Nee, nog niet echt he?
Leek me wel eens leuk een 'ander' onderwerp aan te spreken. Toch? Moet wat te oh'en zijn in deze donkere dagen
En geloof me, veel vermogen is nog ook niet automatisch snel (echt snel) accelereren... Grip is eigenlijk alles. Vermogen op de weg krijgen dus. En dan wordt koppeling enb baksterkte ineens nog belangrijker.
Die 9ff, gereden door de eigenaar van dat bedrijf spinde in de 2e en zelfs 3e versnelling nog door, ondanks zijn semi-slicks en zeer lage bandenspanning. Aardige vent trouwens, heb nog even staan praten met hem.
Reedt 10,38 bij 235 km/u heb ik net even opgezocht

... Ik denk dat dat ruim onder de 3 seconden is tot 100... Maar daarom is 0-100 km/u ook zo weinig zeggend omdat je het echte vermogen te weinig kan meenemen en de start dan nog veel belangrijker wordt.
Veyron doet 0-100 in 2,8 sec en blijft ook daarna idioot snel. 1/4 mile tijd daarvan weet ik eigenlijk niet eens.
Was wel zeer spectaculair om de 9ff te zien wegrijden!
http://www.youtube.com/watch?v=8JcnPz4m1SY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=8JcnPz4m1SY&NR=1
4-wiel aandrijving lijkt een voordeel, maar een laag gewicht ook. Het is echt een aparte sport en is net zo leuk om naar te kijken als zelf te doen.
Bijkomend voordeel is dat je niet echt klappers maakt bij dat 'rechtuit rijden' en nauwelijks kans hebt 2000 euro vangrails te hoeven betalen
Maar ondanks alle zinnige en onzinnige commentaren nog geen een echte 1/4 mile tijd gepost gezien? Was er tijdens die Corvette meeting geen uitdraai van gereden tijden? Meestal krijg je een print-out mee van je tijd en eindsnelheid bij een georganiseerd evenement.
Greets,
Walter