Auteur |
Bericht |
Paul57
|
Advies gevraagd!
Beste deskundigen,
Ik een porsche liefhebber (op afstand helaas) wil een oude 911 3.2 uit 1986 dagelijk gaan gebruiken (zakelijk).
Graag wil ik van jullie weten of ik hiermee iets onmogelijks wil. Met andere woorden raden jullie mij dat af. De porsche die ik op het oog heb is deze => http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?o_id=5428181 (ik week niet of de link werkt => anders kopieer deze in de brower).
Hoor graag van jullie, Paul.
|
15 feb 2009 12:05 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mijn 3.2 is mijn enige auto, doe 12-15K jaarlijks, no problemo. Als je veel meer rijdt of van luxe houdt zou ik het niet doen.
_________________________________________ oud is beter
|
15 feb 2009 12:14 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Is zeker niet onmogelijk. Een 3.2 is een fantastische 911 met een wereldsgeluid. (8 jaar en 80.000 km mogen doorbrengen in een 3.2 )
Je hebt geen probleem met ontbrekende 'luxe' als stuurbekrachtiging e.d.?
De prijs is hoog ook als de auto zo perfect is als beschreven...
Laat i.i.g. een keuring doen bij een specialist (geen dealer, die hebben te weinig kennis nog van dit model).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 feb 2009 12:18 |
|
|
wathr
BoxsterBetuwe
|
Ben geen specialist, maar is dat geen airpump in de motorruimte (links)? Gaat het dan wel om een 231Pk variant?
|
15 feb 2009 12:22 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Idd forse prijs. Reeds effect nwe belastingwet?
_________________________________________ oud is beter
|
15 feb 2009 12:24 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Hele mooie wagen hoor. Wel behoorlijk prijzig !!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
Laatst bijgewerkt door renetrzes op 15 feb 2009 12:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 feb 2009 12:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ja is een luchtpomp. Wsch zwitserse auto motor 930-26 231PK.
_________________________________________ oud is beter
|
15 feb 2009 12:25 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Dat is de duurste 3.2 in NL.
En die van mij is beter, maar niet te koop.
Ik heb ervaring met Nico vanaf 1982. Het is een zakenman die het onderste uit de kan haalt. Daar is niets mis mee; maar je betaalt wel de hoofdprijs daaro.
En is idd een luchtpomp.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
Laatst bijgewerkt door Airhead op 15 feb 2009 12:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 feb 2009 12:30 |
|
|
Paul57
|
Volgens de advertentie heeft deze wel stuurbekrachtiging!
Ik verwacht er toch zo'n 20k km per jaar mee te rijden!
De wens om deze te rijden is hoog => penopauze?
|
15 feb 2009 12:33 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Ik zou er goed over nadenken als ik jou was. Hoeveel (geld) heb je er jaarlijks voor over om zakelijk in een oude Porsche te rijden? De meeste verzekeraars bieden goedkope klassiekerverzekeringen aan maar in de voorwaarden staat vaak wel dat je er niet zakelijk in mag rijden.
20.000km hebben mij vorig jaar ongeveer 4.000 euro benzine gekost, 1.500 euro banden, 4.000 euro reparaties, 1.200 euro verzekering en 640 euro wegenbelasting. Samen 10.700 euro en dan ben ik vast nog wel iets vergeten. Het rijden zelf was onbetaalbaar maar houd rekening met kosten...
_________________________________________ Ben ff weg....
|
15 feb 2009 12:33 |
|
|
Patrick
|
Maar zijn de totale kosten niet gelijk aan een auto waar je nog wel flink op afschrijft ?
|
15 feb 2009 12:35 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
AFSCHRIJVING, inderdaad.
Was wel 1000 Euro per jaar voor mijn 3.2, van '88 in de periode '95 - '03
Stuurbekrachtiging
Vond in Morgan's 911 boek dat de 964 en dan (eerst) alleen de 4 vanwege de zwaardere vooras, van deze 'luxe' werd voorzien
Iemand hier een 3.2 met servostuur?
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 feb 2009 12:38 |
|
|
Paul57
|
Ik vind jullie nu fantastisch!
Ik krijg meer advies dan een week mailen met zogenaamde specialisten.
Wat de kosten betreft, daar moet ik nog goed alles op een rijtje zetten.
De aanschafprijs is iets waar ik nog wel uit kom => ik ga de hoofprijs niet betalen!
Meer maak ik me zorgen over het feit of ik niet iets moois naar de kl.... help!
|
15 feb 2009 12:48 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Tja, slijten doet hij ook natuurlijk... maar stuk gaan kan ook na 100km
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=21945
_________________________________________ Ben ff weg....
|
15 feb 2009 12:50 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Naar z'n mallemoer helpen is ook maar relatief, joh.
Immers, alles wat verslijt vervang je door nieuwer, moderner, beter materiaal. M.n. banden, schokbrekers, remmen, e.d. zijn in die twee
decennia stukken beter geworden, toch?
|
15 feb 2009 12:53 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Een 3.2 heeft geen stuurbekrachtiging, heeft pas zijn intrede gedaan bij een 964.
Voor dezelfde prijs heeft Wolbert een bijzonder mooie witte 3.2 staan, echter geen 86 er
|
15 feb 2009 12:53 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik heb ook ff Morgan erbij gepakt.
In de accesoirelijst op p. 91 (NL-uitgave) staan echter wel de opties: M656= geen stuurbekrachtiging en bv. M592=Bosch ABS.
Ik dacht altijd dat de 3.2 geen stuurbekrachtiging en geen ABS heeft.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
15 feb 2009 12:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
15 feb 2009 12:58 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
De laatste Bubble die nog doorgeprikt moet worden?
Staatssteun voor 3.2 verkopers?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
15 feb 2009 13:02 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Ik heb net een 3.2 aangeschaft met de bedoeling per jaar 20k te rijden als dagelijkse auto. Hierbij ga ik uit van ongeveer 700 a 800 euro per maand budget... Da's dus net zoveel als mijn lease Alfa mij per maand kost (leasevergoeding + bijtelling). Dit budget had ik berekend nadat ik mij goed ingelezen had en rondgevraagd heb. Vlak daarna staat in de autoweek het verhaal van iemand die 20k per jaar in een 3.2 rijdt en dat al 14 jaar lang. Hij had alle kosten keurig bijgehouden en kwam uit op 780,- per maand (inclusief een grondige aanpak van de carroserie). Zat ik toch redelijk goed met mijn inschatting...
Afschrijven doe je natuurlijk wel als je dit soort prijzen betaalt. Ik heb bewust gekozen voor een hele nette met wat meer kilometers. Een lage km-stand kost veel geld en zegt eigenlijk niets. Bij het aantal kilometers dat je wil gaan rijden, moet je toch een keer aan de revisie. Kun je die kosten beter bij aanschaf uitsparen. Stel dat je na 100 km stil staat... Hou je iig nog wat geld over.
De vraag of het niet zonde van zo'n auto is, moet je zelf beantwoorden. Ik vind dat auto's gemaakt zijn om in te rijden. En doe dat dus met veel plezier
|
15 feb 2009 13:09 |
|
|
Patrick
|
Bij Porsche zelf vinden ze ook dat ze zijn om in te rijden. Met alle museumstukken wordt gereden om ze goed te houden.
|
15 feb 2009 13:14 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Ik kan twee keer een motor opblazen voordat ik dit geld heb uitgegeven aan mijn 3.2
Leuk voor als je er naar wil kijken, zonde van je geld als je er veel in wil rijden
|
15 feb 2009 13:15 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
Een 3.2 is een heerlijke en goedkope auto. Geen afschrijving en bij normaal gebruik behoorlijk zuinig en onderhoudsvrij. Onderdelen zijn niet duur.
ECHTER, geen ABS, geen stuurbekrachtiging en zeldzaam is een goede airco, hetgeen met name in de winter wel eens nodig is ivm condens.
En helaas, ze worden weer meer diefstal-gevoelig dus perse een klasse 3 met certificaat (informeer VOORAF bij de verzekering).
Bij een dergelijke hoeveelheid dagelijkse km's zou ik wel zoeken naar een lagere kilometrage van een occasion, en deze die jij op het oog hebt is wel heeeel prijzig. Maar, kopen met garantie is wel noodzakelijk, zie het verhaal van de Cabrio van WdePundert.
Overigens, voor dagelijks gebruik en een dergelijk budget kun je bijna een 996 gaan overwegen.
|
15 feb 2009 13:39 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Voor die 30 k kan je ook kijken voor een hele mooie 964
|
15 feb 2009 13:42 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
it eigen ervaring zou ik dan toch een 993 de voorkeur geven, zijn er ook voor die prijs
|
15 feb 2009 13:46 |
|
|