|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
PARDON?? NU AL EEN FACELIFT??
Auteur |
Bericht |
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
 PARDON?? NU AL EEN FACELIFT??
_________________________________________ DENK HELDER
|
10 feb 2007 14:09 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: PARDON?? NU AL EEN FACELIFT??
Tsja, hoezeer ik hier op het forum berichten lees dat de Cayman een succes is, is deze dat volgens mij niet echt. Recent las ik ergens (in Financieel dagblad of financiële pagina's in andere krant) dat de Cayman weldegelijk achter loopt bij de verwachtingen.
Een andere reden kan er ook niet zijn lijkt mij.
|
10 feb 2007 14:31 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een facelift bevordert wel het vertrouwen in het merk (type) zeg. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 feb 2007 15:52 |
|
 |
Jort
Groningen
|
De verwachtingen waren vooraf uitgesproken: 10.000 stuks het eerste fiscale jaar. Alleen in de VS werden er in kalenderjaar 2006 al ruim 7.300 verkocht (ruim 60% van het Boxster/Cayman totaal, in 2007 gegroeid tot meer dan 72%).
Ik begrijp wel dat de gemiddelde Amerikaan wat minder huiverig is voor een nieuw model dan de gemiddelde Europeaan, maar het lijkt me sterk dat de VS >73% van alle Cayman verkopen voor zijn rekening neemt.
Fiscaal jaar 2005/2006:
Cayman: 14.002
Boxster: 13.904
En dat terwijl in de VS de Cayman pas op 14 januari 2006 in de showroom stond. Merendeel van het genoemde aantal is ook nog de Cayman S, aangezien de gewone Cayman nog niet zo lang te koop is. Succes van de Boxster of 911 kun je ook niet laten afhangen van of meten aan de hand van 1 type (de S bijvoorbeeld).
Voorraden zijn aan de hoge kant, met name in Europa. Maar dat was bij de introductie van de Boxster niet anders.
De Boxster was rijp voor een update. Aangezien de Cayman in de vergelijking dan al snel "verouderd" over kan komen begrijp ik deze stap alleszins.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 10 feb 2007 17:38, in totaal 4 keer bewerkt.
|
10 feb 2007 16:06 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Toch zie ik er nooit een.
|
10 feb 2007 16:10 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Nederland... maaiveld... Nog erger dan de gemiddelde Europeaan.
PS: er gaan (terecht denk ik) geruchten dat de Cayman de Boxster verkopen deels kanibaliseert. Een groter onderscheid (uiterlijk) tussen beide modellen kan ook mede de reden zijn geweest voor de update.
_________________________________________ Tjolk.
|
10 feb 2007 16:12 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Eind 2008 op de markt, zo snel is dat toch niet? 
|
10 feb 2007 17:21 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Iemand noemt hem op dat forum de gayman.....
|
10 feb 2007 18:15 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Doen ze hier ook wel hoor 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 feb 2007 18:47 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Oh ja? cockster toch?
|
10 feb 2007 19:00 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
 |
|