementering , en ook een koelings fan met maar 5 bladen op
daardoor liep de motor veel warmer ( wat beter is qua emissies )
maar was het resultaat dat die motors na verloop van tijd gebroken headstuds te verwerken kregen, voornamelijk de onderste
headstuds : per cyllinder 4 , cyllinder schuift over die studs
dan de kop erop, en een moer om de boel op te spannen
omdat die dingen van staal zijn , en de cyllinders en kop van aluminium is er dus een verschil qua uitzetting bij opwarming
voor zover ik begrijp , zijn dit geen issues op ROW auto's
omdat deze niet op deze manier werden afgeleverd, geen warmte pomp
ook wordt gezegd dat de manier van rijden zodanig verschilt tussen US en Europa , dat dit ook van tel is , in de positieve zin voor europese 2.7's
zowieso , wat men hierboven zei ... 30 jaar oude motor
als die motor nog nooit herbouwd is geweest , heb je praktisch evenveel kans dat een 2.7 kostelijke werken nodig heeft, als een 2.4 of 2.2
en alle magnesium cases zijn duurder qua revisie dan aluminium cases...
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
28 maart 2006 16:08 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
De 2.7 was/ is geen slechte motor.
Wel waren/ zijn de voorgaande en zekers de latere motoren net iets beter. Vooral de 3.0 en 3.2 waren erg sterk. Maar nu alle motoren oud zijn en bijna allemaal meer dan 180.000 gedraaid hebben (van voor 1990)
kunnen ook de goed bekend staande motoren er slecht aan toe zijn.
En natuurlijk zijn er ook onder de als slecht bekend staande motoren zeer goede exemplaren.
Oftewel, nu weet je nog niet veel meer. 
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
28 maart 2006 20:15 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik gelukkig wel! 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 maart 2006 21:26 |
|
 |
gertjan
2.7Bergen nh
|
Over de 2.7 gaan nog al wat (baker)praatjes de ronde. Laat je niet gek maken. Gewoon door ervaren deskundigen een aankoopkeuring laten doen, dat moet je sowieso met die oude auto's laten doen ongeacht het type, want naar verloop van tijd kunnen ze allemaal problemen krijgen. Daarnaast jezelf er van gewissen dat de auto regelmatig onderhoud heeft gekregen.
groeten van een tevreden 2.7 rijder met 220 k op de teller...  en al jaren zonder noemenswaardige problemen (knock knock)
|
28 maart 2006 21:47 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Ik mag ook niet klagen. Alles wat er te zeggen valt over de 2.7 is reeds gezegd. Of het moet zijn dat niet alleen de US versies, maar ook ROW versies een 'Fiveblade' hebben.
Dat hok van mij heeft 186.000 km gereden. Rookt soms bij gaslos, soms bij de start, maar trekt nog prima en loopt ook mooi rond. Je kunt er ook leuk mee slalommen (en sneller zijn dan menig 964). Bijna 29 jaar, en nog niet gereviseerd.
Kortom, laat je niet bang maken.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
28 maart 2006 21:56 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
He he Anne, dat duurde lang!
Ik heb ook een " five blade" trouwens..... Volgens de kenners (jeroen914 meen ik) genereert deze net zoveel koeling als een elfbladige, ivm de hogere snelheid.... dus wat er nu zo slecht is aan die five blade? Is me na al die postings nog steeds niet 100% duidelijk, meningen zijn verdeeld geloof ik...
The size of their toys!
|
28 maart 2006 22:05 |
|
 |
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Porschisten;
Ik heb altijd begrepen dat de US-2,7's waren voorzien van 'thermal reactors' (naverbranders?) in het uitlaatsysteem die in grote mate bijdroegen aan de warmteproblemen van deze motoren. Daar zouden ROW-2,7's dus in elk geval minder last van moeten hebben.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
29 maart 2006 0:48 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Ik vermoed dat de hogere temperatuur juist nodig was om die krengen goed te laten functioneren.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
29 maart 2006 6:49 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
niet zo schelden op die mooie oudere dame van je 
_________________________________________ Got coffee?
|
29 maart 2006 10:38 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wat ik erg leuk vond aan de 2,7, is die vermogenspiek die optreed boven de c.a. 4500 toeren.
Lijkt een beetje op een 2 takt, in een keer die kracht super
Natuurlijk de latere werden enorm soepel en gebruiksvriendelijker, maar de oudere hadden ook zéér veel charme
En dan heb ik geen eens over het heerlijk "rauwe" geluid met het raampje open
Heb ooit eens meegereden met een 2,4 S met 190 pk, wat een beest zeg 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 maart 2006 11:20 |
|
 |
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Anne;
Die dingen werden inderdaad noodzakelijkerwijs erg heet, wat voor de motor zelf nadelig uit kon pakken.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
29 maart 2006 16:48 |
|
|