Auteur |
Bericht |
BTRIII
964 M700
|
Re: Collectieve Porscheforum verzekering!!!!
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
29 mei 2009 14:48 |
|
|
porschefan
Ex 924-Ex 911 3.2 Carrera-Ex
911 3.0SC- Ex Boxster
Ex Cayman 2.7 - Nieuw Cayman 981 2.7 PDK RacingYellow.eindhoven
|
Kreeg inmiddels vandaag weer een brief van Multi-Safe, met daarin de dreiging als het maandelijkse, servicebedrag niet betaald wordt dat dan de verzekering wordt opgeschort!
Het moet toch niet doller worden met deze firma.
Zeker een reden om er te vertrekken.
_________________________________________ "the only differenc between a man and a boy is the price of the toy"
|
29 mei 2009 15:52 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Zeker geinteresseerd.
Betaal nu best veel premie, maar goed: omgeving Amsterdam, casco tegen taxatie en 20000 per jaar...
_________________________________________ rouge et noir
|
29 mei 2009 16:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Thx. Ga Henk eens even mailen. Als het werkt krijg je een pils van me
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 mei 2009 16:36 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Een halve liter
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
29 mei 2009 16:46 |
|
|
Maarten
|
Een kratje uiteraard zeurneus -edit- op zich klopt folder. Alleen heb ik een paar jaar geleden 2 onnozele schadetjes gehad en daar betaal ik dus nu voor...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 mei 2009 16:51 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Jammer, it was worth a try. Ik dacht dat met deze soort polis je betaald een standaard prijs en niet afhankelijk van schadevrij jaren
|
29 mei 2009 17:41 |
|
|
Maarten
|
Tja. 2 jaar geleden was ik al blij dat ik een verzekering kon vinden. Schades tellen wel degelijk mee!
|
29 mei 2009 18:58 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Maarten, als ik jou als klant zou krijgen, zou ik ook proberen je zoveel mogelijk te laten betalen! (gniffel)
|
29 mei 2009 20:33 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Opschorten van de verzekering? Het lijkt mij dat Turien daar over gaat als de premie niet is betaald. Bij mij werd door de tussenpersoon gedreigd geen service meer aan mij te leveren (lees: geen schadeformulieren meer in behandeling nemen) maar ook dat kan volgens mij niet hard worden gemaakt omdat er een afspraak is met de tussenpersoon die bij elk jaarlijks verlengingsmoment weer wordt herbevestigd en die afspraak moet men nog wel even uitdienen. Lees: lopende polisjaar afmaken. En anders stuur je het schadeformulier rechtstreeks aan Turien en dien je een klacht over de tussenpersoon in, want die komt dan volgens mij zijn verplichtingen niet na.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 mei 2009 23:44 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Maar in het licht van bovenstaande, snap ik dus niet hoe MultiSafe ineens "halverwege" een polis zo'n service-kosten-ding kan introduceren. Ik bedoel, in principe ga ik per jaar een overeenkomst met hen aan (ja, Turien aan het einde, maar ik krijg alleen post van MultiSafe, niet van Turien!), en zij kunnen een lopend contract toch niet zomaar wijzigen? Hebben we een jurist in de zaal die zoiets begrijpt/uit kan zoeken? Ik kan me voorstellen dat ze dit "bij het verlengen van de polis" doen zegmaar, maar halverwege? Snap er niks van (maarja, dat ze nog een klant gaan verliezen is vrij duidelijk onderhand!)
|
29 mei 2009 23:53 |
|
|
Nicolò
|
Pascallus, Volgens mij begrijp jij het juist helemaal!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
30 mei 2009 0:06 |
|
|
TheHuge
993 4S - 991 4SEindhoven
|
Ik zit nu met de 993 4S ook bij Turien, en betaal veeel te veel, dus stap binnenkort over naar een speciale porsche verzekering van De Jong http://www.de-jong.nl/particulier/sub-verzekering.php?id=2&sub=13 Bij Turien werd mij verteld dat alleen over de nieuwwaarde verzekerd kon worden, en niet taxatie waarde, en ook niet met beperkte km's. Uiteindelijk ben ik bij de jong, 4 keer zo goedkoop uit, aangezien ik maar hooguit 7500 km per jaar ga rijden en de auto altijd binnen staat.
|
30 mei 2009 10:41 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Door het introduceren van zo'n 'service-kosten-ding' verandert Multisafe tussentijds de verzekeringsovereenkomst eenzijdig. Op grond hiervan heb je als verzekerde het recht om de polis per direct op te zeggen en over te stappen naar een andere verzekering (i.t.t. zogenaamde 'en bloc-wijzigingen). Het mag dus wel, maar geeft jou als verzekerde het recht om de polis per direct op te zeggen... Zeg je echter niet op, wordt het contract geacht onder de gewijzigde voorwaarden voortgezet te worden en ben je dus ook verplicht om die 'service-bijdrage' te betalen. Het niet betalen van deze 'service-bijdrage' betekent dat je je premieverplichting (want de 'service-bijdrage' maakt deel uit van je premie die je moet betalen) niet nakomt en dat geeft de volmacht (Multisafe in dezen) het recht om de dekking op te schorten.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 mei 2009 10:59 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Speedy, Wellicht even het hele draadje lezen. Er veranderd niets aan de verzekeringsovereenkomst. Het enig wat ze doen is voor het "werk"wat ze hebben om hun klanten te beheren 12,50€ in rekening brengen. Dits staat geheel los van welke, wat, of hoeveel verzekeringen ze hebben. Ze zijn tussenpersoon, en kunnen de verzekering niet wijziggen. Dit kan enkel de verzekerraar of het volmachtbedrijf in opdracht van de verzekerraar. Je zit er dus naast.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
30 mei 2009 11:29 |
|
|
Clemento
|
Zeker intresse al het maximum aantal km per jaar voor oldimer naar 25.000 km zou gaan. Wil daar best iets extra's voor betalen.
|
01 jun 2009 19:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... dat kan je nu ook
|
01 jun 2009 22:24 |
|
|
bully
|
|
01 jun 2009 22:26 |
|
|
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
Juridisch gezien kan Multisafe dit helemaal niet tussentijds doen; er is geen sprake van een wijziging van de polis, daar rept men ook niet over in de brief. Men verwijst naar de wettelijke verandering van het provisiesysteem en dat men hierdoor gedwongen is iets anders te doen nl deze servicebijdrage te heffen. Hier is geen enkele contractuele grondslag voor te vinden. Denk dat ik de mr' titel maar weer eens afstof en Multisafe een mooie brief ga schrijven. Bij verlenging van een polis zou men dit wel als voorwaarde kunnen introduceren maar met als consequentie dat als je niet akkoord gaat de verzekering niet verlengd kan worden al is dat ook weer raar want dan trekt de verzekeraar - Turien - aan het kortste eind door de actie van de tussenpersoon.
Hans
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
02 jun 2009 7:28 |
|
|
Robert-930
|
Heb een "vreemd" gevoel over Multisafe! Heb de brief nog nooit ontvangen maar kreeg vlak voor Pinkster wel een factuurtje voor de periode 1-6 t/m 1-7 (?) Heb vandaag gebeld en de receptioniste vroeg mij direct of ik belde voor de 12,50 euri (?) Kreeg vervolgens een toelichting van Mr van Vollenhoven en die zegde mij toe de brief nogmaals te versturen (?)
Heb zelf net even te veel vraagtekens !
Ben benieuwd naar de uitkomsten van het gesprek op 3 juni a.s. en ga intussen zelf nog even de opties bekijken.
Robert
|
02 jun 2009 11:21 |
|
|
WIMbledon green
|
Het is 3 juni heb je al nieuws.....
_________________________________________ groen auto rijden = WIMbledon green
|
03 jun 2009 13:19 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
vandaag gesprek gehad met Turien. Waren niet blij met de aktie van MS, sterker nog, wat ze doen is verboden. het is of uurtje factuurtje, of provisie, zei ontvangen nu beide. Binnenkort is er dan ook een gesprek tussen Turien en MS. Volgende is besproken. Probleem is dat MS een uniek Porsche product heeft via Turien en dat MS alleen dit product met deze voorwaarde mag verkopen. Echter gaat het hier enkel en alleen over jonge Porsches ( porsches van 10 jaar en jonger die via een BM verklaring zijn verzekerd.) We hebben het verzoek gehad onze wensen op papier te zetten en aan Turien door te geven. Vervolgens gaan ze kijken of ze de verzoeken kunnen invullen. Wat is in ieder geval mogelijk. !. Een collectief Porsche Forum verzekering, met de uitstraling zoals we dat zelf willen, met enkele unieke voorwaarden ( nog te bespreken, geopperd is in ieder geval een dekking voor circuit dagen) 2. Collectieve verzekering betekend in ieder geval korting. Deze korting is dan ook enkel via het forum te krijgen. 3 in eerste instantie zal het een verzekering zijn voor Porsches van 10 jaar en ouder op basis van taxatie ( zowel club als off.) 4. Zodra er meer duidelijkheid is inzake Turien/MS volgt ook hier een beslissing over jongere auto's dan 10 jaar. 5. Zodra een en ander duidelijk is zal ik deze eerst bespreken met de moderators, en vervolgens aan iedereen voorleggen. 6. men gaat bespreken als het gesprek met MS tegenvalt om een tussenpersoonswisseling te laten plaatsvinden met behoud van de voorwaarden voor de verzekering bij MS. Deze tussenpersoon zouden wij kunnen zijn, en vervolgens onder het label van het Forum kunnen voortzetten. Komt er in het kort op neer dat ze volledig open staan en willen meewerken aan ons idee. Als de voorwaarden goed zijn, en de Mods gaan akkoord gaat het dus gewoon gebeuren. Word vervolgt.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
03 jun 2009 19:54 |
|
|
Nicolò
|
Nog even wachten tot het 100% zeker is dat het kalf is verdronken?
|
03 jun 2009 20:06 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Heb mijn auto ook bij MS verezekerd en dus ook die fijne brief gehad Heb ook wel interesse in zo'n collective verz. Ik denk dat ik voor meerdere mensen spreek als ik zeg dat ik graag een verzekering zou hebben met 15.000 tot 20.000 km op jaar ipv van de standaard 7500-10.000 km's. Welicht mee te nemen in de gesprekken?
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
03 jun 2009 21:20 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
@Jos, bedankt voor de update. Top dat jullie dit zo oppakken.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
03 jun 2009 21:58 |
|
|