|
Auteur |
Bericht |
guido
911 SC 3.0, 993Mechelen
|
Je rijd met wat je wil !
Dat staat toch niet op je CV als je gaat solliciteren ?
Iemand die je zou aanwerven op basis van de auto waarmee je rijd verdient niet dat je er begint ! Freelance is nog steeds geen prostitutie 
_________________________________________ The sky is the limit !!!
|
14 dec 2006 0:07 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Bij ons komt de p zelden voor de deur te staan.
We huren trouwens een garage een eeindje verder.
Bij aankoop van de 997 was de eerste eis van mijn vrouw: weer een zwarte, dan zien de meeste niet dat het een andere p is... (een echte liefhebber ziet het wel en die is meestal ook niet jaloers)
We rijden in onze gemeente ook nooit cabrio...(maar even buiten de bebouwde kom... open dat ding!)
Als je een kleine zelfstandige bent moet je toch wat omzivhjtig te werk gaan.
Want uiteindelijk zijn het idd je klanten die je p betalen...
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
14 dec 2006 0:19 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...volledig mee eens...ook voor een freelancer die een tijdje zonder contract komt te zitten kan 't snel bergaf gaan.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
14 dec 2006 0:27 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
O, dat geloof ik meteen.
en 't is trouwens 'brute klassieker'... 
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
14 dec 2006 0:49 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
25 jaar geleden bezocht ik mijn relaties in een nieuwe Golf GTI en heb sindsdien vele GTI's versleten. Ook toen was er al enige afgunst te bespeuren, en voelde mijzelf genoodzaakt in de verdediging te gaan.
Totdat ik hier helemaal klaar mee was, men accepteerd maar waar ik mee voor kom rijden, kost het een klant, soi het zij zo.
Vandaag de dag, vele banen verder de gebruikelijke lease mobiel (Volvo), maar subtiel een verwijzing naar mijn automobiele voorkeur.
De ene keer de stropdas van de NPC, andere keren manchetknopen of dasspeld (911).
De reacties: alleen maar positief, er zijn zoveel klanten die er dezelfde hobbie op na houden.
Zo had ik eens een projectontwikkelaar die ik maar moeilijk tot klant kon maken tot hij uiteindelijk achter mijn hobbie kwam, dezelfde als hijzelf. Ook hij was gereserveerd in het gebruik naar buiten toe, maar zijn reactie naar mij was: "het schept wel een band" en sindsdien doen wij zaken.
Het zal per branche absoluut verschillend zijn, maar ik vind: Blijf gewoon jezelf en ga niet vanwege een mogelijk aangepraat schuldgevoel in de verdediging.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
14 dec 2006 0:51 |
|
 |
horn
PF #57
|
kom dan maar met die auto voorrijden. de kans is groter dat ik je een order geef als je in een Porsche rijdt dan als je zo'n polyesther touwtje om je nek hebt of een dasspeld draagt 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 dec 2006 1:00 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
Inderdaad, maar laat ik nu zo af en toe al opmerkingen krijgen over die vectra, laat staan als ze weten dat ik een porsche heb
Ik rij dus ook nooit  in de porsche door Vianen heen, dat gaat me dan echt klanten kosten, ook al werk ik 6 dagen per week!
Is inderdaad het verhaal van de kop en het maaiveld.
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
14 dec 2006 1:15 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
14 dec 2006 1:20 |
|
 |
porsche964C4
geenHilversum
|
Een familielid van mijn heeft altijd hard gestudeerd, veel energie in zijn cariere gestoken, en heeft nu een goede baan. Hij reed altijd audi totdat dit merk zijn mercedes/BMW status behaalde, hij schaamde zich tegen over zijn personeel (die overgens nu bijna allemaal a6 rijden) ervoor z'n auto te kunnen veroorloven, en besloot toyota te gaan rijden.
Nu was hij zaterdag op de koffie en vertelde dat zijn buurman (net afgestuduurd) een 'dikke' jaguar had aangeschaft, echt belachelijk vond hij.
Totdat ik door had dat het om een x-type ging, en de autoweek prijslijst liet zien, waarin stond dat zijn 'bescheiden' toyotaatje een stuk duurder was. (duidelijk is dat we het niet over een auto liefhebber hebben, maar een beeld hoe er gedacht word).
Ander verhaal, een goede vriend van mijn (21 jaar) werkt full-time, en toen hij thuiswonend was heeft hij een audi TT aangeschaft. Hij reed met deze auto naar de klanten, maar zijn werkgever krijgt klachten dat het ábsurd was. Daarom heeft zijn baas besloten hem een auto van de zaak te geven (door werkgever gefinancieerd).
De denkwijze van de meeste nederlanders is bekrompen, tegenwoordig moeten we een tweede auto aanschaffen, omdat er bij de eerste auto nog wel eens een verkeerd beeld kan ontstaan.
Ik ben zelf student, en heb al 7 jaar een bijbaantje, werk ieder weekend en een paar avonden. Heb altijd hard gespaard, en ben nu bijna afgestuurd, het 'grote mensen' leven komt eraan. Ik ben me ervan bewust dat ik later hoogst waarschijnlijk meer geld te besteden heb dan nu het geval is, maar een stuk minder tijd om het uit te geven. Daarom wil nu gaan reizen en een stukje van de wereld zien.
Dit jaar ben ik naar Barcelona, wintersport, Mallorca, Ardennen, weekendje maastricht en milaan geweest en vier oud en nieuw in Rome ga dan naar hong kong en bali. Heb dit allemaal zelf bij elkaar gespaard, maar krijg voordurend opmerkingen van mijn omgeving, ze vragen constant om uitleg. Ik vind dit echt heel vervelend, heb er gewoon hard voor gespaard terwijl andere het uitgaven aan andere dingen (waar ik toch ook niks over vraag).
_________________________________________ Weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet
|
14 dec 2006 1:25 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
Ben benieuwd hoe je zult reageren als een aantal goeie en grote klanten opzeggen omdat ze je 'gespot' hebben in een auto waarvan zij vinden  dat die niet bij je past.
Helaas ben ik 1x pespot toen ik stond te tanken, kreeg promt een telefoontje dat ik niet meer hoefde te komen  , had wel 7 jaar voor hem gewerkt 
|
14 dec 2006 1:27 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Oké, tijd over om de zoeken naar een nieuwe klant die niet zo bekrompen denkt! 
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
14 dec 2006 2:05 |
|
 |
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Inderdaad zeg, wat zielig....
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
14 dec 2006 2:19 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
|
14 dec 2006 2:23 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Sta ik volledig achter, maar wat als het aanbod van klanten niet zo groot is?
Wat als elke klant die je mist door met een Porsche voor te rijden, het voortbestaan van je bedrijf in gevaar kan brengen?
Niet alle bedrijven hebben tientallen klanten, en beschikken ook niet over een potentiëel van honderden klanten.
Gaan we dan nog onze eigen zin blijven doordrijven?
Ik doe meestal ook mijn zin, maar weet echt wel wanneer ik moet passen 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 dec 2006 7:25 |
|
 |
horn
PF #57
|
gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde.
aan iedereen schijt hebben kan je alleen als je niemand nodig hebt (of als je de forumeikel bent):mrgreen:
zo, dit was dan weer de bijdrage van de oude wijze chinees.
@ bert - wel een erg bekrompen klant. zo hufterig heb ik ze nog niet meegemaakt. gelukkig.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 dec 2006 8:31 |
|
 |
Beltar
|
Zoals met alles in het leven zal het wel een kwestie van 'fingerspitzengefûhl" zijn zeker?
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
14 dec 2006 8:45 |
|
 |
cabrio wim
|
Wat had je dan anders verwacht als ondernemer!!!!!!!!!!
Ik zet mijn Porsche gewoon voor de zaak, en met mooi weer gaat de kap al open in de garage, en rijden.
Volgens mij is hij ook coiffeur  (love is in the (h)air.)
|
14 dec 2006 9:41 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ben ik niet mee akkoord, toch niet in mijn geval. Mijn klanten betalen voor geleverde goederen en/of diensten.
Als ik daar dan wat aan kan verdienen, koop een Porsche, maar tot op heden, heb ik doe al altijd zelf moeten betalen.
Als ik ooit een klant heb die voor mij een Porsche wil kopen, ga ik hem zeker niet tegenhouden 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 dec 2006 9:52 |
|
 |
ECT
|
Nederlanders zijn me toch een raar volk. Gaat het goed met je wordt het je niet gegund.  Het heeft met de Calvinistische aard te maken.
In Amerika en overige landen is het de normaalste zaak van de wereld om
succes te etaleren.
Inderdaad, meestal wordt het hier niet gewaardeerd als je met een Porsche aan komt rijden om deals te sluiten. Maar dat hangt er ook vanaf in welke branche je opereert. Om het safe te spelen gebruik ik zakelijk mijn BMW of ik nodig klanten bij mij op kantoor uit. In onze parkeergarage ziet de klant vanzelf wel hoe de zaken ervoor staan: 3 Continental GT's, 2 Audi's RS, 2 Porsche's 993 (1 C4), 1 KJN, 2 Touareg's, 1 F430, 5 BMW's (3 en 5-series). Aan klandizie geen gebrek.
Saillant detail: zelfs topambtenaren van het Ministerie van Onderwijs en WS parkeren hun auto's bij ons, om haar eigen voetvolk bij het Ministerie niet op de kast te jagen..... Onze belastingcentjes gaat dus naar duurbetaalde topambtenaren die stiekempjes hun bolides bij ons parkeren. (eentje heeft zelfs een gigantische Mercedes Coupe 500 (?) ) die 2 parkeerplaatsen in beslag neemt.
Maar waar gaat het eigenlijk over? Alsof de auto bepaalt hoe betrouwbaar je bent? Ik ga juist achter mijn oren krabben als iemand strak in het pak zit maar in een aftandse Volvo Estate komt aanrijden..
Het kan ook doorslaan zo hadden we een advocaat die graag in zijn F 360 Modena kwam aanrijden om te imponeren maar uiteindelijk geen flikker presteerde!
Wordt altijd wantrouwig van advocaten in een dure auto 
Laatst bijgewerkt door ECT op 14 dec 2006 10:33, in totaal 3 keer bewerkt.
|
14 dec 2006 10:10 |
|
 |
horn
PF #57
|
Werk jij toevallig bij Kroymans? 
|
14 dec 2006 10:13 |
|
 |
ECT
|
Ben jij wel eens bij Kroymans geweest? Tevreden over de service?
Wel geweest maar service vond ik maar lauwloene.
Nee, zal dus niet voor Kroymans werken.
( Kroymans verkoopt helemaal geen Continental GT's, BMW's, Touaregs, alleen Ferrari, Aston Martin en af en toe een Maserati. Je bent in de war met Hessing).
|
14 dec 2006 10:23 |
|
 |
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Ondernemen gaat over euro's, vrijheid, zelfstandingheid maar vooral je eigen persoon neerzetten, je ding doen. En als mensen dat niet leuk vinden, laat ze lekker geen zaken met je doen. Graag of helemaal niet toch.
Je hebt een visie, bent een persoonlijkheid met allerlei passies en voorkeuren. Vervolgens zet je met die visie en persoonlijkheid een onderneming op en laat je je leiden door wat anderen van je vinden. Lijkt me geen logische gang van zaken,toch 
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
14 dec 2006 10:30 |
|
 |
ECT
|
Goedemorgen.
Je hebt gelijk maar als je hier in ons polderlandje met je kop boven het maaiveld uitsteekt wordt het direct afgehakt.... Dat ligt toch een beetje aan de Calvinistische aard.
|
14 dec 2006 10:37 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Heel simpel , als ik een lekker stukje vlees wil, maar vind de desbetreffende slager een eikel/patser whatever.. , neem ik een iets minder lekker stukje vlees bij z'n buurman...
Visie en vakmanschap zijn mooi en nodig, maar men moet het je bovenal wel willen gunnen ; 't is net als een Porsche kopen...
Idealisme is mooi hoor , maar soms is ratio wel handig... 
|
14 dec 2006 10:47 |
|
 |
Beltar
|
Deuuh.... Natuurlijk koop je die p van de opbrengsten van je ondernemerschap en betaalt er geen enkele klant je p, maar uiteindelijk zijn het ook jouw afnemers die ,zij het onrechtstreeks, je lonen, gebouwen etc betalen.
Vandaar die redenering...
Als onze medewerkers eens wat sipper kijken... zeg ik altijd: "sorry gasten, het loon dat je krijgt aan het einde van de maand komt van mijn rekening , maar het is de klant die nu voor de spiegel zit die je eigenlijk betaalt..., dus leg die maar in de watten!"
Laatst bijgewerkt door Beltar op 14 dec 2006 11:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 dec 2006 10:57 |
|
|