Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 20:49

Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Kan vriendin/vrouw rijden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944 S2-89+opties (&vader heeft sinds '85 'n nette 944)
Hellevoetsluis
Bericht 
punt 4 van GEEN moet je je geen fu** van aantrekken,lekkere vrienden dan!
Gelukkig zijn er ook mensen die het leuk vinden en enthousiast zijn als iemand wat nieuws heeft zoals mijn eigen instelling is,jaloezie ken ik niet!

Heerlijk hoor,vrouwen die Porsche fan zijn of in normale proporties autofiel top!

20 jul 2006 13:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Bij mij is dit een korte conclusie.
Mijn vrouw heeft geen rijbewijs (door omstandigheden nooit kunnen halen) en mag dus alleen in bijrijdersstoel plaatsnemen. Probleem opgelost en nooit enige discussie :lol: :wink:

Maar ik kan me wel voorstellen dat voor veel mensen (niet alleen vrouwen) een Porsche een lastige auto is om te berijden. Het reageert en stuurt in alle opzichten heel anders dan een doorsnee auto. Dat spreekt je aan of niet.

20 jul 2006 13:30
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Mijn vrouw heeft voor de eerste maal met de 968 gereden op de terugweg van Leipzig.
Ik vond het een plezier om die Permagrin op haar gezicht te observeren. De 968 is eigenlijk makkelijk te sturen en modern; had in 1992 al 6 versnellingen, servostuur, etc.

Als ik nu de 968 uithaal, is het al de vraag wie gaat er rijden :D , maar ik vind het prima en zit heel relaxt als zij aan het stuur zit.

Rufie.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

20 jul 2006 13:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4
Tholen
Bericht 
Ze kan en mag het wel.... alleen moet ze wel op een kussentje zitten anders komt ze niet boven het stuur uit :D :D :D :D

20 jul 2006 14:55
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Patrick964 schreef:
Ze kan en mag het wel.... alleen moet ze wel op een kussentje zitten anders komt ze niet boven het stuur uit :D :D :D :D

Dat probleem heeft die van mij ook daarom is het nooit wat geworden met autorijden en een rijbewijs halen :lol: :lol: :lol:

20 jul 2006 15:05
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
mhoeneveld schreef:
Patrick964 schreef:

Dat probleem heeft die van mij ook daarom is het nooit wat geworden met autorijden en een rijbewijs halen :lol: :lol: :lol:

Moet ze toch heel klein zijn, mijn moeder is 1.48m en dit jaar 65 geworden, en rijdt nog gezwind 30.000km/jaar.

In de tijd reed ze zowel met de S-klasse, als met de 928GTS van mijn vader.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 jul 2006 15:29
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ppp 356 schreef:
Moet ze toch heel klein zijn, mijn moeder is 1.48m en dit jaar 65 geworden, en rijdt nog gezwind 30.000km/jaar.

Mijn ega is 1.47. Daarnaast is ze nogal nonchalant en die combinatie maakte dat ze regelmatig van alles over het hoofd zag in het verkeer. En op een gegeven moment heb je een platte neus van de instructeur die iedere keer op de rem trapt :wink:
Tegenwoordig word er hier in Nederland ook aardig op gelet of je een goede zithouding hebt en netjes boven het stuur uit de wegsituatie kan overzien. En dat is met die lengte in veel autos (ook met kussentje) wel een probleem.
Maar ze gaat het komend jaar weer proberen zegt ze.

Laatst bijgewerkt door maurice op 20 jul 2006 15:54, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jul 2006 15:52
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Wens haar veel succes, die 1cm moet te overbruggen zijn :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 jul 2006 15:53
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Annelies rijdt met alle auto's zo weg en dus ook met Porsches :!:
Nog sterker: bij het afhalen van onze beide P.'s heeft zij steeds als eerste gereden.
Kan ik iedereen aanbevelen: het is geweldig om je eigen P. vanuit een andere auto er achter, er naast en er voor rijdend te bekijken en dan te denken YES "die is van mij" :!: :D :lol:
Dat wij handbakken hebben mogelijk ten overvloede 8)

Ze is overigens ook slalomkampioene van het cluppie en ze heeft op de Nuerburgring tijdens een rondje nog wel eens iemand die hier ook regelmatig post ingehaald :P 8) ...

Brengt me tot de volgende vraag Rob: kom jij zo aan je 944 :?: :idea: :shock: :wink:

20 jul 2006 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Corine mag niet rijden in mijn 968. Moet niet gekker worden. :shock:

20 jul 2006 16:23
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Retep968 schreef:

Das toch een grapje :shock: :shock:

20 jul 2006 16:29
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Retep968 schreef:

Zijn jullie dan niet in gemeenschap van goederen getrouwd (of samenwonend)? :shock:

20 jul 2006 16:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Mijn huidige vrouw ( 8) ) heeft op mijn verzoek zo'n 7 km gereden om op 350 meter van ons huis de pijp aan Maarten te geven. Het ontkoppelen deed pijn aan haar (blote) voeten (het was zomer).
(Ze is denk ik beter in koppelen)

20 jul 2006 17:04
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Mijn vrouw (docent op het voorgezet onderwijs) reed eerder altijd met de 3.2 naar school. Ook met de 964 heeft ze het een tijdje gedaan.

Totdat een buurman vond dat de 911jes wat teveel herrie maakten.
Allebei hadden ze ook een aangepast geluid 8) :D

Sindsdien wil mevrouw een eigen auto.... :cry: :?

Marjon (van Marjon&Berry) gaat altijd met de 964 naar school 8) :evil: :wink: Zo hoort het ook :thumright:

20 jul 2006 19:30
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
ppp 356 schreef:
Retep968 schreef:

Das toch een grapje :shock: :shock:

Nee. Ze maakt er een janboel van. In haar eigen Almera erger ik me al gek aan haar schokkerige rijstijl.

20 jul 2006 20:50
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ach, Esther rijdt wel eens in de 911. In de 944 kan ze niet over het dashboard kijken, dus daar zetten we haar maar in de bijrijdersstoel...

In de 911 heeft daar geen problemen mee, en ze heeft ook geen problemen om ermee te rijden... Maar liever niet, want als ik al zie hoe HARD ze met die Corsa van der gaat :cheesy:

20 jul 2006 21:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Els rijdt af en toe in de GTS. En ze rijdt erg goed :!:
Zo goed zelfs dat ze zich ook aan alle verkeersregels houdt.

20 jul 2006 21:57
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
patrick911 schreef:
ingo schreef:
(...)Nu op zoek naar een geschikte navigatrice... ;-)

Waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar tegen TomTom (oid) kan niemand op.... :wink:

Een navigatrice die de TomTom in de gaten houdt dan... ;-)

20 jul 2006 22:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Ons mam heeft een héle mooie fiets :wink:

20 jul 2006 23:03
Profiel Facebook 
981 Boxster GTS
Bericht 
Mijn partner Anneke is geen autofiel, maar rijdt zo af en toe (meestal als ik er bij ben) met een van de P's.

Zelf voelt zij zich prettiger in haar Golf Cabriotje.

Nog wel een leuke anekdote:
Een keer op de terugweg van Spa-Francorchamps zat An aan het stuur en op een gemiddeld drukke weg haalden wij langzaam een BMW Z3 in.
Bekende situatie, typische BMW ICT knul achter het stuur met zo'n opgedirkte doos ernaast (ok, kom maar . . . ).
Zij kijkt vervolgens naar ons, ziet An rijden en wij hebben de discussie die volgde zelf maar ingevuld:
"Hee ehh, hoe zit dat? Zij mag wel rijden en ik niet!!! Het is ook mijn auto hoor !!!"

Vermakelijke situatie, maar meestal laat zij mij aan het stuur hoor.
Behalve de Vet Cool Man rit, deze wil zij volgend jaar zelf ook gaan rijden.

20 jul 2006 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
kampen
Bericht 
Ik pas gewoon niet in een andere auto

Porsche hoort gewoon bij mij. Als ik een ander soort rij, dan denk ik altijd voor het stoplicht, is ie uit ? Doet hij het nog wel ? Kan hij niet harder ?
Wat beweegt dat ding als het waait....

Ik ben helemaal verknocht aan Porsche, feestje ? ooooh, jij mag drinken Berry, nee echt, jij, ik offer me wel op !!!

20 jul 2006 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
987
Twente
Bericht Trouwen is inderdaad meestal in gemeenschap van goederen
Zonder dramatisch daarover te doen, je (zeker ook de mijne) vrouw/vriendin staat volledig achter de (gezamenlijke)hobby, anders begin je niet aan een Porsche.

Petra rijdt graag, alleen, met de 911, en als we met zijn 2-en gaan, dan kijkt ze liever in het rond. Ze neem haar(911 is vrouwelijk :wink: )
wel eens mee naar het werk, maar ze zal er nooit een bekeuring mee oplopen 8) 8)

En ze rijdt best goed, soepeler dan ik er meesal in rijdt, maar ik trap het pedaal dan meestal wat dieper en abrupter naar beneden :lol:

Ook op de motor ( 1100 ) staat ze haar mannetje, en beschikt over ruim voldoende "guts" om ook 250+ te rijden :shock: ( of heet dat racen :?: )

21 jul 2006 0:28
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Heb vanavond iets teveel wijn en whiskey gedronken om door een controle te geraken. Ben helemaal niet dronken, maar je weet maar nooit als je moet blazen. Mijn vrouw heeft me veilig thuis gebracht met de 968. Echt wel handig :wink:

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

21 jul 2006 2:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5 1999
Almere-b
Bericht 
Harley schreef:
...vraag me trouwens wel af hoe lang het duurt voordat Sandra, Frost of Lydia (of andere vrouwelijke forummers) reageren in dit topic... :wink: Kan nog een leuke discussie worden :shock:

Hebben tot voor kort een 911 3.0 sportautomatic gehad. Wilde daar liever niet in rijden. Naar mijn idee was de auto niet af (miste een koppelingpendaal). Sinds mij een Boxster. Voor mijn man was het belangrijkste dat ik er ook in wilde rijden, anders kon hij mijn auto niet lenen. Konden kiezen tussen een boxster tip en de huidige. Vond inderdaad de koppeling in het begin wel evenb zwaar. Maar na een ritje van een half uur geen enkel probleem. Het sturen vindt ik nooit een probleem. Ik ben zeer content met de keuze van mijn man, hij wil alleen mijn auto nog niet lenen. Gaat binnenkort wel gebeuren.

Marga

21 jul 2006 10:57
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Effe offtopic: JAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik mag afrijden op 16 Augustus!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D

* sorry jongens, dat moest er gewoon effe uit! *

:wink:

21 jul 2006 11:29
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende