Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 08 apr 2025 18:13

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Cayman vs. Boxster - verkopen in FRA 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ben akkoord. Een 911 blijf je af of je verandert in lijn met de voorgangers.

Maar wat heeft een Cayenne nu gemeenschappelijk met een 911 ? Toch is het de best verkochte Porsche van het moment.
Zelfde voor 911 <-> 914. Laatste was ook een groot succes, ondanks weinig gelijkenis met de 911.

Volgens mij moet het toch mogelijk zijn.

Wacht met de Panamera, dat zal pas een succes worden !

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

06 jun 2006 13:49
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een Boxster met een dakje ziet er toch anders uit dan een Cayman hoor :wink:
En die achterzijraampjes blijf ik bij dat ze dat doelbewust gedaan hebben om anders uit te zien dan een Elf
Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

06 jun 2006 13:55
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
rufie schreef:
Ben akkoord. Een 911 blijf je af of je verandert in lijn met de voorgangers.

Maar wat heeft een Cayenne nu gemeenschappelijk met een 911 ?

Bij de Cayenne bedoel ik natuurlijk zijn VW Touareg broertje...
Ex: Elise S1 111S

06 jun 2006 14:00
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
911-lover schreef:
Een Boxster met een dakje ziet er toch anders uit dan een Cayman hoor :wink:
En die achterzijraampjes blijf ik bij dat ze dat doelbewust gedaan hebben om anders uit te zien dan een Elf
Afbeelding

Dat laatste zou best kunnen, en dat zijruitje staat er wel mooi op. En voor ons porschisten is het verschil duidelijk zichtbaar maar voor de andere vrees is dat het eenheidsworst is...

06 jun 2006 14:02
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Rufie schreef:
Maar wat heeft een Cayenne nu gemeenschappelijk met een 911 ? Toch is het de best verkochte Porsche van het moment.

Je kan toch niet onkennen, dat hier de trekken van de 911 inzitten :?:

Afbeelding Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 jun 2006 14:22
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Idd, er is helemaal in het begin een foto gemaakt van een Cayenne waarbij hij door water reed en sterk geleek op een 911...

06 jun 2006 15:24
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Godspeed schreef:
Jort schreef:
Godspeed schreef:
(na wat er in de jaren '80 gebeurt is met 4 modellenreeksen die nx gemeenschappelijks hebben)

Die snap ik niet :?

Dit artikel (dat ik op deze vond) legt wel het een en het andere uit:
http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=14636

Slecht artikel.

"Het pakket hangt van toevalligheden aan elkaar. De ene keer werd de wagen ontwikkeld met de motor voorin, de volgende had de motor achterin, het ene type was luchtgekoeld, het andere had waterkoeling."

Naar mijn beste weten waren de 924, 944 en 928 allen watergekoeld, hadden allen de motor voorin en waren alledrie transaxles. De 924 S en 944 waren onderhuids zelfs zo goed als identiek. De 944 had een halve 928 motor, de 944 had in het laatste stadium dezelfde remmerij als de 928, de 944 werd soms met 928 velgen geleverd.. etc.

Alleen de 911 was een totaal ander concept, maar dat er sprake was van volledige willekeur is lariekoek. Porsche wilde de weg van de transaxles inslaan, het publiek wilde de 911 configuratie echter niet kwijt.

Citaat:
Ik denk dat de meeste mss eerder wat teleurgesteld waren...
Ik denk dat de Cayman een beetje dezelfde fout maakt als jullie 968 destijds. Onderhuids een fantastische wagen (mss de 968 nog meer omwille van de 2 plekken achteraan) maar de belangrijke huid was niet echt vernieuwend. En ook de prijs is/was veel te hoog (ik geloof een 968 (niet CS) was 1,7 miljoen ofzo in '92) en nu met de cayman net hetzelfde...

De verkoopcijfers laten vooralsnog je ongelijk zien. Als "de meesten" het met je eens zouden zijn, werd de Cayman nu wereldwijd niet zo goed verkocht. Dat zijn cijfers waar de 968 (helaas) nooit in de buurt is gekomen.

06 jun 2006 15:30
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik zie nog stteds weinig lijn in de discussie Godspeed.
Een 996 is ook een heel ander soort auto geworden als een 993. Evenals een 993 weer een heel ander concept is dan een 964. Het knappe van Porsche is dat ze de lijn in de auto wel hebben weten te behouden.
En die koplampen in 1997 gingen gewoon mee met de tijd. Kijk naar alle andere autos in die periode. Allemaal glas in de carosserie overgaand.
Vooralsnog is een 996 en ook de 997 een heel ander concept geworden met veel betere technische eigenschappen. Ook de Cayman is een heel ander concept waarbij gewoon heel slim allerlei technieken uit andere Porsche modellen in wordt toegepast. Maar zoals hierboven geschreven doen alle fabrikanten dat anders kun je tegen deze prijzen geen autos meer bouwen.
Ik denk dat Porsche heel goed weet waar ze mee bezig zijn en de verkoop resultaten bevestigen dat alleen maar. En natuurlijk veranderen model lijnen. Als dat niet zo was reden we nu ook allemaal nog in zo'n mooie zwarte T-Ford rond :wink:

06 jun 2006 17:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Ik zie nog steeds weinig lijn in de discussie Godspeed.

Ben ik helemaal met je eens. Maar ja, "opinions are like assholes, everybody has one"

Zo, dat is eruit :mrgreen:

On topic: interessante verkoopcijfers. Ik zou benieuwd zijn naar de Nederlandse.

06 jun 2006 19:29
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Als de prijs voor een Cayman hier in Nl hetzelfde zou zijn als in Dld zou het erwaarschijnlijk flink anders uitzien!

06 jun 2006 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
Het probleem van de cayman is zoals Clarkson het al zei: Met de Cayman laat je zien dat je geen geld hebt voor een 911. Dat is en blijft het probleem voor alle broertjes en zusjes van de 911 bij Porsche. Dat was in de tijd van de 924, de 944 en de 928 al zo en dat is nu ook weer zo.

Dit is een probleem voor Porsche AG en uiteraard niet voor alle gelukkige bezitters van de Boxters, Caymans en KJN-s.

http://twitter.com/Fredget64

06 jun 2006 21:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Andere benadering: met een Boxster of Cayman heb je 90% van de lol van een 911 voor 50% van het geld.

06 jun 2006 21:33
Profiel
Groningen
Bericht 
fred.soers schreef:
Het probleem van de cayman is zoals Clarkson het al zei: Met de Cayman laat je zien dat je geen geld hebt voor een 911.

En de carrera rijder heeft het geld niet voor een GT3 of Turbo, laatstgenoemden hebben het geld niet voor een CGT. Leuke redenatie die soms op gaat, soms niet.

Je maakt mij niet wijs dat al die Caymannen in de VS over de toonbank vliegen, omdat ze het geld niet hebben voor een 911. Spotprijzen aldaar en bakken met geld.

Citaat:
Dat is en blijft het probleem voor alle broertjes en zusjes van de 911 bij Porsche. Dat was in de tijd van de 924, de 944 en de 928 al zo en dat is nu ook weer zo.

Hmm, dus de 911 rijder had het geld niet voor een 928... :wink:

06 jun 2006 22:09
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Toch moet ik me bij fred aansluiten... Denk je nu werkelijk dat het gros van de nieuwe Caymans gekocht wordt door mensen die ook een 911 kunnen betalen? Denk het serieus waar niet!

Dat doet niets af aan de auto, ik vind het een hele stoere bak om te zien, maar denk dat het wel een gegeven is....

06 jun 2006 23:35
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Het gros wordt verkocht in de VS, Cali... Als je er ooit bent geweest, weet je dat mode telt. Blijkbaar is de Cayman modieus. Geld is van ondergeschikt belang. Mensen kopen daar een M3 omdat hij mooi is.

De 330 kennen ze dan meestal niet eens, laat staan dat ze het verschil zien. De 911 had ook gekund, maar de M3 is hot.

Laatst bijgewerkt door Jort op 06 jun 2006 23:46, in totaal 1 keer bewerkt.

06 jun 2006 23:45
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Prima, aanvulling op mijn post van net: "het gros dat HIER verkocht wordt"... ;)

06 jun 2006 23:46
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
"Hier" is niet zo interessant als je het hebt over het succes van een model.

06 jun 2006 23:47
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Als de prijs voor een Cayman hier in Nl hetzelfde zou zijn als in Dld zou het erwaarschijnlijk flink anders uitzien!

voor de volledigheid de prijzen bij onze Franse buren in EUR (BTW incl.)
Boxster 2.7 : 45.411 EUR
Boxster 3.2S : 54.620 EUR
Cayman 3.4S : 61.078 EUR

06 jun 2006 23:47
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Ik weet niet of het de mode is, maar ik denk ook wel dat iemand die 85K + een paar K aan opties kan uitgeven voor een Cayman, de "financiering" voor een 997 ook wel rond krijgt!
Zo'n uitgave doe je (denk ik) niet met je laatste euri's!

Welke afweging er wel wordt gemaakt.......? Geen idee!
- geen achterbank nodig?
- vindt het model gewoon mooi
- je ziet ze nog niet veel
- rijdt een stuk makkelijker dan de 911
- wilde altijd al een Boxster, maar geen cabrio :wink:
- etc etc etc

06 jun 2006 23:52
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Jort schreef:
Mensen kopen daar een M3 omdat hij mooi is.
De 330 kennen ze dan meestal niet eens, laat staan dat ze het verschil zien. De 911 had ook gekund, maar de M3 is hot.

Mensen kopen daar een M3 omdat het een echt status symbol is. Als je daar je BMW sleutel op tafel legt zie je iedereen al kijken. En dan weten ze nog niet eens wat voor BMW je rijdt. Als je in de VS een duitse auto, bij voorkeur BMW of Porsche rijdt heb je het helemaal gemaakt.

06 jun 2006 23:53
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Inderdaad, zoals ik schreef: "hot".

Status wordt bepaald door wat anderen vinden. Die vinden hem hot, mooi, dus dan is ie mooi en Duitse auto's staan per definitie synoniem voor $$$. De 'details' (nostalgie, historie, prijs, vermogen, etc etc.) zijn minder relevant.

Ben het eens met Rob. Paul(ppp 356) schreef het al eens, een Cayman leuk aankleden en dan kijk je naar het prijskaartje van die 911 ernaast in de showroom. De afweging lijkt me dus meestal gebaseerd op andere gronden. Òf het gros van de Caymannen is kaal.

06 jun 2006 23:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2