Auteur |
Bericht |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
911 cabrio 1975 (2.7)
Als de kap van een 911 cabrio open ligt, kan je dan niet meer op de achterste zetels zitten , of is dat enkel zo bij een 911 cabrio van 1975 (omgebouwde targa dus )
groetjes Ironpatje
|
02 jul 2007 10:43 |
|
|
cabrio wim
|
Normaal wel, zitjes van een cabrio zijn korter van hoogte, maar als die van een coupe er in zitten moet je ze inderdaad plat laten liggen, want dan komt de bovenkant tegen de kap aan.
|
02 jul 2007 11:04 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
kap
maar de kap komt mijn inziens ook te ver naar voor, of is die misschien slecht omgebouwd ??? heb er foto's van, maar weet niet hoe ik ze hierop moet zetten
|
02 jul 2007 11:17 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
In de FAQ staat precies beschreven hoe dat moet.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 jul 2007 11:27 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
kan je in bels niet zien ope een soord van rdw side hoe de auto origineel is geleverd?of opvragen waarde auto nieuw is geleverd?of bij de dealer?
ombouw van targa naar cabrio zou kunnen maar is veel werk en heel kostbaar.maar het kan.
gr anton964
|
02 jul 2007 11:50 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
|
02 jul 2007 12:15 |
|
|
cabrio wim
|
Rugleuning van een cabrio staan inderdaad recht op omdat de kap naar voor komt, in een coupe staan ze iets meer achterover.
Leuning van coupe heeft 5 stiksels en cabrio maar 4, dus scheelt zo'n 8cm in hoogte.
|
02 jul 2007 12:48 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
|
02 jul 2007 12:54 |
|
|
cabrio wim
|
Heb even een foto voor je gemaakt, kun je zien dat de stand van de zitjes helemaal anders is als van een coupe.
Zoals je kunt zien op de foto zitten er in de hoeken boven de leuning twee scharnierbare beugels, dus als die te hoog zijn kunnen ze niet ver genoeg naar achter.
Mocht je nog vragen hebben, of een en ander vergelijken, stuur dan even een PB, wonen slechts 70 km van elkaar af.
|
02 jul 2007 13:11 |
|
|
cabrio wim
|
Is wel originele Porsche kap.
|
02 jul 2007 13:13 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Zie zo op het eerste gezicht niet zoveel vreemds! Als het iid de originele P.conversiekit is heb ik hem liever zo dan als Targa!
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
02 jul 2007 14:03 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Tja...ieder z'n meug...
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
02 jul 2007 18:27 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Dus als ik het goed voor heb is deze auto nog zo slecht niet?
Tuurlijk kan je hem niet vergelijken met een perfecte 911 cabrio van 20k Euro, maar neem nu dat hij voor de helft of minder van dat bedrag weg mag (ik heb er geen idee van wat hij moet kosten dus ik gis maar). Dan heb je toch een 911 en een cabrio. En valt er mits wat tijd en energie best wat van te maken. Of zie ik het mis?
Ik had ergens reacties over deze wagen gelezen, maar ik vind het zo onmiddellijk niet weer (ben daarom heel benieuwd naar de reacties )
Bingo gevonden het stond dus HIER ongeveer halverwege de pagina. Advertentie is niet meer geldig, maar het is dezelfde wagen. Gepost door mezelf op 31 Januari bij de koopjes
|
02 jul 2007 19:54 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
b(r)ouwsel
|
03 jul 2007 11:26 |
|
|
cabrio wim
|
Voor dat geld wat jij toen voor de jouwe vroeg, en dan ruilen niet verkeerd, laat er dan wat werk aan zijn.
En prettig gestoord zijn is niet slecht
Kijk door alle werkzaamheden heen, maar probeer wel te achterhalen of het mechanisch allemaal in orde is.
Succes.
|
03 jul 2007 11:36 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
03 jul 2007 12:40 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Patje,
Niet persoonlijk nemen maar mij lijkt het echt een bouwsel waar ik zou omheen lopen. Just my toughts...
Kijk goed uit en laat iemand met verstand van techniek er naar kijken vooraleer je zaken doet. Goedkoop zou wel eens heel dure koop kunnen worden. Als je alles optelt kom je misschien wel in de buurt van de wat een echte, onverminkte targa zou kosten of zelfs misschien wel in de buurt van een originele cabrio. Lijkt mij toch de moeite om de niet zomaar toe te happen omwille van scherpe prijs.
Succes!
|
03 jul 2007 13:41 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: b(r)ouwsel
Daar ga je dus al weer: een hele lijst met dingen te doen plus de dingen die later nog boven komen. Deur hangt zo te zien ook niet lekker in de sponning...
Tel dat allemaal eens op en koop dan gewoon een goeie ....
Alles wat je investeert in een slechte is mi weggegooid geld.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
03 jul 2007 18:07 |
|
|
cabrio wim
|
Dat zou ik zeker niet doen zou zeker iemand meenemen die er echt verstand van heeft.
|
03 jul 2007 18:13 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Lekker verder kijken, en met een grote boog omheen is mijn advies.
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
03 jul 2007 20:59 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dradenbende onder het dashboard, matten totaal op... zit in ieder geval nog wel wat werk aan.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
03 jul 2007 22:14 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
werk
Ik kan voor 850 euro een compleet interieur kopen (matten, dashboard, zetels, bekleding deuren,....)
ALS ik de 914 zou wisselen voor de 911 zou ik dat zeker doen, dat zou al een heel ander zicht zijn (en die dradenbende onder het dashboard is makkelijk zelf weg te werken )
|
04 jul 2007 0:39 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
geluk
|
04 jul 2007 0:44 |
|
|
mayonaise
|
als die matten er nu zo uitzien, dan zou ik als een gek beginnen zoeken naar roest en andere rotzooi zoals problemen in de electra...
die linker deur hangt ook niet goed, en ik spreek uit ervaring, een slecht passende deur op een targa is BAD, BAD, BAD
geen dak om de vorm er in te houden, 30+ jaar metaal moeiheid
en de neus en kont van de auto gaan uit elkaar naar beneden
een targa zakt niet door zijn buik door, hij zakt op neus en kont door
en dan krijg je door gaps die je niet meer kan stellen!
de kieren op de deuren zijn echt iets om zonder verdere inspectie over te vallen bij een targa, deze heeft het aan beide kanten al, 't is geen slecht gemonteerde deur, 't is een verzakt chassis...
MC hammer zei, can't touch this
ik zeg, don't touch that
|
04 jul 2007 10:01 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Heerlijk forum, quotes van MC Hammer, hahahahaha!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
04 jul 2007 14:33 |
|
|