Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 13:34

Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
993 vs boxster 3.2S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Boxster S 2006
Bericht 
over welke boxster s gaat het ? 986 of 987?

16 jan 2007 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
debo schreef:
bedankt voor alle reakties zover maar is er niemand die ervaring heeft met beiden of meerdere boxster-S rijders?

Ik zou dus nooit een auto kopen op de voorkeursgevoelens van een ander...

Al heeft er iemand ervaring met beide, dan is het nog zíjn gevoel...of zit ik er ver naast... 8)

Nogmaals ; met beide zélf gaan rijden!

16 jan 2007 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
nou, dat gaat de 986 worden, de 987 is weer een stuk duurder en de waarde van de boxster daalt mij te snel (weer een voordeel van de 911)

16 jan 2007 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
Jurgen schreef:
debo schreef:
bedankt voor alle reakties zover maar is er niemand die ervaring heeft met beiden of meerdere boxster-S rijders?

Ik zou dus nooit een auto kopen op de voorkeursgevoelens van een ander...

Al heeft er iemand ervaring met beide, dan is het nog zíjn gevoel...of zit ik er ver naast... 8)

Nogmaals ; met beide zélf gaan rijden!

Doe ik ook niet, ik vraag om tips die ik kan meenemen en kan gebruiken bij de aankoop van een Porsche. uiteraard moet jezelf beslissen en daar speelt gevoel ook een belangrijke rol natuurlijk. Je eigen gevoel
welteverstaan.

16 jan 2007 23:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster S 2006
Bericht 
wij hadden vroeg een Boxster 986 en toen hadden we iets van we kopen nooit meer een boxster. vervulde niet echt onze wensen puur kweste prestaties....rijgedrag,sound,....was alemaal in orde maar toch. toen gingen we kijken naar de nieuwe cayman maar zagen we in onze ogen een prachtige boxster S staan (987) en we mochten hem is testen....amaai wat een verschil was me dat, de motor reageerde zoveel vinniger,het geluid klonk nog veel beter, de remmen mmmmm verkocht en die wagen hebben we nog altijd. ik weet zelf niet hoe gtroot het verschil met de Boxster S 986 maar als het klein is , het is een wagen waar ge elke dag plezier gaat van hebben, daar ben ik zeker van!
dit is de onze

Afbeelding

16 jan 2007 23:17
Profiel
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
newadrie schreef:
wij hadden vroeg een Boxster 986 en toen hadden we iets van we kopen nooit meer een boxster. vervulde niet echt onze wensen puur kweste prestaties....rijgedrag,sound,....was alemaal in orde maar toch. toen gingen we kijken naar de nieuwe cayman maar zagen we in onze ogen een prachtige boxster S staan (987) en we mochten hem is testen....amaai wat een verschil was me dat, de motor reageerde zoveel vinniger,het geluid klonk nog veel beter, de remmen mmmmm verkocht en die wagen hebben we nog altijd. ik weet zelf niet hoe gtroot het verschil met de Boxster S 986 maar als het klein is , het is een wagen waar ge elke dag plezier gaat van hebben, daar ben ik zeker van!
dit is de onze

Afbeelding

Mooie wagen hoor!
En bedankt voor je reaktie

16 jan 2007 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Value for money?
Ik heb 7 jaar 911 SC gereden, een "oer"-porsche.
De 993 is een sterk verbeterde luchtgekoelde 911 :shock:

En inderdaad qua interieur erg gedateerd. Zoniet de 986,
en hoe ziet het interieur van een Boxster eruit, jawel a la 996 :shock:

Porsche is inderdaad emotie, maar dat heeft niets met het typeplaatje 911 te maken 8) een 968, 944 Turbo, klassieke 912 of 914, 928 noem ze maar op, ze geven je allemaal het Porsche gevoel, elk type op zijn eigen manier

Als je wilt rijden in een Luxe auto, met veel rijplezier, veel snelheid en een extreem veel CABRIO Plezier, dan is een
Boxster een HEEL goed alternatief.

Als je een "TOUR"-rijder bent, kan ik je de Tiptronic aanbevelen, werkt perfect. De algemene onderhoudskosten zijn beduidend lager(50%) dan die van de 993.
Moderne motortechniek, betrouwbaarheid is TOP.

En vrees niet, ook bij 8 graden boven nul kun je prima open rijden, ik rijdt zelfs nu elk weekend met het kapje open(mits het niet regent :wink:)

Boxster is gewoon een heel andere Porsche, maar zeker geen mindere 8)

Ik had de keus tussen 964 of Boxster, en heb geen seconde spijt gehad van de keuze die ik gemaakt heb.

Als er dan toch een 993 mocht komen, dan een TURBO :lol: :lol:

17 jan 2007 0:07
Profiel
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
Hoe zit het eigenlijk met de kap van de boxster? Als je dicht rijdt heb je veel last van windgeruis ed en hoe houdt deze cabrio zich met vochtig weer?

17 jan 2007 0:19
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
debo schreef:
kijk, ging het nu om een 993-S dan was de keuze niet moeilijk maar helaas, het budget!
Waarom???Rijdt echt niet beter dan een normale 993 en is nog iets langzamer ook(voor wat dat waard is).

17 jan 2007 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
debo schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de kap van de boxster? Als je dicht rijdt heb je veel last van windgeruis ed en hoe houdt deze cabrio zich met vochtig weer?

ik gebruik men boxster als dagelijkse wagen, zit echt wel een deftige kap op, helemaal geen last van geruis of vocht :idea:

17 jan 2007 11:32
Profiel WWW Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht 
Helemaal akkoord met Knoet, geen last van ruis of je moet al hééél snel gaan. Na men 3.0 en 3.2 heb ik ook voor de 993 willen gaan, maar had ook geen zin om na 10 jaar terug in hetzelfde interieur te zitten. Kzou nu wel voor de 3.2 versie gekozen hebben.......

17 jan 2007 12:11
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
2000 gtv schreef:
Waarom???Rijdt echt niet beter dan een normale 993 en is nog iets langzamer ook(voor wat dat waard is).

Nou gewoon, omdat die er 10 keer lekkerder uitziet, maar bij jou gaat het natuurlijk alleen om het innerlijk! :tongue: :mrgreen:

Het oog wil ook wat! 8) :wink:

17 jan 2007 12:11
Profiel WWW
Bericht 
993 vs Boxster:

:roll:

Beetje appels met peren vergelijken: luchtkoeler vs waterkoker.

Een auto koop je vnl. op gevoel en een beetje op verstand (hoe zou mijn vrouw het vinden, is het praktisch, a funcar of voor dagelijks woonwerkverkeer, etc. etc.)
Styling: een 993 heeft een mooiere en krachtigere styling dan een Boxster; maar dat is persoonlijk.

Heb bij een P-dealer in Duitsland een proefrit met de 993 gemaakt en hem direct gekocht (vrouwlief was gelukkig thuis)! Wagen voelde goed , solide en degelijk aan. Gooi de portieren van een 993 maar eens dicht; aan dat heerlijk geluidje van de dichtslaande portieren merk je al hoe de wagen gemaakt is.
Wat bij mij de doorslag gaf was het heerlijke motorgeluid achter je rug, de goede reputatie, mooie styling, heerlijk rijgedrag van de 993, nagenoeg storingsvrij en een echte spartaanse rijdersauto; sportief zoals het hoort. Interieur is inherent hieraan- nononse. Geen cruise-control, navigatie, e.d. flauwekul.

Een cabrio is niet aan mij besteed: ben kalend en heb vrij dik haar. Een rit in een cabrio betekent in feite dat ik de hele dag met rechtopstaand haar rondloop.

Laatst bijgewerkt door ECT op 17 jan 2007 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jan 2007 12:22
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
paSCal schreef:

(beetje, het Audi quattro gevoel, snoeihard door een bocht, maar beleef je het ook? ;) )

NEE, ondanks dat mij Audi met Quattro heerlijk comfortable rijdt, is er niets leuks aan. Prive is hij dan ook aan de kant gezet en wordt de 993 gebruikt voor alle prive ritten.
Behalve de boodschappen, die worden met de Corsa gedaan :twisted:

17 jan 2007 12:23
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jouw verhaal lezende zou ik 100% voor de Boxster gaan, een fenomenale moderne auto, die stuurt als een scheermes, en menig 911 op het circuit en in bochtige trajecten helemaal gek maakt.

Bij ons in de club (vraag het maar aan Paul) is iemand die is van een 996 GT3 overgestapt naar een Boxster S, wellicht kan iemand zijn bevindingen beter neer schrijven (Rob ? Paul ? JP ?) zij kunnen hem beter.

Maar pas op als je geen kleine jongen bent (letterlijk) dan is de Boxster een drama, lange benen is taboe.

Maar kom je is op de Autobahn............let wel daar is de 911 heer en meester.

17 jan 2007 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
John4S schreef:
Maar pas op als je geen kleine jongen bent (letterlijk) dan is de Boxster een drama, lange benen is taboe.

ikzelf ben 1m85 en heb er toch voldoende plaats in hoor :wink:

wat niet het geval is in een honda S2000, mazda mx5 en andere kleine cabrio 2 zitters....

Laatst bijgewerkt door knoet op 17 jan 2007 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jan 2007 13:24
Profiel WWW Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Gerhard schreef:
paSCal schreef:

(beetje, het Audi quattro gevoel, snoeihard door een bocht, maar beleef je het ook? ;) )

NEE, ondanks dat mij Audi met Quattro heerlijk comfortable rijdt, is er niets leuks aan. Prive is hij dan ook aan de kant gezet en wordt de 993 gebruikt voor alle prive ritten.
Behalve de boodschappen, die worden met de Corsa gedaan :twisted:

Moet je maar eens met een oude Quattro zonder Torsen diff gaan rijden: zal je gegarandeerd je mening herzien.

17 jan 2007 13:26
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
knoet schreef:

wat niet het geval is in een honda S2000, mazda mx3 en andere kleine cabrio 2 zitters....
:scratch: :wink:

17 jan 2007 14:24
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Rob Herfst schreef:
2000 gtv schreef:

Nou gewoon, omdat die er 10 keer lekkerder uitziet, maar bij jou gaat het natuurlijk alleen om het innerlijk! :tongue: :mrgreen:

Het oog wil ook wat! 8) :wink:
Je bedoelt dat een S eruit ziet als een vrouw met perfect bovenlichaam en een TE! dikke R€€T :twisted: .Ik blijf het een te groot prijsverschil vinden voor alleen maar 2 iets te dikke heupen.
En over die waterkokers......zien er niet uit.Maar ze schrijven wel lekker af :mrgreen:

17 jan 2007 15:29
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Value for money?
Martin K. schreef:

Als je wilt rijden in een Luxe auto, met veel rijplezier, veel snelheid en een extreem veel CABRIO Plezier, dan is een
Boxster een HEEL goed alternatief.

Als je een "TOUR"-rijder bent, kan ik je de Tiptronic aanbevelen
Boxster is gewoon een heel andere Porsche, maar zeker geen mindere 8

Als je van luxueus toeren houdt is de boxster een HEEL goed alternatief

Tja,...not me.

17 jan 2007 15:45
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Ik geef ECT volledig gelijk (alhoewel ik nog een levenslange voorraad haar heb :wink: ). Ik denk dat als je nog zelfs maar twijfelt, je voor de Boxster moet gaan.
Zo te horen zal een 993 je toch maar ontgoochelen. Ik denk dat alleen echte 993-liefhebbers het dashboard van een 993 (en andere oudere 911's) weten te waarderen. Zelf vind ik het 986 en 996 dashboard er wat japans (of beter nog Ford Focus MKI) en plastiekerig uitzien maarja...

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Zelfs in de Focus haat ik die boog boven de tellers :evil:

17 jan 2007 16:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
John4S schreef:
Jouw verhaal lezende zou ik 100% voor de Boxster gaan, een fenomenale moderne auto, die stuurt als een scheermes, en menig 911 op het circuit en in bochtige trajecten helemaal gek maakt.

Bij ons in de club (vraag het maar aan Paul) is iemand die is van een 996 GT3 overgestapt naar een Boxster S, wellicht kan iemand zijn bevindingen beter neer schrijven (Rob ? Paul ? JP ?) zij kunnen hem beter.

Maar kom je is op de Autobahn............let wel daar is de 911 heer en meester.

Eerlijk advies zeker voor iemand die zelf 911 rijdt, bedankt!
Ook alle andere posters tot nu toe bedankt voor alle reacties, ik had niet verwacht dat het er zoveel zouden worden.
Zaterdag even afwachten of de verkoop van de 964 doorgaat en zoniet, zal ik daar geen nacht van wakker liggen, sterker nog, ik ga tevreden slapen. Ik heb een week geleden de advertentie al van het net gehaald omdat ik er diep in mijn hart toch eigenlijk geen afstand van wil doen en dat na 6 jaar!

17 jan 2007 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
ECT schreef:
Een cabrio is niet aan mij besteed: ben kalend en heb vrij dik haar. Een rit in een cabrio betekent in feite dat ik de hele dag met rechtopstaand haar rondloop.

Dat is toch juist DE motivatie om er wel een te kopen: Ieder die vraagt / zegt dat je haar rechtovereind staatt: Ik ben met m'n Porsche Cabrio
Dat is toch juist een geweldige tekst !! :lol:

17 jan 2007 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ECT schreef:
993 vs Boxster:

:roll:

Beetje appels met peren vergelijken: luchtkoeler vs waterkoker.

Een auto koop je vnl. op gevoel en een beetje op verstand

Styling: een 993 heeft een mooiere en krachtigere styling dan een Boxster; maar dat is persoonlijk.

Wagen voelt , solide en degelijk aan. Gooi de portieren van een 993 maar eens dicht; aan dat heerlijk geluidje van de dichtslaande portieren merk je al hoe de wagen gemaakt is.

Heerlijke motorgeluid achter je rug, de goede reputatie, mooie styling, heerlijk rijgedrag van de 993, nagenoeg storingsvrij en een echte spartaanse rijdersauto; sportief zoals het hoort. Interieur is inherent hieraan- nononse. Wel cruise-control, navigatie, e.d. flauwekul.

hierboven staat de waarheid.

heb ruime ervaring in bijna alle modellen van porsche.. 2.7-3.2-924-928-964-993-996-997 & natuurlijk de boxster (1e model)

maar een 993 (lees 911) vergelijken met een boxster, gaat inderdaad een beetje ver.

die twee hebben (alleen op het merk na |) geen enkel raakvlak met elkaar. :idea: :!: :!:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

17 jan 2007 17:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
heb zelf 2- 993 en gehad en ook een Boxster S, die Boxster S heb ik anderhalf jaar gehad en heel veel plezier mee gehad.
Wat wel belangrijk is, is je lengte ben zelf 1.91 dus nooit een perfecte zit in kunnen hebben, wat ik wel had in een 911.

Als ik ooit weer een Porsche zou kopen, zou het een 987 boxster S zijn, qua prijs-prestatie en daar zit ik beter in als in de 986 (en door mijn leeftijd begin ik al te krimpen :? .

17 jan 2007 18:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende