Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 5:42

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Vehicle Tracking System 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Targa 4S
Hamburg
Bericht Vehicle Tracking System
Onlangs heb ik een 997 met voorbereiding voor Vehicle Tracking System besteld.
Nou lees ik op internet veel over verschillende aanbieders van VTS.

Wie heeft er ervaring met het laten inbouwen van VTS? Welk systeem heb je? Tevredenheid? Kosten (inbouw/eenmalig/abonnement)?

Tevens lees ik e.e.a. over stoorzendertjes voor VTS. Weet iemand daar meer vanaf? Kunnen deze stoorzendertjes inmiddels ook alweer gestoord worden? Wordt zo wel allemaal lekker gecompliceerd, net zoals een raderdetectordetector...

Laatst bijgewerkt door Kars op 11 jun 2009 15:26, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jun 2009 15:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Vehicle Tracking System
Recent voorbij gekomen dit thema, dus gebruik (ook) de zoekfunctie.

Stoorzendertjes zijn o.a. containers waar de hele mooie Porsche ingezet wordt :lol:

Laatst bijgewerkt door Paul II op 11 jun 2009 15:11, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jun 2009 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Targa 4S
Hamburg
@Paul II: Ik weet welk topic je bedoelt, maar dat ging specifieker over de stoorzenders, en niet over de inbouw en kosten van VTS.

11 jun 2009 15:24
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bedoel een draadje waarin abonnementskosten van de gebruikte VTS systemen vermeld werd.

Bijvoorbeeld deze...

11 jun 2009 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Targa 4S
Hamburg
@Paul II: Nee, dat topic kende ik niet. Toen was ik nog geen PF lid. En ik had tevoren op trefwoorden: Vehicle Tracking System gezocht, maar dan kom je er dus niet.

Mijn excuses voor het starten van een dubbele topic!

11 jun 2009 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Ferdinand Alexander Porsche
Indien het niet vereist is voor je verzekeringsmaatschappij is het handig om een oude mobiele telefoon (met een oplaaddraadje achter op de sigarettenaansteker gemonteerd) voorzien van een prepaid kaartje te verstoppen in je P. Zodra de wagen wordt gestolen even de politie bellen, nummer doorgeven en hebbes! (Als ze hem niet meteen in een container kunnen rijden natuurlijk. Dat werkt als een kooi van Faraday)

12 jun 2009 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996 C4 Tip 1999
Eindhoven
leuk idee dat van die mobiele telefoon, maar werkt dat in de praktijk ook zo eenvoudig als het klinkt? (maw: heb je hier ervaring mee?)

kan me er iets bij voorstellen dat de politie niet zomaar bij elke auto diefstal de mobiele operators gaan lastig vallen voor een plaatsbepaling...

12 jun 2009 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Ferdinand Alexander Porsche
Zelf gelukkig geen ervaring. Wel al een aantal keren hierover gelezen. De Politie schijnt hier vaker op een positieve manier mee om te gaan en vervolgens adequaat te reageren. Tenslotte is de Politie je vriend! :scratch:

12 jun 2009 11:57
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
993Yvon schreef:
Wel al een aantal keren hierover gelezen.

O.a. hier? ;)

12 jun 2009 12:04
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik kan me nog een recente uitzending van Peter R. de Vries herrinneren, waar naam en verblijfplaats van een motordief aan de politie werden doorgegeven. Daar werd op z'n zachtst gezegd niet veel mee gedaan....
Laat staan als ze echt moeite moeten doen :?

12 jun 2009 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996.2GT3 - nu Challenge Stradale en 599 GTB F1
Ik heb in 3 autos Retreever van Technocon zitten:

http://www.technocon.com/html/2_Producten.html

Zeer tevreden over, ik kan online zien waar mn autos zich bevinden via GPS en ze bellen als bijv de stroom eraf gaat. Dan werkt het voertuigvolgsysteem niet meer. Dus je wordt wel altijd even gebeld als je je auto wegbrengt voor onderhoud.

Kosten inbouw waren zo rond de 1000-1500 euro (per auto). En maandelijkse kosten ongeveer 25 euro (per auto).

13 jun 2009 11:22
Profiel WWW
964.c4
assendelft
ik denk dat zo'n systeem niet veel uitmaakt,
als ze je auto willen hebben krijgen ze hem wel mee.
zoals besproken zijn er stoorzenders vanaf 25 euro een container werkt ook prima

ik zou zoiets alleen monteren indien de verz dat wenst niet voor mijn eigen gemoedsrust.

robert

13 jun 2009 11:49
Profiel WWW Facebook 
Helemaal mee eens.

Maar denk dat velen daar anders over denken.

13 jun 2009 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Edit: Een direct er boven geplaatst bericht hoef je écht niet volledig te quoten!

Dat is het punt helemaal niet, de verzekeringen stellen het boven de 70.000 verplicht.Je doet het dus niet voor jezelf maar voor de verzekering :mrgreen:

13 jun 2009 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
In mijn 997 is afgelopen week een VTS ingebouwd (klasse V). Het betreft volgens de factuur een systeem van type KT200DTA/160 AVL systeem. Heb geen idee van merk. Het inbouwbedrijf wou me ook niet vertellen waar ze de boel wegbouwen :? .

Tevens heb ik het originele alarm laten uitbreiden naar klasse III (noodstroomsirene, hellingshoekdetector, codering).

Totale kosten zo'n EUR 1.300 eenmalig en een kleine EUR 300/jaar voor het abonnement (loopt via AVL, www.avl.nl).

13 jun 2009 19:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]