Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 apr 2025 16:23

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Frauduleuze handel op Mobile.de LET OP!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Frauduleuze handel op Mobile.de LET OP!!!
Deze week weer zitten spitten op www.mobile.de naar een mooie 996.
Wederom ben ik meerdere niet bestaande objecten tegen gekomen. De mooiste is wel deze 996 C4 cabrio

Mobile.de link

De prijs is natuurlijk al vreemd laag want zelfs in Duitsland doet een dergelijke auto ongeveer 60.000 euro.

Nieuwsgierig als ik ben kontakt met de verkoper gezocht. Kreeg per mail een heel zielig verhaal terug dat hij net was gescheiden en nu in Australie werkt en van zijn auto af moet. Verder het verzoek of ik hem zo snel mogelijk 5000 euro aanbetaling wil sturen. Nou ik ben niet gek, geen enkele betaling zonder eerst de verkoper te hebben gezien of de auto :wink:
Krijg ik ook twee telefoonnummers erbij. Een is inderdaad een nummer in Duitsland maar niet in de plaats Rosenheim. De ander is helemaal mooi, volgens hem zijn Australische nummer maar het blijkt dat het een nummer in Roemenie is. Ik kan hem bellen in onze avonduren hetgeen ook vreemd is want tenzij hij nachtwaker is is het op dat moment midden in de nacht in Australie (8 uur tijdverschil).

De email is via yahoo webmail verstuurd en als ik de headers van de mail bestudeer kom ik er achter dat deze mail uit een internet cafe in Roemenie is verstuurd.
Naast deze auto staan er meer objecten op de site die waarschijnlijk van dezelfde aanbieder komen.
Ik heb inmiddels Mobile.de op de hoogte gebracht en er wordt een justitiele zaak opgestart.

Wees dus op je hoede bij de aankopen en kontakten via internet.

17 apr 2006 15:20
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een duidelijke waarschuwing. Overigens zijn dergelijke praktijken hier al meer de revue gepasseerd.

17 apr 2006 15:37
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
WdePundert schreef:
Een duidelijke waarschuwing. Overigens zijn dergelijke praktijken hier al meer de revue gepasseerd.

Inderdaad! If it sounds too good to be true it probably is :!: Altijd goed blijven opletten dus. Goed dat je Mobile hierop attent hebt gemaakt. Ben benieuwd of ze er uiteindelijk iets tegen kunnen doen... :roll:

17 apr 2006 16:07
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Behalve de advertentie verwijderen en de adverteerder aangeven bij de betreffende instanties kan mobile er weinig aan doen natuurlijk.

Ik denk wel dat het onze taak is dit soort dingen te vlijven signaleren. Zodoende krijgt dit gespuis weinig kansen meer om hun slag te slaan

17 apr 2006 16:22
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
goed gedaan, zo hoort het :D :!:
die roemeense honden hard aanpakken, wel een sukkel als ik je verhaal zo lees, beetje profi doet dat op een andere manier :twisted:

18 apr 2006 20:10
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
craze schreef:
....beetje profi doet dat op een andere manier :twisted:

Ehhh profi? vertel hoe doe jij dat Craze? :wink:

Advertentie is reeds verwijderd en ik heb de bevestiging gehad dat er, omdat er meer advertenties van deze persoon op mobile stonden, een diepgaand onderzoek plaats vind.

Intussen ga ik wel op zoek naar echte value for money :lol:

18 apr 2006 20:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ik ken dus iemand die daar in is getrapt, de sukkel.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

18 apr 2006 22:36
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
thijzer schreef:
Ik ken dus iemand die daar in is getrapt, de sukkel.

Laatst in de Telegraaf een meisje dat zo haar scooter effe snel dacht te verkopen... met de truc van 'ik heb een cheque voor teveel geld overgemaakt.' Man kwam scooter en wisselgeld de volgende dag ophalen... helaas - cheque vals. :roll: :evil: :cry:

18 apr 2006 22:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]