Auteur |
Bericht |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Marcel lees de eerste uitslag op bijgaande link en stom van me dat ik (weer) hap en ik heb niet eens een Cayman(Wel een middenmotor). In de toekomst misschien wel een cayman of een 996 turbo???? http://www.fastestlaps.com/car4924ffe0084fc.html
_________________________________________ Last Rat standing
|
23 sep 2010 12:14 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Goed, redelijk verhaal Arjen; kan me er helemaal in vinden Ja, dat van de GT3 ook gelezen:
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 sep 2010 13:10 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Wat een lelijk anglicisme...
_________________________________________ oud is beter
|
23 sep 2010 13:15 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Toch zie ik het nog een keer gebeuren Paul... na robijn GT3 wit ofzo
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
23 sep 2010 20:55 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
het listige gevoel dat een 911 je kan geven vindt ik nog steeds heerlijk! ff niet bij de les en je wordt afgestraft, maar als je dan lekker in het ritme zit wauw das pas echt genieten! en dan is het maar wat langzamer het voelt knetterhard! want wat is hard zonder het gevoel? das dan toch ook alleen maar hard....toch
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
23 sep 2010 21:07 |
|
|
leti01
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoaNoord Brabant
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Grappig maar waarschijnlijk de enige echte voor jou Kan bevestigen dat een Boxster een veel fijner gevoel geeft qua hard rijden dan een 911, niet dat onzekere bij het insturen. Wil de cijfers op de NS wel eens zien met evenveel vermogen in Cayman als in een 911. Het is dat ik open wil rijden (speciaal voor mij kapsel als kapper ) anders kwam er zeker een Cayman S en geen 997. Leon
|
23 sep 2010 21:25 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Hé Leon, Hoe is het met je? Ik laat jou mijn r... niet zien hoor, laat jou helemaal je mening... En ook als de Cayman sneller blijkt, prima Beste groet, Paul
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 sep 2010 21:51 |
|
|
PEC
ex boxster
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
zie hier de resultaten van "The Stig" in diverse Porsches: http://www.fastestlaps.com/track1.html
|
24 sep 2010 12:41 |
|
|
leti01
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoaNoord Brabant
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Het blijft wel een hele mooi r... Leon
|
26 sep 2010 21:21 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Ik vond de opmerkingen bij de kleine fotootjes over het algemeen niet echt gepast en logisch. Daarnaast meldde ze ook weer de fossiele uitspraak dat de 911 toch echt de enige echte Porsche is en dat dat ook binnen de fabriek gemeld wordt. och, och wat een nieuws. Ik vind het juist gaaf dat er voor iedereen wat wils is bij Porsche en ik denk dat we niet moeten spreken van beter/slechter, maar over `anders`. Recent gereden in een nieuwe 997 4S PDK, die inderdaad echt anders reed dan mijn boxster. Ik vond de auto waanzinnig gaaf, maar moet wel kwijt dat hij, in een voor mij bekende, lange bocht minder stabiel voelde op een richel, dan mijn eigen Boxster. Bij de bewuste fotootjes in de carros, werd het als redelijk zielig bestempeld als je een standaard 997 Carrera kocht, terwijl de smalle body en de redelijk basic uitstraling mij juist aanspreekt! Dus anders, niet beter of slechter. Ik moet trouwens zeggen dat mijn toenmalige 944 ook erg goed op de weg lag en technische gesproken misschien wel de beste opbouw had. Motor voorin, bak en aandrijving achter!. Verder vind ik de nieuwe Panamera prachtig! Net zoals de eerste Cayenne GTS. Dus wat een keus aan gave auto´s!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
26 sep 2010 22:37 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Heb de Carros ook gelezen en over de turborijders stond ; "Je hebt altijd gehouden van de sensationele krachtexplosie van turbomotoren, hebt een lichte hang naar 't ordinaire ( ) en voor jou moet een 911 gewoon een extra dikke kont en een grote achtervleugel hebben. Vierwielaandrijving vind je prettig en je wilt een geweldige Gran Turismo". Beetje beschaamd moet ik toegeven dat ze 't wat mij betreft aardig goed hebben... Heb 't blad met plezier gelezen, vind 't een leuke uitgave.
|
26 sep 2010 23:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Bij mij klopt het ook aardig. En mensen met een sterke hang naar het ordinaire laten bling-bling velgen op hun turbo zetten (of gaten in de koets als ze er nog niet in zaten).
|
26 sep 2010 23:49 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
|
26 sep 2010 23:54 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
997 S 1.26.2 (damp track) cayman S 1.26.7 Droog zal het verschil iets groter zijn.Maar voor gewoon gebruik gaat het nergens over.Ieder zijn meug Maarrrr.... waarom blijven ze dan met de good old 911 racen en niet met de cayman??.(hoewel die best ergens in een klasse mee zal racen??)
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
27 sep 2010 12:25 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Dat kan je ook vergelijken. Zet de tijd van de über-Boxster, Carrera GT, eens naast die van snelle 911jes. In mijn ogen valt de CGT dan wat tegen... Heb zelf nooit met een Boxster of Cayman gereden. Wel eens op Spa op uitnodiging van Porsche een snel rondje in zowel de 997 S als de Cayman S (PDK) mogen meemaken. In beide gevallen ging het om bestuurders met een flinke dosis ervaring dus kon achteraf wel enig vergelijk maken. Wat mij vooral opviel was de instabiliteit van de Cayman, in snelle bochten wou de achterkant continue een stapje opzij zetten. Richting de limiet voelde het geheel zeer onzeker aan. In de 'dubbele linkse' moest de bestuurder toch wel wat correcties uitvoeren, dit terwijl een 996 GT3 MKI ons langs de binnenkant op zéér strakke wijze voorbijstak. De 997 leek veel makkelijker om in het gareel te houden en was ook gewoon sneller. Is mijn eigen beperkte ervaring tegen een strak tempo, waarbij de Cayman S me toch teleur stelde.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
27 sep 2010 15:17 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
@Godspeed denk dat het een goede conclusie is die ook blijkt uit de eerder geposte rondetijden op diverse circuits. Vooral bij korte bochtige circuits zal de middenmotor het goed doen omdat hij dan voordeel heeft van de gewichtsverdeling. Bij langere en mogelijk snellere bochten werkt het gewicht achterin van de 911, minder in zijn nadeel en geeft de trekkracht de doorslag.
_________________________________________ Last Rat standing
|
27 sep 2010 15:37 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Lijkt me een leuke opgave om je eigen mening te vormen, in plaats van blind te varen op zoveel (gekleurde?) verhalen uit bladen. Vooral omdat je er wat kilometers voor mag maken in geweldige auto's.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
27 sep 2010 17:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Hangt allemaal ook veel van het gebruikte rubber af, type circuit, wel of geen sper (standaard geen op de Cayman en Boxster) etc. Nog los van het lagere vermogen.
Geldt ook voor de CGT. Op Hockenheim Short zette deze in 2003 op naar huidige supercar maatstaven inferieur (geen semi slicks of cup banden, oudere generatie rubber) een tijd neer waar ook de huidige 997 GT3 RS en 997 GT2 zich op stuk bijten.
Een Cayman S PDK doet het even snel als de huidige 997 4S en een fractie langzamer dan de Carrera S, ondanks 65pk minder.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 27 sep 2010 19:28, in totaal 2 keer bewerkt.
|
27 sep 2010 17:57 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Heeft een 997 standaard een sper dan?
_________________________________________ Got coffee?
|
27 sep 2010 18:16 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Bepaalde modellen (waaronder GT3) wel. Vaak ook geleverd bij sportonderstel op "reguliere" modellen.
De vorige generatie Cayman en Boxster hadden een LSD niet eens als OEM optie leverbaar.
_________________________________________ Tjolk.
|
27 sep 2010 18:23 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Tja, wat is een fractie en vergelijkingen kan je natuurlijk ook sturen door specifieke modellen te kiezen/viseren, bijvoorbeeld zelfs dit: http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/16/porsche-cayenne-turbo-versus-carrera-4s-video
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
27 sep 2010 22:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Een halve seconde, oftewel 0,7%. Dat kan. Ik vergeleek de meest recente en snelste Boxster en Cayman tijden met de snelst gemeten tijden van de meest recente niet GT3/GT2/turbo 997 modellen. Dan is het vermogensgat al groot (en dus de vergelijking van de 2 concepten vertekend), maar bij de GT3/GT2/turbo modellen gigantisch en dus vergelijking zinloos. Ook omdat de huidige GT2 en GT3 op veel plakkeriger rubber staan. Niettemin laten de genoemde Boxster en Cayman de mkI 996 GT3 en 996 turbo ook achter zich op Hockenheim Short, maar dan komt "achterhaald" rubber weer om de hoek kijken.
_________________________________________ Tjolk.
|
27 sep 2010 23:44 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Dat is waar maar je neemt wel cijfers van een Cayman S met PDK en van de 911 zonder (kan ik percies afleiden). Wou er gewoon op wijzen dat vergelijkingen maken niet eenvoudig is.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
28 sep 2010 9:35 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Uit de bladen, meningen over 911 en middenmotor Porsches
Vraag ik me ook altijd af in de discussie welk model nu om welke 'rondjes rijdt'. Dat soort feiten zegt me overigens niets bij de bepaling van mijn keuze.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 sep 2010 11:41 |
|
|