Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:34



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Motor 996 3,4 l uit 2000 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
bully schreef:
jij hebt ook de overstap gemaakt naar een niet gevoelige IMS Lager...was jij overgestapt naar de 996 [plofuitvoering] als jou budget niet toerijkent was geweest [bv als je prodeo zaken deed :D ] of had je dan nu nog in je oude liefde gereden en gewacht.... :D


Ik sluit dat niet uit. Maar het heeft nooit gespeeld.


20 mei 2009 0:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
geluksvogel :D


20 mei 2009 0:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Vleming schreef:
Ik heb nu een 3 l sc uit '82


Tijd voor een andere en de SC verkopen. als je dochter het er tenminste mee eens is.... :wink:
_________________________________________
Boxer power.


20 mei 2009 1:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
boxi schreef:
Wat een gezeur weer... Ik heb nooit problemen gehad en 3 Porsche's met de M96 motor vele duizenden kilometers gereden... Nouja, het zal... :twisted:


Vele duizenden kilometers :shock: Dat is een geruststelling! Ik ben nu overtuigd dat een 996 3.4 vele duizenden kilometers kan rijden.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


20 mei 2009 1:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Het voordeel van deze hetze is wel dat ik er straks één voor heel weinig kan kopen.
En nu weet ik dat dit weer heel veel reactie op gaat roepen, maar ik zou zeggen : doe je best. :thumleft:


20 mei 2009 9:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Is er een kritische kilometerstand? Een bepaalde grens waarna vrijwel zeker is dat je geen plof-motor aangeschaft hebt?


20 mei 2009 19:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
M96 = POS by design :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


20 mei 2009 19:25
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Men zegt dat als'ie de 150 Dkm gehaald heeft - de kans op (alsnog) gevoelige IMS Lager klein(er) is :|


20 mei 2009 19:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
PCJ schreef:
Is er een kritische kilometerstand? Een bepaalde grens waarna vrijwel zeker is dat je geen plof-motor aangeschaft hebt?

Afbeelding.....als deze sticker [met plofdatum] niet meer op de motor zit, tja dan is het afwachten 8)


20 mei 2009 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Afbeelding

Goeiemoggel
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


20 mei 2009 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Men zegt ook dat 1/3e het probleem zou hebben... je moet niet alles geloven wat "men zegt" :roll:
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


20 mei 2009 22:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Is voor de dealer te controleren of het gaat om een mogelijk plof-motor? En zijn er oplossingen om het te voorkomen?


21 mei 2009 0:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
bully schreef:
hoorde zefs al dat de helft ploft en de rest een kloon is :D

en dat is meer dan 1/3 :D ps gast dat was mazzel dat je em verkocht hebt voor de ploftermijn :D


21 mei 2009 0:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
PCJ schreef:
Is voor de dealer te controleren of het gaat om een mogelijk plof-motor? En zijn er oplossingen om het te voorkomen?
...nogmaals als de sticker verwijdert is weet de dealer ook niet hoe hij het moet controleren....en om het te voorkomen zou je als je in de buurt komt van die 150.000km misschien wat vaker achteruit kunnen rijden...bij sommige heeft dat geresulteerd in een latere plof... :D


21 mei 2009 0:23
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
M96 motoren hebben een aantal zwakheden. Dit geldt voor alle types, van de 2.7 tot de 3.6.

1. Rear Main Sail (RMS) failure.
Lekkage van de krukas olie keering aan de zijde van de versnellingsbak. Als een nieuwe keering het oplost kost het je circa 1000 euri aan arbeidsloon. Niet echt een groot probleem. Door de jaren heen zijn er steeds andere keeringen/modificaties door Porsche uitgebracht.

Echter als de reden van de lekkende keering is dat de krukas niet helemaal centrisch in het blok ligt heb je een probleem. Nieuw blok is dan het enige wat je kunt doen.

2. InterMediate Shaft (IMS) failure
Lager van de IMS wil er wel eens mee ophouden. Schijnt niet zo sterk te zijn. IMS drijft je nokkenassen as. IMS failure is meestal einde blok.

3. D-chunk failure
Er breek een stuk (in de vorm van een D) van je cylinderbus af.


Over de statistieken zul je veel spookverhalen horen. Wie het werkelijk weet mag het zeggen. 996 / 3.4's schijnen het meest last te hebben van D-chunk failure.

Goed onderhouden, goed warmrijden, goed laten afkoelen en genieten ("a redline a day keeps the bugs away" :-)

Zie ook http://flat6innovations.com/
Staat veel info op voor geinteresseerden


Mark.


21 mei 2009 9:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Maarten schreef:
2 weken weg geweest. Niets veranderd....... :mrgreen:


Hier nog één, twee weken even niet op het forum geweest, ruim 2500 km met de 996 3.4 gemaakt, geen plof gehad en nog steeds zie ik hier dezelfde berichten langs komen. :mrgreen: :popcorn:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 mei 2009 22:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
Idem hier, 5 dagen uit de lucht geweest, oude wijn, nieuwe zakken. :wink:

@DS: denk je dat Vaantje zou willen? Zou mooi zijn! Dan hébben we tenminste iemand... :twisted:


22 mei 2009 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
kijk maurice hier geef je toe wat jij gebruikt om die plof uit te stellen dus je hebt mazzel gehad in die 2 weken :D


22 mei 2009 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Motor 996 3,4 l uit 2000
SSSST niet verder vertellen :!:
Die orginele Zuid-Zwitserse precisie bougievonken zijn heel schaars namenlijk en straks wil iedere 996 rijder ze mee hebben in de auto

:mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 mei 2009 23:42
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.