Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 16:19

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Aankoopkeuring 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Aankoopkeuring
horn schreef:
Dit is ook een verhaal waar de douane en belasting en rdw het niet over eens zijn. Niemand kon mij vertellen of ik met een duits exportkenteken mocht rijden in Nederland. Daar er in Nederland een ééndagskenteken bestaat dat je kan aanvragen om van huis naar de RDW en terug te rijden, had ik een dergelijk kenteken aangevraagd voor RDW Duiven. Dan reed ik bij Zevenaar de grens over, plakte het eendagskenteken op de Jeep en reed naar huis (Bilthoven). Kon ik als ik aangehouden werd altijd zeggen dat ik op weg terug naar huis was vanaf de RDW Duiven. En voor de maandag erop had ik een eendagskenteken aangevraagd om heen en weer naar Nieuwegein te rijden.

Bleek dat op de papieren van het exportkenteken stond dat het toegestaan was om in een lijst met toegestane landen te rijden. Lijst stond ook op de papieren, w.o. Nederland. Toen ik dat bij de RDW liet zien, zei de RDW meneer 'hé, dat wist ik niet...' :roll:

Ik ben dus gewoon met het 14 daags exportkenteken Nederland ingereden. Zijn ook 2 verschillende dingen, je mag gewoon in NL rijden, bent ook verzekerd, met dat kenteken. Alleen is het een "belastingovertreding", omdat je geen BPM betaalt hebt. Niks meer, niks minder.

04 jun 2009 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 '84 carrera
Limburg
heren, ik rijdt al 10 Jaar met een belse plaat rond en woon in NL en al tig keren gecontroleerd maar niemand weet precies hoe het werkt. (ik werk voor een bels bedrijf)
telkens de opmerking dat dit echt niet kan maar als ik dan uitleg dat ik 50 % in bels werk dan kijken ze ff raar en willen daar geen aandacht aan geven.
zelf de brief van de belasting met daarop de nodige stempels voor ontheffing van BPM zie je de oogjes draaien....hmmmm zo'n brief hebben we nog nooit gezien.

als je een auto in bels meeneemt komen er ook garage platen op, of een briefje meenemen van de eigenaar dat je hem ff leent voor keuring is voldoende.
let wel op dat ie verzekerd is.

gr douwe

04 jun 2009 22:21
Profiel WWW
Moderator
PF #57
frank1977 schreef:
Alleen is het een "belastingovertreding", omdat je geen BPM betaalt hebt. Niks meer, niks minder.

En dat is dan weer geen probleem, want die bpm moet je toch betalen. Sterker nog, na de RDW keuring moet je ervoor in de rij staan en wachten. Kan je hem beter zo op straat aftikken :idea: :cheesy:

04 jun 2009 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
Kan je hem beter zo op straat aftikken :idea: :cheesy:

100% boete doet pijn... :wink:

04 jun 2009 22:34
Profiel
Moderator
PF #57
da's weer wel waar... :lol: :shock:

04 jun 2009 22:55
Profiel