Auteur |
Bericht |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
de 4S heeft hetzelfde onderstel als de turbo... NIET de 4 (zonder s) waar hier sprake van is, deze heeft het onderstel van de standaard Carrera.
Laatst bijgewerkt door Gert op 30 jan 2008 16:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 jan 2008 14:18 |
|
|
John
Cayenne
|
Ik ken deze 996 Carrera 4 van '99 redelijk goed....
Op hoge snelheid in een flauwe bocht zet hij hem ff gevaarlijk weg...rare gewaarwording hoor.
Alles maar dan ook alles gedaan om dit te voorkomen....
off. Dealer - Porsche specialist - bandenspecialist - schokdemperspecialist - verkoper - vorige eigenaar etc. etc.
1 conclusie bleef over..........na aankoop zijn er andere velgen op gegaan, gebruikte imitatie ipv de originele die er noig onder zaten....wellicht zit hier een kleine afwijking in, want goedkoop wil niet zeggen ook goed..misschien de foute ET waarde (staat er niet op) of krom.
Vorige eigenaar (al jaren Porscherijder) had er namelijk geen last van, de Carrera was messcherp bij hem.
Auto is uit het off. circuit de handel in gegaan.
De buurman
|
30 jan 2008 16:37 |
|
|
hapje
996 turbo en Boxster S
|
turbo
Dinsdag de 996 turbo opgehaald bij de verkoper en voor aankoopkeuring richting Uithoorn gesneld, ben met mijn 996 C4 heus wel wat gewend maar dit slaat echt alles....... wat een ongelooflijke kracht komt er los als je het gas pendaal tot op de bodem toe indrukt... duidelijk verschil in de wegligging !!!
geen probleem in de bochten echt kijhard gaan met dat ding.... geweldige ervaring!!!!!!
|
30 jan 2008 23:32 |
|
|
horn
PF #57
|
gaaf. gefeliciteerd! geniet er vooral van
(nou gauw andere velgen eronder en ontdekken dat hij zwabbert boven de 170... )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jan 2008 23:37 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
wow...hartelijk gefeliciteerd met deze super aanwinst!!! veel plezier ermee
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
31 jan 2008 0:36 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Gefeliciteerd met dit snelle hapje! Meende tijd terug altijd dat de 996 niet zo'n geweldige 911 was, eerste niet lucht-gekoelde en zo (is makkelijk om zo'n mening te vormen ,als je met het model zelf geen rijervaring hebt ), maar vind vooral de speciale modellen (4s, Turbo, GT3) eigenlijk steeds mooier worden! Lijkt me inderdaad een mooie ervaring, die krachtsexplosie van de Turbo.
Heel veel veilige en smakelijke kilometers toegewenst!!
|
31 jan 2008 8:15 |
|
|
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
Inderdaad de 996 Turbos worden wel een erg aantrekkelijk aanbod.
In CH staan te al voor EUR45'000, dat is 993 nivo
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
31 jan 2008 9:49 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Re: turbo
Ik kan het alleen maar beamen, veel plezier
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
31 jan 2008 10:10 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Maar daar komt dan nog BPM en BTW bij, en dat is bij bouwjaar 2002 zo`n 20.000,-
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
31 jan 2008 10:11 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Als ik 15 rij ofzo in z'n 1 en ik vloer het gaspedaal, dan voel ik het in mijn kop suizen. Gruwelijk fijn!
Geniet! (het went wel jammer genoeg)
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
31 jan 2008 10:30 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Er is altijd nog TechArt T1 = chip = 500 PK
voor je gemoedsrust
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
31 jan 2008 23:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Niet als je in Zwitserland woont... dan kost hij gewoon 45K.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2008 23:05 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Volgens mij heeft John eens een draadje gestart over de wegligging van deze auto .
Maar nu hapje een turbo heeft ,
Kan hapje of John de 2 eens vergelijken
Dit vraag ik , omdat ik nog niet zeker ben , m.b.t. mijn toekomst .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
31 jan 2008 23:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Eigenschap van de toekomst?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2008 23:27 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Keuring bij Rob laten doen?
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
Laatst bijgewerkt door aleh op 31 jan 2008 23:32, in totaal 2 keer bewerkt.
|
31 jan 2008 23:30 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
@ jeroenoop: als ik je Porschehistorie bekijk en 'm zou moeten lezen zoals dat gevraagd woord bij die o zo leuke IQ testjes, zou ik met een beetje vrije interpretatie niet uitkomen op een 996 Turbo, maar op een 993 4S van 1995 Succes met het juk van je onzekerheid (die in je 996 nu niet echt een ontbering is ).
|
31 jan 2008 23:30 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
@ HV ik dacht tussen neus en lippen door wat berichten van u gelezen te hebben , en dacht dat het wel o.k. was , maar nu begin ik te twijfelen.
Als uit IQ testjes,komt dat ik een 993 gaat rijden ,kloppen die testjes niet .
Als een gt3 of turbo niet haalbaar is , dan liever een 3.2 of een ander merk bolide.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
01 feb 2008 0:04 |
|
|
John
Cayenne
|
Hij heeft zeker nog geen turbo gekocht....de wil is er wel...
Verder heb ik het rapport van Rob Goossens uit Uithoorn goed gelezen, der kwamen nogal wat rake zaken naar boven met de bewuste turbo.
Heeft Rob Goossens goed gedaan die AKK.....het heeft de verliefdheid van Hapje, want dat hebbie als je voor het eerst in een 996 turbo rijdt, laten doen omslaan in serieus achter de oren krabbelen..
|
01 feb 2008 0:14 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
996 in snelle uitvoering lijkt me inderdaad hele mooie vervolgstap! Ik keek meer naar de jaartallen (86, 83, 98, ...95?) en de alternerende exclusiviteit; na die 'gewone' 996 zou dan een extra exlusieve 993 kunnen komen, net als de 911 destijds een stapje in exclusiviteit was (in productieaantal in elk geval; wil hier niemand voor het hoofd stoten). Maar leuk om te lezen dat dan de 3.2 voorkeur heeft Die toekomst ligt dus wel degelijk al aardig vast; wordt dus straks gewoon een 996 TT met 450PK
|
01 feb 2008 0:16 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Als dit de zelfde man is (in Uithoorn) die ik ken denk ik dat hij veel vestand heeft van porsche's , maar met name oudere porsche's .
Dit weet ik niet zeker , maar zie altijd van die mooie klassiekers buiten staan .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
01 feb 2008 0:40 |
|
|
aero
996 Turbo
|
Maar de vergelijking met de 993 gaat dan weer niet op zie je En dat was de insteek ..
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
01 feb 2008 0:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee, dat is Kraan. De Kwakel.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 feb 2008 1:06 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Rob Goossens is een ZEER goede monteur! En een zeer aardige vent
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
01 feb 2008 9:27 |
|
|
John
Cayenne
|
Hij had ook behoorlijk wat gevonden op de bewuste Turbo, is ook een ex. A-Point monteur.....dus draait al wat jaartjes mee in de Porschewereld.
|
01 feb 2008 11:29 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat die zaken zouden kunnen zijn? Kan je daar iets meer over melden?
|
01 feb 2008 19:45 |
|
|