Auteur |
Bericht |
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: FORUM BAN : tijdelijk of permanent..?
Ik wordt een beetje (erg) verdrietig van dit hele draadje, en sluit me dus aan bij o.a. Amandus, $teef en Ewout, wil het graag een beetje positief houden hier
|
22 dec 2010 19:05 |
|
|
horn
PF #57
|
heerlijk dagje met de family gehad. kom terug en zie 6 pagina's gezeur. die overigens wel positief begonnen. maar gelijk door de advocaten van de gebanden aangegrepen worden om 'verhaal te halen'. ja, als moderator heb je de gereedschappen om iedereen te bannen die je wilt. dat doe je dus niet. los van de spammers zijn hier nog geen 10 man in de geschiedenis gebanned. En dat overleg je dus met andere mods. Meestal vooraf, soms informeer je mensen achteraf over wat je gedaan hebt. Bij ontvangst van een pb met de nazi/gestapo vergelijking ga ik (en dan spreek ik voor mij, andere mods doen dat wellicht wel) niet meer overleggen en krijgt iemand een permanente ban. Ook als hij geen waarschuwing gehad heeft. Of een eerdere tijdelijke ban. Ook na het emailtje dat je als mod op moet passen en niet moet vergeten dat de afzender precies weet waar ik woon. Huppetee. Zonder overleg permanente ban.
Als ik spreek voor mezelf zal ik ook zeker toegeven als ik verkeerd heb gezeten. Maar als dat niet zo is zou het me roesten wat iedereen daar hier van denkt. Als ik vind dat diegene zo ver is gegaan dat hij/zij een permanente ban verdiend, dan is dat zo. En ik herken Jurgens reactie daar volledig in. Ik weet bijna zeker dat, van alle moderators en ex-moderators hier, het het moeilijkste is om met Jurgen mot te krijgen. En dat zegt mij genoeg.
En ach... ook voor mijn reactie en de overige 6 pagina's geldt weer: opinions are like assholes, everybody has got one...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 dec 2010 19:08 |
|
|
arjan
|
Precies, ondanks twijfel over de sneeuw bende toch de 993 van stal getrokken was de straat nog niet uit en kreeg al een opgestoken duim toen ik over de niet geveegde straat de wijk uit glibberde. Lekker een stukkie wezen rijden en genoten, dat is waar het om gaat: porsche en fun
|
22 dec 2010 19:10 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Horn, " advocaten van de gebanden " slaat dat op mij ? indien ja ,dank voor de term,al zal ds dat anders zien . Verder zou ik dan toch even goed terug lezen daar ik gewoon wat duidelijkheid zoek.
Nogmaals ,begrijp dat het misschien wat veel leesplezier is (6 pag.) maar even voor de duidelijkheid maar weer Met deze " Bij ontvangst van een pb met de nazi/gestapo vergelijking ga ik (en dan spreek ik voor mij, andere mods doen dat wellicht wel) niet meer overleggen en krijgt iemand een permanente ban. Ook als hij geen waarschuwing gehad heeft. Of een eerdere tijdelijke ban. Ook na het emailtje dat je als mod op moet passen en niet moet vergeten dat de afzender precies weet waar ik woon. Huppetee. Zonder overleg permanente ban. " GA IK HELEMAAL MEE.GEEN TWIJFEL MOGELIJK. Maar is dat dan geuit door zowel Jochem als Marco?. Indien ja GROOT GELIJK BAN VOOR HET LEVEN.
|
22 dec 2010 19:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Alleen is dat precies wat ik al jaren bedoeld heb met 'het is hier geen democratie'. Ik kan het makkelijk zeggen, ben nl geen mod meer. Maar ik heb dat werk altijd naar eer en geweten gedaan. En nooit enige behoefte gevoeld om aan anderen dan de betrokkene zelf openbaar te verklaren waarom ik iets deed. In normaal nederlands: leuk dat je voor Jochem opkomt, maar het is iets tussen Jurgen en Jochem. En dat gaat jou dus geen fl*kker aan. Maar dat is mijn mening...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 dec 2010 19:23 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
helemaal gelijk , maar omdat het ook mij zomaar zou kunnen overkomen is het wel makkelijk te weten hoever je de ene dag kan gaan en hoever een andere dag . maar goed ,deze blijft essentieel in het verhaal maar daar gaan we helemaal aan voorbij , was de opmerking van beide nu echt reden tot ...... bannen want dat was er geen zoals jij het omschrijft " Bij ontvangst van een pb met de nazi/gestapo vergelijking ga ik (en dan spreek ik voor mij, andere mods doen dat wellicht wel) niet meer overleggen en krijgt iemand een permanente ban. Ook als hij geen waarschuwing gehad heeft. Of een eerdere tijdelijke ban. Ook na het emailtje dat je als mod op moet passen en niet moet vergeten dat de afzender precies weet waar ik woon. Huppetee. Zonder overleg permanente ban. " GA IK HELEMAAL MEE.GEEN TWIJFEL MOGELIJK. Maar is dat dan geuit door zowel Jochem als Marco?. Indien ja GROOT GELIJK BAN VOOR HET LEVEN.
verder geen commentaar meer van mijn kant, want kom niet verder daar er geen antwoorden worden gegeven.bovenal staat voor mij dat ik de hele situatie betreurenswaardig vindt
that's it
|
22 dec 2010 19:25 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Desiderata .
Wees kalm te midden van het lawaai en de haast en bedenk welk een vrede er in stilte kan heersen. Sta op goede voet met alle mensen zonder jezelf geweld aan te doen. Zeg je waarheid rustig en duidelijk en luister naar anderen, ook zij vertellen hun verhaal. Mijd luidruchtige en agressieve mensen, zij belasten de geest. Wanneer je jezelf met anderen vergelijkt zou je ijdel en verbitterd kunnen worden, want er zullen altijd grotere en kleinere mensen zijn dan jezelf. Geniet zowel van wat je hebt bereikt als van je plannen.
Blijf belangstelling hebben voor je eigen werk hoe nederig dat ook moge zijn, het is een werkelijk bezit in het veranderlijke fortuin van de tijd. Betracht voorzichtigheid bij het zaken doen, want de wereld is vol bedrog. Maar laat dit je niet verblinden voor de bestaande deugd, vele mensen streven hoge idealen na en overal is het leven vol heldendom.
Wees jezelf. Veins vooral geen genegenheid. Maar wees evenmin cynisch over de liefde, want bij alle dorheid en ontevredenheid is zij eeuwig als het gras. Volg de loop der jaren met gratie: verlang niet naar een tijd die achter je ligt. Kweek geestkracht aan om bij onverwachte tegenslag beschermd te zijn. Maar verdriet jezelf niet met spookbeelden. Vele angsten worden uit vermoeidheid en eenzaamheid geboren.
Leg jezelf een gezonde discipline op maar wees daarbij lief voor jezelf. Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren, je hebt het recht hier te zijn. En ook al is het je wel of niet duidelijk, toch ontvouwt het heelal zich zoals het zich ontvouwt en zo is het goed. Heb daarom vrede met God, hoe je ook denkt dat hij moge zijn, en wat je werk en aspiraties ook mogen zijn, houdt vrede met je ziel in de lawaaierige verwarring van het leven. Met al zijn klatergoud, somberheid en vervlogen dromen is dit toch nog steeds een prachtige wereld.
Wees voorzichtig.Knallen met je Porsche. Streef naar geluk.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
22 dec 2010 19:33 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik wil wel even "happen" hoor Richard ; ik begin jouw posten langzaam een beetje als "zuigen" te zien...dan weet je ook hoever je bij mij kunt gaan.
Er gebeurt iemand niet "zomaar" iets...dus laat 't insinueren aub achterwege want je begint me te vervelen.
Ook dit is mijn persoonlijke mening en heb ik niet overlegd met de andere mods...maar ik verschuil me niet zodat ook anderen weten wanneer ik iets "zuigen" begin te vinden.
|
22 dec 2010 19:37 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
jammer dat je het als zuigen ziet is niet mijn intentie zoals ik al eerder schreef, maar goed jij hebt het recht op het geven van een ban ,ik niet, dus zal ik me schikken en niet meer reageren Alles wat ik heb gepost was een antwoord op eerdere reacties naar mijn postings en gebasserd op mijn mening ,was niet mijn bedoeling je te vervelen.Blijkbaar toch niet echt wenselijk je mening te geven.
Laatst bijgewerkt door Richard op 22 dec 2010 19:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 dec 2010 19:38 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
André,je had dominee moeten worden
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 dec 2010 19:43 |
|
|
miloman
|
Wat mij betreft wordt hier niet iets weggehaald (heb een bloedhekel aan mod's, mede doordat van mij eens een post om zeer onduidelijke redenen is weggehaald, en ik voor vrije discussie ben). Ben wel voor het verplaatsen van voor anderen weinig interessante topics, waar men naar hartenlust kan diskuzeuren...., naar een apart subforum. Dat hoeft dan ook niet gemonitored in de 'actieve topics'.
|
22 dec 2010 19:43 |
|
|
horn
PF #57
|
zo. dat is een sterke reactie. ben blij dat niet iedereen een bloedhekel aan me heeft van wie ik ooit een post het aangepast/geveegd. Joh, iedereen is hier voor vrije discussie. op een normale manier. ik kan me voorstellen dat jij het niet met die redenen destijds eens was. maar 'zeer onduidelijk'?
|
22 dec 2010 19:48 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Heb een hekel aan mensen die voor vrije discussie zijn, maar wel bepalen dat weinig interessante topics moeten worden gekwalificeerd als "diskuzeuren" en die vervolgens willen verplaatsen naar een subforum.
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
|
22 dec 2010 19:54 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Tja...sorry hoor, vind 't treurig. Vind het stemmingmakerij en hoop dat mensen door zulke goedkope cliché's heen prikken. Maar laat je niet weerhouden hoor...ik heb liever alles in een topic dan dat er later in allerlei topics steken onder water uitgedeeld blijven worden. En nee...niet om alles in één keer weg te kieperen, dat gras zal ik alvast voor je voeten weg maaien. En Miloman... , gelukkig post je hier iets, "bloedhekel aan mods" ...heb gelukkig weer een glimlach op m'n gezicht, dank je man
|
22 dec 2010 20:11 |
|
|
fredsan
|
ik heb mee gelezen
ik vind ( mijn persoonlijke mening ) dat er wordt gevraagd door een paar mensen om de reden
het wordt in mijn ogen niet zuigend gedaan
wel herhaaldelijk maar dat is mijn inziens omdat er geen duidelijk antwoordt op wordt gegeven
er wordt er dan wel een keer iets duidelijks gezegd dan blijkt dat er compleet niet is overlegd over de laatste bannen --> maakt niet uit maar zo krijg je een hoop onduidelijkheid en blijvende vragen.
ook mijn mening is: dreigend of hele rare uitingen --> k of andere bewoordingen nazi enz of iets in de trend van: ik weet waar je huis woont
rigoreus er vanaf
zoniet zie ik niet in waarom iemand nooit meer hier zou mogen komen
maar ik beslis niets, geef gewoon mijn persoonlijke mening
_________________________________________ 911 E 1973 EX 968 1992 EX 944 Turbo 1986
|
22 dec 2010 20:14 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Ik sta wel achter Richard's standpunt... er moet duidelijkheid/lijn zijn. Maar laten we het gewoon normaal en gezellig houden op het forum en geen mensen wegpesten, verwijten maken ed... EN zeker NIET VIA PB of MAIL maar zeg dat dan rechtstreeks in iemand zijn bakkes op een meeting! (maar dan lachen ze allemaal ) Fijne dagen allemaal!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
22 dec 2010 20:27 |
|
|
horn
PF #57
|
@ elferhenkie: moderators gaan niet willekeurig te werk. wel volgens hun eigen normen en waarden. zoals al veel vaker geschreven zijn er dus dingen waarvan de ene moderator een pb naar je stuurt en vraagt of het wat minder kan, waar de andere moderator de post aanpast of veegt. Als, zoals in jouw voorbeeld, een post 3x geveegd wordt, zou ik al lang bij de 2e of de 3e keer herplaatsen erbij geschreven hebben 'waarom is dit al 2x verwijderd?'. En vriendjes politiek? Er zijn, zowel onder de moderators als onder andere forumbezoekers die elkaar in real life ontmoet hebben en zo soms zelfs vrienden geworden zijn. Dat maakt het forum waardevoller maar is volgens mij niet de reden dat jij een link naar marktplaats niet mag schrijven maar iemand anders wel. ik denk dat mensen die elkaar persoonlijk kennen in het algemeen meer begrip voor elkaar hebben. moderator of niet. maar of dat nou vriendjespolitiek is....
|
22 dec 2010 20:30 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Har, jij was toch geen mod meer?...lol
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
22 dec 2010 20:38 |
|
|
miloman
|
En dat is nou willekeur in mijn ogen....
|
22 dec 2010 20:40 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
(N.a.v. je Avater. )
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
22 dec 2010 20:41 |
|
|
miloman
|
Als ik wat wilde bepalen was ik wel mod geworden kerel Dit hele topic kan zo naar m'n nieuwe subforum: dit is toch het porsche-forum? En graag niet meer opnemen in het actieve topic. Klaas is kees.
|
22 dec 2010 20:51 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Tja, je moet keuzes maken in je leven.................
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
22 dec 2010 20:55 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Ik lees graag berichten op het Porsche forum over technische zaken. Een lolletje hoort er ook bij en ik kan hierover smakelijk lachen zittend voor mijn PC-beeldscherm. Gekanker en geleuter lees ik niet eens, zonde van de tijd. Bij alles wat ik lees over ban's en democratie denk ik pffffffffffffffffffffffff gedragen we ons als volwassen mensen ? Ik ben niet voor pappen en nathouden ! Als de mod's vinden dat iemand een ban moet krijgen, dan is het voor die persoon EXIT , klaar ! Mod's zonder dat ik weet wat jullie achter de schermen allemaal doen om het forum te sturen , zeg ik
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
22 dec 2010 21:06 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
DAT zal me een zooitje worden Maw, ik verwens jou in een topic... jij reageerdt weer terug ...ect..ect,tot we op een meeting over straat liggen te rollebollen Als ex eigenaar van 3 cameservers met fora kan ik vertellen dat het geen makkelijk werk is, dat houd niet in dat ook mods fouten maken en verkeerd reageren (menselijk) Bij verwensingen en dergelijke : PERMANENTE BAN Bij lichtere "vergrijpen"... tijdelijke bans niet moeilijk doen... ook na meerdere keren Verder PRETTIGE FEESTDAGEN
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
22 dec 2010 21:09 |
|
|
Marianne
Boxster S 3.2Leiderdorp
|
Dat ga je niet menen........
|
22 dec 2010 21:09 |
|
|