Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:00



Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Om het draadje na lange tijd maar weer eens actief te maken....

Gevonden op de site van http://www.strassenverkehrsamt.de/kfz-zulassung-kurzzeitkennzeichen

Ben aan het lezen hierover omdat ik binnenkort mijn Boxster vanuit Hamburg naar NL wil rijden.

Da die Zuteilung eines Kurzzeitkennzeichens ein nationaler Verwaltungsakt ist, ist es nicht gestattet, dieses für Fahrten ins oder aus dem Ausland zu verwenden (verbotene Fernzulassung). Da Kurzzeitkennzeichen und entsprechender Fahrzeugschein keine offiziellen Zulassungsdokumente darstellen, müssen diese im Ausland auch nicht akzeptiert werden. Allerdings existiert innerhalb der EU-Mitgliedstaaten seit 2007 eine Anerkennungspflicht für das deutsche Kurzzeitkennzeichen. Somit ist die Nutzung eines Kurzzeitkennzeichens auch über die deutschen Grenzen hinaus innerhalb der EU-Mitgliedstaaten möglich.
Auch außerhalb der EU existieren Staaten, die das deutsche Kurzzeitkennzeichen tolerieren (ohne Rechtsanspruch). Dazu gehören:
Schweiz
Mazedonien
Weißrussland
Bosnien
Iran

en een ander stukje (hetgeen nog meer duidelijkheid verschaft):

Hierbij de link naar de reactie van Hirsch Balin http://ikregeer.nl/document/KVR38206

Op grond van Richtlijn 1999/37/EG is overeengekomen dat EU-Lidstaten elkaars kentekenbewijzen accepteren. Weliswaar wijkt het KKZ af van het geharmoniseerde model van kentekenbewijzen, maar op grond van de Richtlijn 1999/37/EG is een afwijking van dit geharmoniseerde model toegestaan, onder voorwaarde dat het voertuig zich in het internationale verkeer bevindt. Van internationaal verkeer is sprake als het KKZ is afgegeven voor een voertuig dat zich op moment van afgifte in Duitsland bevindt en dat daarna in Nederland binnenkomt. Het is dus niet toegestaan om een KKZ af te geven voor een voertuig dat zich niet in Duitsland, maar in Nederland bevindt.


14 okt 2010 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoa
Noord Brabant
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Lang verhaal kort het mag niet, je bent niet verzekerd en je kunt een boete krijgen. Ik heb hier zowel douane als politie over gebeld, uiteindelijk zijn we de Porsche met een aanhanger gaan halen :thumleft:

Je kunt je ook uitsluitend WA verzekeren.

Leon


14 okt 2010 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Had vandaag nog wel een leuk telefoontje met de belastingdienst.

Vraag betrof de twee weken vrijstelling BPM die is aan te vragen. Of dat mocht in combinatie met een kurzzeitkennzeichen en dus import van een auto.

Daar moesten ze even over nadenken maar na een minuut of 5 kwam het antwoord dat het hier eigenlijk niet voor bedoeld was maar in de voorwaarden geen restricties stonden m.b.t. mijn import situatie. En dus dat het toegestaan werd.

Ga morgen nog maar eens met de douane bellen over duitse platen met gele en rode vakjes. Ben er eigenlijk wel op gebrand om de Boxster zelf naar Nederland te rijden.

Wordt vervolgd....


14 okt 2010 20:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
volgens mij heb ik je de bullet proof manier al via PB uitgelegd, waarbij je wel met je eigen auto kan rijden (de manier waarop ik het ook gedaan heb).

maar goed, in het kort:

1) bepaal de dag dat je 'm op gaat halen.
2) maak op die dag een afspraak in venlo (of andere dicht bij de grens) RDW kantoor, en vraag één dags kenteken aan.
3) zorg voor een 3 daags of w/e daags ding in DE.
4) regel dat je in NL ook verzekerd bent met je auto
5) rijd met je auto van oppik locatie naar de grens, monteer je eendags zelf-gemaakte plaatjes
6) rijd naar RDW keuring
7) rijd naar huis

8) wacht een week en :drive: :drive: :drive: :drive:

:salut:

(de reden van punt 2 dichtbij grens is dat je dan het argument kan voeren dat je van thuis -> rdw -> terug onderweg bent, en kunnen ze je niets maken)
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


14 okt 2010 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Wat betreft de vrijstelling, de voorwaarden daarvoor zijn helder:
http://belastingdienst.nl/variabel/bpm-vrijstelling/
Citaat:
Het gaat om een personenauto, motor of bestelauto (motorrijtuig) die een buitenlands kenteken heeft en in het buitenland is gehuurd, geleaset of geleend.

Aangezien je hem koopt, is dat niet van toepassing en dus niet geldig.

Hier staat een en ander uitgebreid beschreven:
http://www.bpmberekenen.com/import-auto-uit-duitsland-naar-nederland-op-exportkenteken-of-ausfuhrkennzeichen.html
Citaat:
Naar huis rijden met Exportkenteken in Nederland
Als Nederlander mag je geen buitenlands gekentekend voertuig binnen Nederland besturen. Doe je dat wel, dan krijg je een naheffing van de BPM aangezien deze ontdoken wordt. Dit is namelijk een vorm van belastingontduiking (rijden zonder BPM te betalen). Aangezien je dat toch al van plan was is dat geen probleem. Je kunt door de douane gecontroleert worden terwijl je met een exportkenteken rijd. Als je nog niet eerder daarvoor gecontroleerd bent, dan krijg je van de douane (politie controleert hier niet op, dit is een douane zaak) een informatieformulier buitenlandse kentekens. Is het niet de eerste keer, dan heb je een probleem, wat je had kunnen lezen in dat informatieformulier. Met het informatieformulier krijg je de mogelijkheid de zaak te herstellen. Je hebt 3 mogelijkheden om te herstellen:
- het motorrijtuig alsnog in Nederland registreren en de bpm betalen
- binnen de gestelde termijn een vrijstellingsvergunning aan vragen
- het motorrijtuig buiten Nederland brengen
Optie 1 is het traject wat je wilt volgen.


In geval van een kurzzeitkennzeichen neem je nog het (extreem kleine, maar toch) risico op 400 euro boeten en de auto ter plekke laten staan. Maar wat is er op tegen om een exportkenteken te halen? Kost 50 euro extra en kun je hem lekker zelf legaal naar huis rijden. Dat kenteken krijg je op dezelfde plek als het kurzzeitkennzeichen. Enige verschil is dat je de auto bij je moet hebben en dat de TUV nog geldig moet zijn gedurende de tijd van het exportkenteken.


14 okt 2010 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010
Regio Arnhem
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Sander NL heeft gelijk.
Als je als Nederlands staatsburger in Nederland rijdt met een wagen met buitenlands kenteken is dit in pricipe verboden. Je bent strafbaar omdat er nog BPM afdracht plaats dient te vinden. Je kunt echter voor een periode van maximaal twee weken (na aangifte) rijden met buitenlands kenteken. Binnen deze periode kun je een wagen importeren en op kenteken krijgen.

Het beste is echter om alle discussie te voorkomen, zorgen dat je een 1 dags kenteken hebt die je op de wagen schroeft zodra je bij de Nederlandse grens bent. In het buitenland kun je uiteraard met een export kenteken rijden inclusief wa verzekering.
Je kunt zoals eerder vermeld meerdere keren een 1 dags kenteken aanvragen indien het niet lukt om op 1 dag de wagen te transporteren en de RDW/Douane te rijden voor een keuring en het op kenteken zetten.


14 okt 2010 21:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
leti01 schreef:
het mag niet, je bent niet verzekerd en je kunt een boete krijgen.
Je kunt je ook uitsluitend WA verzekeren.

correct. niet correct. correct. niet correct.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 okt 2010 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
correct :thumleft:


14 okt 2010 21:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Interessant topic.
Wat hierbij erg door elkaar loopt, is wat eigenlijk volgens de letter van de wet moet enerzijds, en hoe in de praktijk wordt gehandhaafd anderzijds.

Het feit dat in sommige situaties eerst gewaarschuwd wordt, wil niet altijd zeggen dat je recht heb op eerst een waarschuwing voordat men doorpakt.
Dat je een afspraak hebt gemaakt om te gaan betalen is leuk, maar als je al betaald had moeten hebben ben je afhankelijk van coulance.

In de tijd van wegenbelasting (verplicht bij GEBRUIK van de openbare weg in NL) zat ik ooit 90% van de tijd in Istanbul met mijn NL auto. Voor de 5-6 x per jaar dat ik met de auto in NL kwam kon ik wegenbelasting betalen voor de "losse" dagen dat ik in NL was. Ik deed dat altijd op het belastingkantoor in Gouda. Ben ooit geflitst door zo'n Volvootje bij de grens, diezelfde dag betaald in Gouda. Aanvankelijk lag er een naheffing van 1 jaar wegenbelasting + 100% boete. Gelukkig legt de Turkse Douane binnenkomst / vertrek van de auto vast in het paspoort, daarmee kon ik aantonen dat de auto tijdens onbetaalde perioden buiten NL was geweest. Uiteindelijk heb ik een boete voor 1 dag gekregen: ik had direct bij de grens moeten betalen.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 okt 2010 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Heren, het is vrij eenvoudig.

Maak gebruik van het Duitse Exportkennzeichen voor 15 of 30 dagen (reken even uit wanneer je auto weer een maand ouder is, scheelt BPM). Dit kenteken komt op jouw eigen naam te staan, met daarbij ook een WA verzekering op jouw eigen naam. Je kan hier gewoon mee naar en in Nederland rijden.

Dat het officieel niet mag klopt, maar aande andere kant, wat kan men doen, je ter plekke de BPM laten betalen. Boehoe, dat was je toch al van plan.

Ik heb mijn Boxster gewoon in NL op het 30-daagse Duitse kenteken gereden en heb daar geen problemen mee gehad. Ook ben ik wel eens in een routine verkeerscontrôle aan de kant van de weg gezet, papieren laten zien, verhaal uitgelegd en niets aan de hand.

My 2c.


22 okt 2010 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
sandelow schreef:
Ook ben ik wel eens in een routine verkeerscontrôle aan de kant van de weg gezet, papieren laten zien, verhaal uitgelegd en niets aan de hand.

Kijk, en dan wordt het venijnig. Bij die routine controle is je, als het goed, uitgelegd dat het niet mag en dat je er de volgende keer voor bekeurd wordt. Als je dan nog een keer "betrapt" wordt mag je inderdaad de BPM aftikken. Plus 100% boete. :roll:


22 okt 2010 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Siemi, dit zijn wel heel veel aannames tegelijkertijd.

De contrôle was er een waar beginnende agenten werden opgeleid door een senior. Ik weet niet zeker of ik op het moment dat ik aan de kant gezet werd al in het RDW traject zat. De senior agent die de zaken begeleidde zei dat mijn papieren gewoon in orde waren, dan ik geen boete zou krijgen, ook de volgende keer niet en dat dit een prima manier was om ermee rond te rijden. Uiteraard gaf ik wel aan dat ik de auto ging importeren of aan het importeren was.

Kortom, geen waarschuwing, geen boete, helemaal niets


22 okt 2010 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Hmmm, aannames of ervaring? :scratch:

Anyway, als een agent constateert dat een Nederlands ingezetene in een niet in Nederland geregistreerde auto in Nederland rijdt, dan is deze agent dat verplicht om door te geven aan de douane/belastingdienst. Die sturen vervolgens het informatieblad naar het adres van de overtreder. Op dat moment ben je er mee bekent en betekend een volgende constatering 100%.
Het wordt weer grijs, met deze zwart-witte regels, wanneer je geen informatieblad hebt ontvangen. Dan ben je er van afhankelijk of de douane/belastingdienst tegenover de rechter aannemelijk kan maken dat je wist dat je iets deed wat niet mocht. En ze kunnen heel ver gaan in hun onderzoek. Sla rechtspraak.nl er maar eens op na. Staan verrassende zaken en uitspraken tussen.

Overigens, iemand die uit hoofde van zijn functie (werkzaam bij autobedrijf) zou behoren te weten dat het niet mag, krijgt meteen 100% boete.

@Sandelow, het klinkt alsof je in jouw specifieke geval geluk hebt. Zeker weten doe je dat echter pas na een volgende staande houding en die kans blijft erg klein.


22 okt 2010 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Ik zie in een loods bij de Friese meren regelmatig een Quattroporte staan op Zwitsers kenteken. In eigendom van een Nederlander en hij staat daar soms langer dan 2 weken. Afgaande op bovenstaande, risky business.
_________________________________________
Tjolk.


22 okt 2010 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Jij zegt tomato, ik zeg tomato, oh wacht, dat werkt niet via tekst.


22 okt 2010 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Tenzij hij in Zwitserland ingeschreven staat.

Er was een tijdje terug een bedrijf dat een truuk had gevonden. De auto op naam van een Luxemburgse postbus firma en dan in NL lekker goedkoop rijden. Dat werkte dus niet. De boete werd blijkbaar ook vrij hoog, want er zijn een leuk aantal van dergelijke dure auto's verkocht via de domeinen.
Iemand die een dergelijk risico neemt, kent de consequenties, hoop ik dan maar. Ik heb ook wel eens klanten aan een exportkenteken voor een lange periode geholpen. Die wisten heel goed hoe het zat en namen heel bewust het risico. Ik hoop alleen, en daarom reageer ik ook wat strikt op dit soort topics, dat mensen die wat tips op internet lezen en besluiten ook geld te besparen zich bewust zijn van de risico's. Als je een nieuwe 911 rijdt en je moet 40k BPM afdragen, plus 100% boete en je wist niet eens dat dat risico bestond, dan heb je een probleem. Maar zoals altijd, wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgedient. Het gaat maar heel af en toe mis. Ik heb in de 3 jaar dat ik me met BPM bezig houdt slechts 5 klanten gehad die een kostbare inschattingsfout maakten.


22 okt 2010 14:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
ach, met 40K BPM hoeft het maar een keer mis te gaan en zit je toch aardig in de shit. 100% boete was idd ook wat ik gehoord heb. Is hetzelfde risico als altijd 140 km/u rijden op de snelweg. Op ieder verjaardagsfeestje hoor je wel weer iemand 'die dat altijd doet en nog nooit een boete heeft gehad'. Dat kan, maar je kan een keer de sjors zijn...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 okt 2010 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
horn schreef:
Dat kan, maar je kan een keer de sjors zijn...

:drive: Dat kan ik ondertussen ook beamen. 170 km/h op een verlaten snelweg om 4 uur 's nachts..... :bang:


22 okt 2010 15:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Het blijft kennelijk lastige materie, maar het is dus als volgt:

Je mag als Nederlands ingezetene gewoon met Duitse platen rijden in NL. Europese wetgeving ende jurisprudentie. Daar zitten wel beperkingen op, maar iedereen kan begrijpen dat als het niet zou mogen om met een Duits exportkenteken de auto naar Nederland te besturen (en je dus een autoambulance nodig hebt), dat een belemmering betreft ten aanzien van het kopen van een auto in Duitsland (tov kopen in NL). En dat mag gewoon niet. Jurisprudentie zat over.

Dan de BPM: ja, die moet je voldoen. Het punt is alleen dat het lastig is om die BPM meteen af te tikken. Dat is wederom een belemmering en dat mag niet. De overheid heeft daar nog geen goede oplossing voor en dus mag je best inventief zijn.

Een boete is naar mijn mening niet houdbaar als je reeds een afspraak hebt voor een invoerkeuring. Je hebt dan duidelijk alle intentie om de BPM te voldoen (dat is nl. een integraal onderdeel van dat proces).

Maar wil je nog meer zekerheid: gewoon een briefje (aangetekend) naar de Douane dat je gebruik maakt van de auto op de Nederlandse weg en dat je daar aangifte van wenst te doen.

Mocht het al zo zijn dat de Douane het in dat geval noodzakelijk vindt om een boete op te leggen (wat te dol is voor woorden), dan zal die boete niet houdbaar zijn op grond van het feit dat er feitelijk sprake is van een handelsbelemmering en dat de NL overheid die op had moeten lossen.

De overheid zit gewoon fout. Er zou een regeling moeten zijn dat je aangifte BPM moet kunnen doen vanaf dag 1. Die is er niet en dat kan jou niet worden tegengeworden.

Kortom: je mag met die Duitse platen gewoon rijden in NL. Je moet alleen wel duidelijk kunnen maken dat je alle intentie hebt om de BPM te betalen, waarbij de aangetekende brief het meest duidelijk is op dat gebied.


23 okt 2010 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Volgens mij is dat slechts een deel van het issue. Dat het mag, is iedereen het wel over eens (al zijn er wat regels rondom). Maar het grote vraagstuk blijft het kurzzeitkennzeichen dat niet aan de EU regels voldoet.


23 okt 2010 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Voor export is weer een ander verhaal. Dan heb je een NL auto en plak je er een DE kenteken op. Dat is weer een ander verhaal dan import. Bij import blijft een kurzzeitkennzeichen discutabel.


24 okt 2010 0:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Siemi schreef:
Volgens mij is dat slechts een deel van het issue. Dat het mag, is iedereen het wel over eens (al zijn er wat regels rondom). Maar het grote vraagstuk blijft het kurzzeitkennzeichen dat niet aan de EU regels voldoet.


Je hebt volgens mij twee smaken: kurzzeit- en ausfuhrkennzeichen (resp. geel vakje en rood vakje).

Kurzzeit zal best niet mogen, geen idee, nooit uitgezocht. ausfuhrkennzeichen (verkrijgbaar van 15 dgn tot aan 360 dgn) is gewoon legaal te gebruiken. Ik heb ook ooit begrepen dat kurzzeit alleen maar mag worden afgegeven aan Duitse ingezetenen.


24 okt 2010 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Elferhenkie schreef:
@Devils son: Dat je niet in Nederland mag rijden met Duitse platen heeft niks met de BPM te maken. Die platen zijn gewoon niet rechtsgeldig in Nederland.


Duitse platen zijn niet rechtsgeldig in NL? Dat is hoe dan ook onwaar. Misschien dat je iets anders bedoelt... maar dan graag toelichting.

Citaat:
Iedereen in de exporthandel weet dat het niet mag om op de tijdelijke Duitse platen in Nederland te rijden en de gevolgen bij een staandehouding zijn dat je niet verder mag rijden.


Dat gaat linea recta in tegen Europese wet- en regelgeving en het klopt dus NIET.


24 okt 2010 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Gisteren met duits kKZ vanuit Hamburg helemaal naar huis gereden. In NL geen politie of douane tegengekomen.

Wacht nog steeds op mail antwoord voor RDW op de stelling van Hirsch Balling dat KKZ conform EU richtlijn 1999/37/EG toegestaan is in NL.

Ze zouden antwoorden binnen 10 werkdagen dus dat antwoord moet volgende week binnenkomen.

Voor RDW bezoek morgen heb ik 1-dags kenteken al op de Boxster zitten.


24 okt 2010 12:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Elferhenkie schreef:
Ik bedoel dat je in Nederland niet met Duitse Export platen mag rijden,


Over welk kenteken heb jij het dan, want ik versta daaronder het Zollkenzeichen.

Citaat:
Of het nu volgens jou wel of niet klopt, mijn klant heeft de boete betaald.


Dat is niet relevant. Er zijn ook mensen geweest die op basis van de oude afschrijvingstabel teveel bpm betaald hebben. Maar die bleef niet in overeenstemming met de Europese regelgeving.

Citaat:
En als je alles via rechtzaken aanvecht zal het wel anders zijn, maar ja, ik ben geen advocaat en ga niet alles aanvechten.


Maar gelukkig zijn er ook mensen die wel vechten, want anders blijft de overheid het iedereen onnodig lastig maken...


24 okt 2010 13:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.