|
Auteur |
Bericht |
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
idem... 
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
25 apr 2006 17:34 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Diefstal? Had je anders een schenking gedaan om onze infrastructuur en overige wensen te bekostigen? Gek hè, als je meer geld hebt gelden nog steeds dezelfde regels.
Valt me op dat diegenen met het "speelgoed" vaak de grootste jankers zijn.
En daarmee ben ik weer terug bij wat ik in mijn vorige post schreef. 
|
25 apr 2006 17:36 |
|
 |
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
En daarom vertel ik mijn bank, als ze weer eens bellen voor een afspraak, altijd vriendelijk geen interesse te hebben. Heb gewoon te weining vertrouwen in zelfverklaarde beursgoeroes en analisten.
Uit Wikipedia het volgende stukje:
Jacko is een gorilla die gehouden wordt in de dierentuin van Berlijn.
Jacko is bekend geworden als de beursgorilla, een inventie van Jeroen Bertrams. Sinds 2000 kiest Jacko een portefeuille aandelen en elk jaar heeft Jacko zowel de AEX als een panel van professionele beursanalisten verslagen.
Zijn beste resultaat tot nu toe haalde Jacko in 2001, toen hij, tegen de trend in, een winst van 15 procent behaalde.
In het jaar 2004 presteerde Jacko voor het vijfde achtereenvolgende jaar beter dan de AEX-index.
|
25 apr 2006 17:47 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
 en het hoogste tarief omlaag van 52 naar 48
Lang leve Verdonk (als ik wel mag blijven tenminste)
Trouwens waarom niet gelijk afschaffen dat hoogste tarief..
|
25 apr 2006 18:24 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Yep,WAS ook een v.d. Hoop klant  nu ING
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
25 apr 2006 18:40 |
|
 |
Epicurus
992 Turbo S Coupe
|
Het hoogste tarief voor de kleine ondernemers gaat (als plan Wijn doorgaat) binnenkort van 52 naar 47 %. Dat is al een start(je)
@Marcel: volledig eens
@ECT: ga uit van een (voorzichtig pessimistisch) rendement van 6% t.o.v. je huidige 3 (?) %, en dat over het gehele saldo en dan voor de komende járen (25 ? 30 ?) Wil jij niet weten hoeveel 993's verschil daartussen zit ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
25 apr 2006 18:42 |
|
 |
ECT
|
Begrijp me goed dat ik ermee eens ben dat we allen belasting moeten betalen om de infrastructuur, onderwijs, etc. op peil te houden. Het gaat me om de HOOGTE en de vele Lastenverzwaringen die me om de oren vliegen, niet alleen als burger maar ook als ondernemer en ook waar het aan besteed wordt.
Het steekt me dat er voorstellen zijn om de salarissen van ministers met max. 30 % te verhogen, terwijl ze allerlei vergoedingen en gratificaties krijgen, diverse aftrekposten, wachtgeldregeling, subsidies, compensaties, en verder geen klap uitvoeren. Voor het merendeel van de beroepsbevolking klinkt dit als het walhalla. Dat is toch niet in verhouding en daar steek ik liever mijn geld niet in. Neem het nieuwe zorgstelsel, de alsmaar stijgende premies. Ik heb in vele ziekenhuizen gewerkt - er waren wachtlijsten terwijl een groot aantal verpleegafdelingen leeg waren. Het was policy van ziekenhuismanagement en verzekeraars (dubbele agenda's), terwijl zij tegelijkertijd de grootste kostenposten (en lastposten) waren. Lachen als je eenmaal het spelletje door had.
Hoe vaak sta je aan de pomp? 1liter eurosuper kost momenteel 1.54 euro!!
Marcel kan je vertellen wat er aan accijnzen (=belastingen) in zit. We zijn in heel Europa het duurste qua brandstof en energie en met de hoogste belastingdruk. Het is disproportioneel en daarom zie ik in dit verband de fiscus en de huidige regering als een bende oplichters.. 
|
25 apr 2006 19:59 |
|
 |
Jort
Groningen
|
De meesten zouden het geen week volhouden. Waarschijnlijk zien de meesten jouw job en bijbehorende vergoeding ook als het walhalla. Kort geleden bleek maar weer dat velen hier die verhoging zo gek nog niet vinden.
Ik weet dat ongeveer driekwart van de benzineprijs bestaat uit accijns en belastingen. Het verschil met een land als de UK is bijvoorbeeld maar miniem. De relatieve belastingdruk op benzine is de laatste jaren in Nederland gedaald.
Wat bestreft de algemene belastingdruk in Nederland:
" De gemiddelde belastingdruk in de EU was 41,5 procent in 2003. Nederland zit daar met 39,3 procent onder. Dit blijkt uit een onderzoek van Eurostat. Onder belastingdruk verstaat Eurostat de opbrengst van alle verplichte heffingen uitgedrukt in een percentage van het Bruto Binnenlands Product. Niet alleen belastingen maar ook sociale premies tellen mee. "
Wel eens in Scandiniavië geweest? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten denk ik dan.
Laatst bijgewerkt door Jort op 25 apr 2006 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 apr 2006 20:15 |
|
 |
Epicurus
992 Turbo S Coupe
|
ECT, onze (enorme) belastingdruk (vergeet ook niet de BTW en BPM in je verhaal...) is helaas de (zeer hoge) prijs die de belastingbetaler betaalt om in Nederland te mógen wonen.
Ik ben volledig met je eens dat het absurd is, maar vooralsnog wonen jij en ik nog steeds in dit landje.
Het énige wat wij eraan kunnen doen is om hier weer even goed aan te denken in maart 2007, voordat wij dat cirkeltje inkleuren, danwel die knop indrukken.
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
25 apr 2006 20:17 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 apr 2006 20:19 |
|
 |
Rob 944
944Grave
|
Oh ja ? Hoe wil je dat meenemen in je graf ? Mijn vader liet een imposante postzegelverzameling na.En daarbij had hij 250 zakhorloges,merendeel van het merk Waltham,en zo'n 90 polshorloge's,merendeel van het merk Omega.Maar ook Rolex en Breitling.
Heb hem ooit geld geleend voor een Patek Philippe.........
Maar hij heeft het allemaal achter moeten laten.Mijn moeder zag het niet meer zitten en wilde alles gewoon bij het vuilnis zetten.Mijn zus en ik hebben alles op beurzen verkocht,wat meer dan 3 jaar geduurd heeft.
Moraal van het verhaal:Ik verzamel NIETS.Ik richt mij op één ding wat ik leuk vind.Ik heb één niet zo mooie 944 en maak mij niet druk om de benzineprijs.Het is het genot wat telt.Daarom denk ik steeds vaker aan een 928 voor dagelijks verkeer.Gewoon één auto,en voor de rest"bekijk het maar".En als mijn tijd gekomen is,het zij zo.
Ik weet één ding.Mijn huis laat ik niet achter aan de Hartstichting.Ik ga die 170.000 euro aan salaris van die profiteur (ik bedoel directeur) niet betalen..........
Moet zo weer gaan werken.Ben benieuwd wat ze nu weer kapot hebben gemaakt. 
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
25 apr 2006 20:45 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Helemaal mee eens. Hoe lang, hoe veel.. , absolute kwaliteit....allemaal ondergeschikt aan het persoonlijk genieten, het nu. 
|
25 apr 2006 20:58 |
|
 |
Epicurus
992 Turbo S Coupe
|
Rob, ik voel wat negativiteit.......
|
25 apr 2006 21:01 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
 |  |  |  | ECT schreef: Begrijp me goed dat ik ermee eens ben dat we allen belasting moeten betalen om de infrastructuur, onderwijs, etc. op peil te houden. Het gaat me om de HOOGTE en de vele Lastenverzwaringen die me om de oren vliegen, niet alleen als burger maar ook als ondernemer en ook waar het aan besteed wordt. Het steekt me dat er voorstellen zijn om de salarissen van ministers met max. 30 % te verhogen, terwijl ze allerlei vergoedingen en gratificaties krijgen, diverse aftrekposten, wachtgeldregeling, subsidies, compensaties, en verder geen klap uitvoeren. Voor het merendeel van de beroepsbevolking klinkt dit als het walhalla. Dat is toch niet in verhouding en daar steek ik liever mijn geld niet in. Neem het nieuwe zorgstelsel, de alsmaar stijgende premies. Ik heb in vele ziekenhuizen gewerkt - er waren wachtlijsten terwijl een groot aantal verpleegafdelingen leeg waren. Het was policy van ziekenhuismanagement en verzekeraars (dubbele agenda's), terwijl zij tegelijkertijd de grootste kostenposten (en lastposten) waren. Lachen als je eenmaal het spelletje door had. Hoe vaak sta je aan de pomp? 1liter eurosuper kost momenteel 1.54 euro!! Marcel kan je vertellen wat er aan accijnzen (=belastingen) in zit. We zijn in heel Europa het duurste qua brandstof en energie en met de hoogste belastingdruk. Het is disproportioneel en daarom zie ik in dit verband de fiscus en de huidige regering als een bende oplichters..  |  |  |  |  |
Ik ben het absoluut niet met je eens. Zit je wachten op een rood kabinet dat ons land naar de kl%te helpt? Dan gaan we pas belasting betalen. In de tijd van Joop den U. betaalde de hoogste klasse 72% belasting. Dus van iedere piek die je verdiende kon je 72 cent wegbrengen  Je kan er op wachten dat de staatsschuld binnen no time alle spuigaten uitloopt en de concurentiepositie van Nederland nog slechter wordt. Dan heb ik nog helemaal niet over de brandstof prijzen en de hypotheekrente aftrek.
Ook je kritiek op het nieuwe zorgstelsel is niet geheel terecht. Het werd echt tijd dat er wat aan die oude situatie gedaan werd. Het merendeel van de mensen is er overigens beter van geworden maar die hoor je natuurlijk niet. Iedereen wordt nu, ongeacht zijn ziekteverleden, verplicht geaccepteerd door de verzekeringen, daarnaast is het nu eindelijk mogelijk wanbetalers uit de verzekering te knikkeren. Uit de praktijk heb ik gevallen meegemaakt die al 10 jaar geen enkele premie hebben betaald terwijl het niet mogelijk was deze mensen te royeren. Ik ben het overigens wel met je eens dat de organisatie in de zorg slecht is.
Ik denk dat salarissen van ministers niet echt hoog zijn. Ze kunnen in het bedrijfsleven zeker het 5-voudige verdienen.
Deze regering pakt eindelijk de problemen eens bij de bron aan, en ja, dat doet soms zeer..........
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
25 apr 2006 21:46 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
doe mij eens een 
|
25 apr 2006 22:02 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Nou daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens Teun. Ik ben het er ook zeker mee eens dat verzekeraars mogelijkheden moeten hebben om wanbetalers te weigeren. En het nieuwe zorgstelsel is zeker een goed initiatef. Maar het is absoluut niet zo dat verzekeraars zomaar iedereen moeten accepteren. Ja voor de basisverzekering, maar voor aanvullende verzekeringen kunnen ze je gewoon weigeren of hogere premies vragen. Ik ken enkele schrijnende gevallen van chronisch zieken die om die reden geen medicijnen meer vergoed krijgen en nu letterlijk de dood tegemoet gaan. Als ze al hun geld hebben opgemaakt aan het zelf bekostigen van deze behandeling zal het ophouden en zijn ze ten dode opgeschreven.
De bron van veel problemen in de zorg ligt bij artsen en ziekenhuizen zelf. Als ik zie hoe inefficient er gewerkt wordt en hoe veelal door artsen wordt geweigerd aan bepaalde projecten om efficientie te vebeteren mee te werken dan zakt mijn broek af. Uiteindelijk is namenlijk altijd de patient hiervan slachtoffer.
En inderdaad een politicus is een erebaan. De verdienste zijn matig ten opzichte van de prestatie die geleverd moet worden. Vergeet niet dat veel van deze mensen 24 uur per dag beschikbaar moeten zijn en ook inderdaad bij nacht en ontij worden lastig gevallen met allerlei narigheid. Nee een echt sociaal leven heb je niet als politicus hoor.
De regering pakt dan wel zaken bij de bron aan maar de gevolgen voor een groot deel van de bevolking zijn te hard in een keer. Als ik alleen naar mijzelf kijk. Ik ben een goed verdienende één verdiener met vrouw en kind maar heb wel 300 netto per maand kunnen inleveren. Mijn ouders die een redelijk pensioen hebben zijn dik 200 euro achteruit gegaan.
Dat is op zich nog wel op te brengen maar als men eerst tot half januari roept dat er geen grote achteruitgang voor mensen is (terwijl dit vooraf was te berekenen want ik wist het persoonlijk al) kun je voorstellen dat mensen daar flink van schrikken en er heel wat mensen zijn bij wie zo'n achteruitgang net de druppel is die hun emmer doet overlopen waardoor ze nu in financiele nood verkeren.
Zo ik heb gesproken 
|
25 apr 2006 22:26 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
uit je reactie blijkt overduidelijk dat je in ieder geval van mijn opmerking niet erg veel begrepen hebt. Ik wil helemaal niets meenemen het graf in en al zeker geen geld. Maar als ik van het geld wat ik gedurende mijn werkzame leven verdien allemaal leuk speelgoed kan kopen in de meest ruime zin van het woord (ik hoop dat een beetje beeldspraak je niet vreemd is), dus daartoe behoort een Porsche als ik daar plezier aan beleef, of een leuke ring voor mijn vrouw of een lekkere vakantie, of super uit eten, of wat dan ook dan gaat het er dus om wie aan het einde van de rit als ik hopelijk met mijn uitgeleefde en volledig opgebruikte lijf in die houten pyama rol, er het meeste van genoten heeft.
Ook uit Jort's eerdere reactie mbt oude/nieuwe Porsche blikt niet echt dat hij begrepen heeft wat ik bedoel, dus daarom maar in simpel Nederlands:
er zijn hele volkstammen die zich heel hun leven alleen maar richten op de tijd als ze met pensioen gaan, daar misschien nooit toe geraken en/of zich helemaal niets gunnen omdat de drijfveer alleen maar geld is. Geld is een middel geen doel. Het doel is "het speelgoed" en het genieten daarvan.......liefst vandaag (zie mijn slogan hier onder en ik spreek redelijk uit ervaring hoe snel iets kan veranderen in no time!)
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
25 apr 2006 22:48 |
|
 |
ECT
|
Ach ja, hoe je het ook wendt of keert als mensen na alle forse lasten te weinig overhouden in hun portemonnaie dan voelt het bedrijfsleven dit ook en dus de economie. Leg dat maar eens uit aan Zalm met zijn tunnelvisie.
Geld moet rollen en als dat niet gebeurt is dat slecht voor de economie. Dat rollen gaat moeilijker als je maandelijks 300 euro extra moet inleveren.
Het huidige kabinetsbeleid is inderdaad te hard maar ook te snel en te pijnlijk. Niet alleen burgers hebben hier last van maar ook het bedrijfsleven. De pijn wordt straks nog groter vanwege de crisis in het Midden Oosten met de olie en politieke instabiliteit. Het smoort de (kwetsbare) economische groei in de kiem. We hebben ook de pech dat we voor brandstof afhankelijk zijn van het explosieve Midden Oosten.
|
25 apr 2006 23:02 |
|
 |
Jort
Groningen
|
De enige economie die zich kan veroorloven om op grote schaal op de pof te leven is de Amerikaanse economie. En alleen omdat Azië (met name) en Europa het tekort financieren. En dat gebeurt alleen omdat wij (te)afhankelijk zijn van het welzijn en de kooplust van de Amerikanen.
Die vlieger gaat voor kikkerlandje Nederland niet op, dus een nette begroting kan geen kwaad. Tunnelvisie of verder kijken dan de neus lang is (nageslacht).
Toekomstige instabiliteit komt alleen maar harder aan als er geen reserves zijn.
@ Marcel: ik begreep de achterliggende gedachte wel, daar laat je onderschrift ook geen twijfel over bestaan en ik ben het er hartgrondig mee eens. Ik kon me alleen niet zo vinden in de bewoording ervan, maar da's ongetwijfeld mijn manco
Voor de liefhebbers nog even de relatieve belastingdruk van EU lidstaten in 2003. Podiumplaats (3de)? België
NL op een 11de plaats, onder het gemiddelde, waarbij de nieuwe lidstaten overigens wel behoorlijk minder belasting innen.
link
|
25 apr 2006 23:10 |
|
|