Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2025 15:36

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
wil een porsche kopen, maar welke? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht 
Roi schreef:
Onder de B7 modeljaar vanaf 2005 kan wel een trekhaak...B6 (2003 en 2004 niet!). :cheesy:

Da's dan vreemd, want in deze advertentie wordt er wel een 2004 met afneembare trekhaak verkocht...

04 jan 2008 19:02
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Nou check het nog maar eens als het een voorwaarde voor je is...Pon gebeld in oktober 2007 en de betreffende (2) Audi dealers hebben bevestigd dat het niet kan bij de B6 (niet af fabriek en naderhand). Kijk maar eens op Audi.de bij alle gebrauchtwagen..geen trekhaak en ook het toelaatbare trekgewicht niet ingevuld (ongeremd en geremd).....schijnt te maken te hebben met het uitlaatsysteem.

Op de rdw site kenteken gechecked (66-NT-XX ) en bij die occassie S4 die jij hierboven aanhaalt:

Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Dus alleen voor het fietsdragertje :roll:

Voor mij de reden geweest om geen B6 S4 te kopen maar mijn huidige S6 avant...en de extra ruimte is ook wel lekker. Beide zijn ze -lomp- zwaar 1720 kg A4 tegen 1815 kg A6 ledig. A6 vanaf 2001 wel altijd een tiptronic...tsja.

P.S. een dergelijke wagen in Duitsland bij de audidealer (incl. garantie)vanaf € 25.000 komt dan nog een slordige €9000-10000 BPM overheen maar heb je nog een aardige marge t.o.v. Nederland :wink: . Ik heb de S6 dus ook uit die Heimat geimporteerd....zou het zeker overwegen...

05 jan 2008 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht 
Mmm, vreemd inderdaad. Trekhaak is voor mij geen vereiste. Ga er misschien nog langs om te kijken dus zal dan navragen. Importeren - met de internationale fabrieksgarantie - is inderdaad zeker interessant, heb ik met mijn Boxster S ook gedaan en is prima bevallen (weinig S4's overige momenteel een beetje "in de buurt").

Nadeel is alleen dat ik mijn Boxster dan niet kan inruilen maar dan particulier moet verkopen en dat is in deze prijsklasse een beetje lastig.

S6 is zeker ook niet verkeerd, overigens wel weer een flink stuk "trager" :wink:

Ben ook bang dat de tiptronic niet echt gaat bevallen, recent met een 996-tip gereden (om toch weer een beetje on-topic te komen) en vond het gevoel van die koppelomvormer tussen mijn rechtervoet en de motor niet prettig. Anderzijds hebben we het dan natuurlijk over een "echte" sportauto v.s. een snelle limousine.

05 jan 2008 2:52
Profiel
PorscheForum Rookie
911
Dorp Zeeland
Bericht 
Waarom wordt er zo veel over Audi en Volvo gepraat op een Porsche forum ??

Maar met een budget van 35.000 zou ik een 993 kopen!!

Veel geluk met je Audi

05 jan 2008 15:44
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3