Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:08

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Racelicentie .... ZIN OF ONZIN!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
jij kan het weten :wink:
kan altijd de stickers van de eigen zaak opofferen of een paar van laurens :lol:

28 jul 2008 16:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Racen en het minst financieel belastend...

* in België bij skylimitevents
* in Nederland bij de DNRT waarbij de toerklasse een goede oplossing is, samen met de Volvo 360 Geen Modena en de E30 cup.

En wat velen al aangehaald hebben:

* racen kost geld. En altijd meer dan wat je in je hoofd had.
* sponsors zoeken en vinden is verre van makkelijk en al helemaal als je visie is om je hele gebeuren daar mee te dekken.
* het kost wat, maar je krijgt er ook wat voor terug...

28 jul 2008 17:16
Profiel
Bericht 
het zijn iig ervaringen die ze me niet meer afnemen, foto's van Hockenheim
Afbeelding Afbeelding

mooie stickers :res:

28 jul 2008 23:33
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ziet er erg goed en professioneel uit!

29 jul 2008 18:28
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
het team wel, nu de coureur nog :lol:
de man met de oranje pet is het geheime wapen 8)

29 jul 2008 21:52
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Dat is Cor Euser toch? 8) 8) 8) Je kan het slechter treffen...

29 jul 2008 21:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Interessant draadje. Zat net ook wat over racelicenties en rijvaardigheidstrainings te mijmeren.

Als ik het zo bekijk is de overstap van motorracen naar autoracen toch veel kostelijker dan ik verwacht had :shock:

Nu ja, eens mijn racer verkocht is kan ik mijn opties herevalueren ;)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

30 jul 2008 11:46
Profiel
Bericht 
is gewoon niet voor ons weggelegd torig dat racen , neig steeds meer naar onzin 8)

30 jul 2008 12:29
Bericht 
Ik ga de komende tijd bekijken of het binnen mijn bereik ligt, als het lukt om in een vlotte auto wat races te doen is dat helemaal top.
Lukt het niet blijf ik, net als nu, lekker genieten van de vele trackdagen die ik doe en verbeter mezelf telkens een beetje.

30 jul 2008 14:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964
Laren
Bericht 
ik heb me licentie, je leerd dan pas echt auto rijden. Meer controlle en inzicht in je eigen kunnen en durven, ik vind het een aanrader.
Leuk om te doen !!

Mijn licentie heb ik via http://www.dutchracedriver.nl daar kan je hem halen in 1 dag!!! Moet je vragen naar Dillon Koster en zeggen dat je via Steven belt, misschien maakt ie een mooie prijs voor je?! wie weet!!

en dan voor je vliegbrevet! : )

30 jul 2008 17:15
Profiel WWW
Bericht 
stevenr schreef:
ik heb me licentie, je leerd dan pas echt auto rijden. Meer controlle en inzicht in je eigen kunnen en durven, ik vind het een aanrader

dus je leerD er meer en nog meer controlle dan de normale controle 8)

maar goed nu komt weer de HAmvraag..... doe je er ook wat mee?

30 jul 2008 17:26
Bericht 
Ook op trackdagen (vrij rijden) heb je voordeel van hetgeen je geleerd hebt. Overigens heb ik het ook in 1 dag gehaald maar wil iedereen aanraden om het via een 3 daagse cursus te doen.

30 jul 2008 17:43
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Gert schreef:
Overigens heb ik het ook in 1 dag gehaald maar wil iedereen aanraden om het via een 3 daagse cursus te doen.

sluit ik me bij aan, een dag 1 op 1 testen met een goede coureur als instructeur heb je ook heel veel aan

30 jul 2008 19:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
je hoeft niet eens een cursus te doen om je licentie te halen, je kan je ook bij de KNAF opgeven voor een examen, je hoort van hun de datum dat je moet verschijnen op het circuit, 4 a 5 rondjes goed gassen en klaar is klara......

maar of je dan kan racen......

en het verkrijgen van je licentie is zeker niet zaligmakend, je leert wat basis technieken en ze maken je bekend met het circuit. het echte racen doe je in de diverse raceklassen die er zijn. de goedkoopste manier van racen is bij de DNRT of in België bij Sky Limit. voor een raceweekend een wagen huren in de basic cup komt op 1250 (all in) een racedag pakweg 850, en huren kan zeker goedkoper maar dan huur je geen top 3 wagen. ben je zelf handig is een wagen in eigendom het voordeligst, moet je alles laten doen is huren de beste optie.

ik heb inmidddels een reserve 944 die ook verhuurd wordt, dus als er liefhebbers zijn......

30 jul 2008 22:50
Profiel WWW
Bericht 
Eén daarvan ga je morgen zien. :wink:

30 jul 2008 22:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Ik heb 2 jaar geleden ook mijn EU-licentie gehaald via de race-school van Paul Maaskant. Die 3 dagen zijn echt fantastisch en je wordt door die trainingen gewoon een betere bestuurder. Dat merk je met name bij trackdays (en natuurlijk ook op de openbare weg). Goed voor de gezinsveiligheid, mocht je echtgenote twijfelen aan de zin van zo'n leuk uitje :wink: .

Kortom, een aanrader voor iedereen die in een snelle auto rijdt...

ps: Ik race (nog) niet 8)

01 aug 2008 10:27
Profiel Facebook 
Bericht 
was nog even wat topgears aan het doorspitten , kwam ik nog een stukje tegen met als kop ! Let op schade is leuk!! in 6 halve zaterdagen gaat een reporter zn EU halen, kostenplaatje werd ook uitgelicht!

- cursusopleiding 1695 euro
- 6 halve dagen BMW 1950 euro (incl brandstof)
- inschrijving blabla 75 E
- racelicentie va 70 E
- Keuring voor racelicentie 25 E

Totaal 3815 E (inclusief de afdracht aan de schatkist) :shock: 8)

Zal straks bij dageraad eens gaan neuzen wat je allemaal hier voor kan ritselen! ( ik bedoel een tegenhanger met dezelfde inhoud) ook meer gericht op normaal weggedrag)

zoals ik al eerder had aangegeven heb zelf stel VRO trainingen meegemaakt voor de motor! dat was ook gericht op verhoogde rijvaardigheid maar dan meer voor dagelijks gebruik , klein voorbeeldje hoe je zo efficient en zo goed mogelijk de bocht in kan sturen, hoe vaak ik nog zie als ik achter zo'n 2 wieler aankachel hoe gesapig die bestuurder zn voertuig beheerst :cry: , Lijkt me voor de 4wieler ook wel meerdere opties vrij te zijn, zeker voor die 3800 (ff rekenen 8000 FL plus :shock: )
om je meer te richten op straatverkeer dan op afgesloten terrein waar je leert een bocht in te sturen , wel op een geheel andere manier dan bv

Neemt niet weg dat zulke dagen schitterend zijn, belees ik hierboven
maar de uiteindelijke doelstelling voor dit pampierke wordt toch ook weer niet ten volle benut moet ik concluderen toch? zo shoot me off!! :D

06 aug 2008 5:45
Westervoort
Bericht 
Waar jij op doelt Tjeu, is wss zoiets als ze bij Autovisie doen ; je gaat een dag met een M3 + instructeur op pad op de openbare weg, ca. 300 km afstand, en die leert jou dingen aan of af, incl. een stuk op snelheid in Duitsland. Kost meen in iets van E 700,-

Ik voel me echt geen betere rijder dan gemm. , maar dít leek me meer iets voor iemand die echt nog nooit hard gereden heeft en daar dan wat aan kan ruiken...en daarom voor Porscherijders toch wat minder nuttig, die zijn oha toch wat gewent.

Denk dat je op een circuittraining zeer veel kunt leren over hoe je auto aanvoelt in extreme omstandigheden en kan me voorstellen dat het een extra aardigheidje is als je daarbij een licentie krijgt, ook al gebruik je die niet.

06 aug 2008 10:36
Profiel
Bericht 
ga t meenemen in mn overweging jurgen en inderdaad dat m3 verhaal sla ik maar over.... bij porsche bieden ze ook wat rijvaardigheden aan heb met die mannen in de auto gezeten, die konden ook aardig sturen pfiewww

06 aug 2008 12:07
Bericht 
Porsche verzorgd diverse trainingen op verschillende niveau's:
Uitgebreide uitleg is hier te vinden:
http://imp.porsche.com/netherlands/nl/m ... ingschool/

Door het volgen van deze bijzonder gevarieerde trainingen leer je echt het maximale uit je Porsche te halen en wordt je rijvaardigheid op een hoger niveau gebracht en het staat los van het halen van een racelicentie, wel krijg je van iedere trainiing die je gehaald hebt een certificaat mee naar huis.
Zo heb ik ook eens handjes geschud met Gijs van Lennep en een certificaat ontvangen.

O ja, ook hier hangt een stevig prijskaartje aan, het is aan jezelf om te beoordelen of je het er voor over hebt of niet.

06 aug 2008 13:12
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
u bedoelt dit heerschap? :wink:

Afbeelding

wilde nog zeggen haal die hand bij je ..... vandaan .... maar heb respect voor deze man!

06 aug 2008 13:20
Westervoort
Bericht 
Porsche Driving School ;

Afbeelding

Mooi om te doen! :wink:

06 aug 2008 13:46
Profiel
Bericht 
verborgen talenten zat hier :D :wink:

06 aug 2008 13:49
Bericht 
beetje bij beetje ...... blijft natuurlijk ook een geldkwestie.... of ik het er voor over zou hebben !! :wink: had jij niet ook zo'n pampierke blind?

06 aug 2008 13:55
Bericht 
praat je over de Netto toegevoegde waarde of de bruto :wink: Kan me in jouw antw vinden gast ..... als elke forummer nu 2 euri donatie doet aan ons hebben we dat rond! 8)

06 aug 2008 14:34
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende