WIDW + kostenindicatie ombouwen tot race-bak
Mn broer en ik overwegen om samen een barrel aan te schaffen.
We zijn in de buurt een 944 tegen het lijf gelopen, een 83er.
Hier enkele fotos:
Ziet er dus niet al te woepie uit, maar gezien de prijs die ze ervoor vragen (1300 eu, ik heb een keer gebeld) ook niet gek. Maar dat is naar onze mening nog teveel.
Zie bijv het motorruim (vage foto), alles zit onder de olieaanslag, en gezien de toestand vd auto is deze al wel een paar keer het klokje rond geweest dus een revisie zal zeker moeten gebeuren.
Verder lijken de remmen wel aan vervanging toe. Pluspuntje is dat de interieurpanelen (op het dashboard na) in redelijke staat zijn dus hier is nog wat van terug te verdienen.
Anyhoo een aantal vragen:
Is deze de moeite waard voor bijv 800 euro? Motorische staat is onbekend, we zijn eerst nog aan het verkennen. Maar stel dat het in beginsel redelijk is?
De 1e van praktische aard: mijn barrel nu is een 86er. Wat zijn de verschillen met die type 1? (iig interieur maar dat boeit niet, wat is precies anders aan de motor behalve de k jetronic, en de ophanging vd versnellingsbak, carterinhoud).
Wat zijn de verwachte kosten? (revisie doe ik voor <500 euro). Denk aan in het begin iig remmen iig reviseren en misschien wel upgraden (en wat is dan een goede keus?), de vering aanpassen (wat moet hier zeker geupgrade worden, behalve natuurlijk verlagen + stugger).
Wat moet aan de motor veranderd worden om deze circuitwaardig te maken? Ik ben sowieso bekend met het olie-toevoerprobleem bij linkse bochten (ervaring he...), maar zijn hier betere oplossingen voor dan slechts een schotje in te lassen in het carter? En heeft de kleinere carterinhoud hier invloed op of kunnen we beter een grotere eronder hangen?
Thnx!