Heej, heb zelf een NA 944 uit '82.. fantastische auto, maar je moet ervan houden...
Dit houdt in:
- Je hebt een hoger verbruik dan een nieuwere auto die je voor dezelfde prijs koopt, en je moet 98 tanken, 95 raad ik niet aan ... vervang 98 zoals shell vpower enzo gaat ook. Als je een zware rechtervoet hebt dan lust 'ie ook wel es een litertje olie, tjha, het blijft natuurlijk een auto van 25 jaar oud..
- Regelmatig onderhoud is belangrijk, doe je dit niet dan gaat er gegarandeerd iets kapot. Onderhoud doe ik (oke oke mijn vader) zelf, dus daarop besparen we aardig veel, maar onderdelen zijn over het algemeen wel duurder als bij bijvoorbeeld kleine japanners, maarja, dat neem je voor lief (?).
- Die type 1 944's hebben geen stuurbekrachtiging, ikzelf vind dat eigenlijk geen groot nadeel maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon
- achterin niet veel plaats, hooguit voor 2 kleine kinderen, maar who cares ... daar hoeft alleen mijn rugzak te zitten
maar dit houd ook in:
- Je hebt een porsche, ik stap dan ook elke dag met een big smile in mijn auto, poets hem vaak, wat ik gegarandeerd met een andere niet zo zou doen,
- Ik vind het persoonlijk een geweldige rijders-auto, super weggedrag voor zo'n oude auto, en toch comfortabel genoeg voor lange ritten. Let alleen wel op bij hard remmen, of bij nat, aangezien op deze modellen nog geen ABS zit...
- Best wel veel bagageruimte, en voorin alle plaats die je nodig hebt, ik ben zelf niet de kleinste en zeker niet de smalste en ik pas er zo in.. veel ruimer zelfs als onze honda s2000....
Ik zou zeggen maak een proefrit, als je niet verkocht bent dan zou ik er nog een tijd over nadeken. Dit is mijn eerste auto, heb wel in verschillende andere auto's gereden van vb een kleine suzuki alto, een bus, onze S, maar ik blijf mijn 944 het fijnste vinden...dat wil denk ik wel wat zeggen, en
ik ben niet eens zo'n P -fanboy OK nu officieel fanboy haha .
(sorry jongens )
Als je nog vragen hebt wil ik je altijd helpen