Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 0:42

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Boxster in de toekomst met een vier cylinder ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ?
patrick911 schreef:
De 2.7RS had ook 'maar' 210pk en dat, gecombineerd met een massa van minder dan 1000kg, is echt wel voldoende voor 'Fahren in seiner schönsten Form'.

Idd, ik heb liever 200pk in een auto van 1000 kilo, dan 300 pk in een auto van 1500 kilo.
Rijdt misschien minder hard op top, maar je hoekt m heerlijk de bocht om.

04 nov 2008 22:31
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Kunnen ze misschien bij Subaru gaan shoppen. Die hebben voldoende ervaring met 4 cylinder boxers. Zonder gein, ik zou het jammer vinden..

04 nov 2008 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Mercedes gaat in zn S klasse ook een 4 cilinder bouwen , wel over een paar jaar . Maar wat is er mis met een High Tech High Performence motor :?:

04 nov 2008 22:43
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ja word dat niet een Mercedes Diesel Ottomotor met vier cylinders en iets van 270 pk?

04 nov 2008 22:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
DiesOtto:

http://en.wikipedia.org/wiki/DiesOtto

05 nov 2008 0:17
Profiel
Timeless
Bericht 
1.8 liter met behoorlijk wat paarden , aldus diesotto :shock:

05 nov 2008 7:58
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Boxster in de toekomst met een vier cylinder ?
Zürich schreef:
Volgens Autocar komt er een 4cylinder Boxster/Cayman met 200pk. Nou is het imago van de Boxster/Cayman al niet geweldig, maar dit wordt toch echt de nekslag. 924 tijden herleven! :roll:

Als toendertijd die stap niet was gezet met de 924 en al zijn opvolgers was het merk Porsche nu niet meer dan een relikwie uit het verleden geweest, en het heeft bovendien een prachtige serie heerlijke sportauto`s opgeleverd :!: ..mijn bescheiden mening 8)

05 nov 2008 11:56
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht 
GijsCarrera'S schreef:
2ltr door de turbo lekker veel koppel en levert in de TTS al 272pk en in de LEON zelfs 310pk :roll:

En anders lekker te chippen.

Een gechipte TFSi gaat als een brandweer en zal menig Porsche in tussensprints zijn achterste laten zien. Maar dit heeft meer te maken met het verschil in bak-verhouding. Vanaf een 180 km p/u loopt de Porsche behoorlijk in en blijft gaan in tegenstelling tot de TFSi, die langzamer naar zijn top begint te kruipen. Hogere snelheden zijn altijd in het voordeel van de atmosferische blokken.

Maar ik heb Seat's gezien die onder handen zijn genomen door JD Engineering (die tot de top van Nederland behoort wat VAG betreft) waar ik niet zo snel mijn Porsche naast durf te zetten. En dat soort aanpassingen misstaan helemaal niet in een b.v. Porsche Boxter.

05 nov 2008 12:29
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Tekst van site Autoweek van vandaag:

Zelfs een merk als Porsche ontkomt niet aan de CO2-regels. De overname van Volkswagen haalt de gemiddelde uitstoot al naar beneden, maar ook de eigen modellen gaan voor de bijl. Een van de belangrijke wapenfeiten is de introductie van een viercilinder motor in de Boxster en Cayman.
Dat meldt Autocar. De viercilinder modellen moeten de zuinigste Porsches ooit worden, volgens bronnen in Zuffenhausen. Het vermogen van het blok komt naar verwachting iets boven de 200 pk te liggen. Door een lager leeggewicht zullen de prestaties wel op ‘Porsche-waardig’ niveau blijven.
Op dit moment is de 2,7-liter boxermotor uit de Cayman en de Boxster het zuinigste wat Porsche te bieden heeft. De uitstoot van deze modellen is 222 gram per kilometer. De nieuwe basismotorisering komt vanaf 2011 in de Porsches te liggen.

05 nov 2008 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 Targa
Zürich
Bericht 
Franz schreef:

Maar ik heb Seat's gezien die onder handen zijn genomen door JD Engineering (die tot de top van Nederland behoort wat VAG betreft) waar ik niet zo snel mijn Porsche naast durf te zetten. En dat soort aanpassingen misstaan helemaal niet in een b.v. Porsche Boxter.

BoxSter

05 nov 2008 18:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2