Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 09 apr 2025 9:16

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Is dit de tijd? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Is dit de tijd?
Is dit de tijd om een 964 te kopen?
Het lijkt erop of de prijzen dalen van een 964, van zeg 220 dkm. Diverse modellen in de verkoop van onder de 20.000 Euro. Is dat een realistische prijs voor een 964 van ongeveer 20 jaar oud?

Zal elke 964 een revisie moeten ondergaan? Indien ja, dan is aanschaf voor ongeveer 18.000 Euro niet echt veel maar een motor revisie komt daar overheen.

Kortom, is een 964 voor onder de 20.000 Euro, met 220 dkm realistisch of zit er iets onder het gras?
Wat denken jullie?

13 maart 2010 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
987
Twente
Bericht Re: Is dit de tijd?
Het is altijd de tijd om een 964, of ander model Porsche te kopen :mrgreen:

Alles wat je uit stelt tot morgen...enfin de rest begrijp je wel :wink:

Als je er graag 1 wilt beziten, dan maakt de prijs ook niet zo gek veel uit 8)

Als je vorige week al het ultieme genieten van een Porsche had willen ervaren, dan ben je nu te laat :lol:

En de autobedrijven zijn al weer(bijna) dicht vandaag, helaas..., ....voor sommigen.....

1 tip, stop niet je allerlaatste spaarcent in en Porsche :mrgreen:

13 maart 2010 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
de lage prijzen van 17-20k voor 964jes zijn heel normaal, maar je moet je wel heel goed realiseren dat ze ook echt die waarde vertegenwoordigen in vergelijkding tot een 964 van 25k. Je zal meestal binnen niet al te lange tijd een motorrevisie moeten ondergaan, interieur is wat uitgeleefder, lak is net wat minder mooi, remschijven o.i.d zullen niet helemaal oke meer zijn, banden, rubbers, lampen zijn verweerd etc. Voor rond de 20k zal je een nette 964 kunnen kopen, maar de echte echte mooie zullen eerder voor 25-30k van de hand gaan

13 maart 2010 17:49
Profiel Facebook 
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
Kortom, is een 964 voor onder de 20.000 Euro, met 220 dkm realistisch of zit er iets onder het gras?

Historie (al iets van revisie gedaan :?: ) bekend en aantoonbaar :?: :arrow: AKK laten doen en aan de hand daarvan onderhandelingen starten.

Voor de rest sluit ik mij aan bij het betoog van ralf996

En voor de rest: It's always nine eleven :wink:

13 maart 2010 17:52
Profiel
Moderator
PF #57
ik kocht in 2003 al een 964 coupe met 220K op de klok voor nog geen 16000 euro. Ik vind 19.5K voor een 964 met die kilometerstand niet goedkoop, tenzij hij perfect onderhouden is door één of twee eigenaars... Veel van die 964's met hoge km-standen zijn de laatste jaar veel van eigenaar gewisseld en hebben derhalve vaak weinig tot geen werkplaats gezien... :idea:

13 maart 2010 18:34
Profiel
Moderator
911 Carrera S
horn schreef:
ik kocht in 2003 ...

.. dat was inderdaad niet d(i)e tijd :wink:

Wat voor 'n Porsche je ook koopt - hou 'n financiele buffer - :idea:

Ik verkoct m'n 964 met veel meer dan 200 DKm op de klok voor 'n bedrag ruim boven de 20K Euro - maar die 964 was de laatste 6 jaar in mijn bezit wel goed onderhanden genomen ..

... letterlijk en figuurlijk :mrgreen:

Naast veel rijden - ook 'n complete body-off respray en 'n complete motorrevisie ondergaan :wink:

Zoals eerder gezegd: alle waar naar z'n geld :idea:

13 maart 2010 18:48
Profiel WWW Facebook 
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Helemaal eens!

Wel grappig want ik heb ook zo'n casus; kocht in 2005 een 964 cabrio voor 17,5 en verkocht deze twee jaar later voor 24,5. Toen was er wel 20K in geinvesteerd :mrgreen:
Alle waar naar zijn geld want toen ik hem kocht mankeerde er zeer veel aan dus geef niet je laatste knaken aan de auto zelf uit.

p.s. heet je Wouter?

There are no old Porsches, only new owners.

13 maart 2010 18:55
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik vergelijk de casus met mijn Audi A4 uit 2004, die gaat er over een paar maanden uit met 290.000 km op de teller. Theoretisch een sloper, tordat je weet wat de achtergrond is:

- eerste eigenaar
- altijd de beurten bij de Audi dealer
- niet bezuinigd op onderhoud
- vooral lange afstanden
- geen echte schade gehad

Het is zou een heel ander vehaal worden bij; 6 eigenaren, geen boekje, paar jaar op blauwe platen gereden , kleurverschillen, achterstallig onderhoud.

Oftewel; er is geen algemene uitspraak te doen!

13 maart 2010 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
O.k. Een buffer, hoe groot moet die zijn?

Even optellen:

Motor revisie = ...... Euro
Koppeling = ..... Euro
Remmen = ...... Euro
Diverse = ......Euro (wat er zoal bij een 20 jaar oude 964 hoort die aan de beurt is)
Spuiten = ..... Euro

Wie kan dit invullen ?

13 maart 2010 19:47
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ik weet de bedragen niet presies, maar volgens mij,met jouw lijste, ben je al snel in de buurt van 20K mits je voor vakmanschap kiest.

13 maart 2010 19:57
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
20K :scratch:

wooter schreef:
Motor revisie = 10.000 Euro
Koppeling = 1500 Euro .. maar goedkoper als je het ten tijde van de motor-revisie laat doen :mrgreen:
Remmen = ...... Euro
Diverse = ......Euro (wat er zoal bij een 20 jaar oude 964 hoort die aan de beurt is)
Spuiten = 5500 Euro

En nu gaan we natuurlijk weer de discussie krijgen dat de motor-revisie en het spuiten goedkoper kunnen :evil:

13 maart 2010 20:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Gewoon die van mij kopen. een 964 van '92 18.500 is de prijs. Wil ook wel 24.000 vragen als er mensen zijn die denken dat een auto dan beter is.

Snap wel dat iemand veel meer vraagt als er net veel in geinvesteerd is, maar aan de andere kant dat heb ik niet hoeven te doen en is het ook niet nodig.

13 maart 2010 20:20
Profiel WWW
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Olaf schreef:
20K :scratch:

Jouw prijzen... 10 + 1,5 + 5,5 = 17k

Mijn inschatting voor opnieuw spuiten was rond 7k, maar ik weet dat jij het beter kan inschat i.v.m je project. Dus dan heb je nog 3k voor draagramen, olieleidingen, niewe remmen o.i.d. En met een Porsche van 20 jaar is er altijd wat :roll:

Dus 20K is ongeveer goed? :popcorn:

13 maart 2010 21:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
O.k. de som is dan:

Aankoop zeg 18.000 Euro
Topfit maken 20.000 Euro
Totaal: 38.000 Euro

Zeg dat het mee valt en er staat " in goed staat" prijs 25.000 Euro. dan is dat niet per se waar.
Ok dan zullen er grote kosten kunnen zijn. Of snap ik het niet?

13 maart 2010 22:23
Profiel
964.c4
assendelft
je weet het niet van tevoren,
een koopje kan met veel onderhoud duur zijn en
een duurdere hoeft niet perse beter te zijn en totaal geen onderhoud nodig te hebben

ik zou wel goed kijken naar het onderhoud van de laatste jaren,

de remmen komen er nu wel aan met deze leeftijd kost zomaar 1500 rem revisie (remklauw revisie)
schokbrekers als die niet vervangen zijn komen die nu echt aan de beurt ongeacht de km stand
verder kloppen de prijzen die olaf geeft wel redelijk, denk alleen dat het totaal spuiten wat duurder kan uitvallen met oude rubbers, bumper steuntjes
en toch niet zichtbare roest in de raam spijlen en tussen de voorschermen

13 maart 2010 22:38
Profiel WWW Facebook 
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Laat je niet gekmaken, je kan toch zelf ook rekenen en offertes vragen neem ik aan! En laten keuren voordat je iets koopt :!:

Offtopic: die prijzen in mijn oude vaderland zijn heel wat hoger vergeleken met hiero(wist ik wel), maar hoe komt dat eigenlijk, dit is toch de EU :?:

13 maart 2010 22:38
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
En met een Porsche van 20 jaar is er altijd wat

De meeste merken halen de modellen de 20 jaar niet eens. Je moet het natuurlijk wel in perspectief blijven zien :res:

13 maart 2010 22:44
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
die 20k is natuurlijk als je de auto in een keer volledig onder handen laat nemen, en dan zou ik er geen van 20k kopen.
een auto van 25k is meestal wel wat beter(minder km etc) maar geeft geen garantie dat je de komende jaren gebakken zit.
Je moet t zo zien. Je koopt je auto voor 18k met 200dkm. Je weet dat die revisie er aan zit te komen, de vraag is echter of het bij 220, 240, 260 etc is. Kan zijn dat je 2km rijdt en de zak bent, kan zijn dat je tot de 300dkm goed zit. Met de lak is het wat makkelijker natuurlijk, daar zie je gewoon meestal wel aan of die er goed aan toe is, en een auto met wat minder mooie lak rijdt niet minder(met een kapotte motor natuurlijk wel :mrgreen:
Zelfde geldt voor die remrevisie, rubbers etc etc etc. Je kan gewoon per jaar een aantal duizend opzij zetten om de auto helemaal naar je zin te maken, geld kost hij sowieso, hoe gereviseerd en onderhouden hij ook is.

13 maart 2010 23:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Staar je niet dood op een lage km-stand. Een km-teller is er zo uit te halen en te vervangen door een ander. Wanneer je een reparatie of APK hebt zet je je oude er weer in. Zo heb je een gedocumenteerde lage km-stand.

Hoe kan het dat 5 jaar geleden de meeste aangeboden 964's rond de 160-180.000km hadden gelopen, en dat nu nog steeds zo is?

Er word veel gefraudeerd met km-standen van oudere (pre-996) 911's omdat je de teller er zo uit wipt.

14 maart 2010 0:31
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Een echte 964, en dan bedoel ik één die helemaal klopt, met relatief weinig km's (<200k) kost je zeker 25k. Paar dingetjes laten doen en je bent 28k lichter. Maar dan heb je ook wat.
Allles wat je minder uitgeeft is een risico (of een Tiptronic... :wink: )

14 maart 2010 1:00
Profiel Twitter 
klik een gereviseerde.....

14 maart 2010 1:07
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Johannvb schreef:
Dus 20K is ongeveer goed? :popcorn:

Ja :!: :cheesy:

14 maart 2010 1:20
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
Ik heb die van mij onlangs aangeschaft en deze auto zou ik goede staat zijn! Echter toen de auto in de garage stond kwamen er toch veel kleinigheden naar boven! Totaal aan onderhoud en reperaties 6000 euro :wink: en dit was zonder revisie, remmen, koppeling ed.! (dit was al uitgevoerd door de oude eigenaar)

14 maart 2010 10:06
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
dynamic schreef:
Gewoon die van mij kopen. een 964 van '92 18.500 is de prijs .....

Tja, maar het oog wil ook wat, dus na spuiten en vervangen van interieur ben je meer dan 24k kwijt. ;)

14 maart 2010 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd!

Hehehe ik ben vast niet de enige met een slechte smaak.... :scratch:
Liever een paarse die tijgert dan een zwarte die weigert.

15 maart 2010 2:00
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende