Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:24

Antwoord op onderwerp  [ 236 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
goedzo wimpie!!! gauw die ouwe luchtkoeler (met alle respect) eruit en in die 996 stappen. :cheers:

Www.auto-resto.nl

05 feb 2011 20:58
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Zou toch ook deze mooie 996 in je vergelijk meenemen :idea:

05 feb 2011 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
911 991.2 Carrera 2018 Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013 Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012 Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998 Ex. Boxster 2.5 1997
Leerdam
arjan schreef:
Moet wel zeggen dat de maandelijkse kosten van mijn porsche fors lager liggen......... :mrgreen:

Bij mij helaas zeker niet.... :drive:

05 feb 2011 21:15
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
fins schreef:
Wim, je zou toch ook in een 964 gaan rijden?

Heb vorig jaar in de 964 C2 handbak van Binkstud gereden en dat is inderdaad ook een heerlijkheid: zeker een optie.

De 996 heeft me echter behoorlijk overrompeld; volledig tegen mijn eigen verwachting in en dat houdt me bezig. Het is de keuze tussen die eerlijke trouwe spijkerbroek en "the next big thing", oftewel de 996. Hebben we het hier over een kick die weer overwaait of ga ik met een 996 daadwerkelijk meer plezier hebben dan met m'n "Rock 'n Roll 3.2 Messerschmitt"? Per slot van rekening stuur ik daar nu ook met veel plezier in...

Bovendien worden goede 3.2's steeds zeldzamer, dus unieker. En een 996 kom je op zowat iedere hoek van de straat tegen... M'n 3.2 zal dus zeker niet minder waard worden, wat je van een 996 hoogstwaarschijnlijk niet kunt zeggen. En m'n 3.2 is nu precies zoals ik 'm wil hebben: perfect.

Wie hier op dit Forum heeft soortgelijke afwegingen gemaakt? En...spijt, of juist véél eerder moeten doen? Ben benieuwd!!

05 feb 2011 22:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Blijven rijden klinkt in jouw geval als de keus van 't verstand (waardebehoud), terwijl jouw gevoel eigenlijk liever de 996 ziet qua rijden ; als ik jou was, dan had ik lak aan de heersende opinie, en ging voor de 996. Wat anderen (of ikzelf) zou doen...pff...lekker belangrijk.
Als je die 996 fijner vind rijden moet je gewoon een olifantenhuid aantrekken :twisted: en handelen naar jouw gevoel.

05 feb 2011 22:55
Profiel
Moderator
PF # 136
Een compliment in ontvangst nemen is ook een kunst :wink:

05 feb 2011 23:02
Profiel
Westervoort
Ik zal deze post niet larderen met foto's Marcel, maar een paar stukkies plastic kunnen érg veel uitmaken.. :twisted: :mrgreen:

05 feb 2011 23:02
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Jurgen schreef:
als ik jou was, dan had ik lak aan de heersende opinie, en ging voor de 996. Wat anderen (of ikzelf) doen...pff...lekker belangrijk.

+1!

Ondanks alle plofverhalen heb ik ook nimmer 996 bezitters horen klagen over rijplezier :idea: Hooguit verkeerde keuzes voor tiptronic :wink:

05 feb 2011 23:04
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Als ik m'n oren zou laten hangen naar de heersende opinie over de 996 en de MK I in het bijzonder, dan was ik deze uitdaging uit de weg gegaan :mrgreen:

Ik wil een weloverwogen keus maken, hoewel ik weet dat dit vrij moeilijk is als 't over dit soort zaken gaat. Daarom: wie is er van een Lufti overgestapt naar een waterkoker (of omgekeerd) en hoe beviel 't?

05 feb 2011 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
De veel gehoorde uitspraak, dat het rijden in een 996 steriel en emotieloos is, kon ik na mijn proefrit ook niet plaatsen. Ikzelf laat een 968 staan voor de 996. Ik wou graag een paar generaties nieuwer rijden en dat lukt aardig.

05 feb 2011 23:23
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Wimpie67 schreef:
Als ik m'n oren zou laten hangen naar de heersende opinie over de 996 en de MK I in het bijzonder, dan was ik deze uitdaging uit de weg gegaan :mrgreen:

Ik wil een weloverwogen keus maken, hoewel ik weet dat dit vrij moeilijk is als 't over dit soort zaken gaat. Daarom: wie is er van een Lufti overgestapt naar een waterkoker (of omgekeerd) en hoe beviel 't?

Zoals ik al eerder aangaf ben ik begonnen met een heerlijke 964 en overgestapt naar een 996 GT3 (mk2). Twee totaal verschillende auto's. De 964 is een sportwagen met klassieke sportieve rijeigenschappen en de GT3 is toch wel meer richting een moderne supercar die zich kan meten met het andere echt snelle spul van andere merken.

05 feb 2011 23:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
@Wimpie. Lastige keuze. Destijds (toen ik naar een 911 op zoek ging) vond ik de (standaard) 996 juist niet zo bijzonder rijden. Reed meer als iedere andere moderne auto. Misschien rijdt jouw testexemplaar anders (beter) omdat hij een sportonderstel heeft.

Verder schrijf je dat je de 996 heerlijk gezegd niet mooi vindt. Als ik jou was zou ik wel goed bedenken hoe belangrijk je dat vindt..... Mij zou het behoorlijk tegen gaan staan als ik mijn P niet echt mooi zou vinden........Zeker als je een mooie witte gewend bent :D

Oh ja suc6 en uiteraard blijf ik gewoon me duimpie opsteken al ik je tegenkom :thumleft:

06 feb 2011 8:59
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
gast schreef:
wat een gejippie. Een 996 is lelijk en een 996 GT3 niet. Dus die paar stukje plastic maken het verschil voor jouw. :flush:

Ik vind de 996 GT3 ook veel mooier dan 'n lelijke ... eh ... gewone 996 ... maar nog steeds niet mooi genoeg :popcorn:

.. daarnaast zijn het natuurlijk niet alleen de stukjes plastic (en carbon) die het 'n GT3 maken :idea:

06 feb 2011 9:14
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... reken maar dat de techniek je die lelijke koplampen doet vergeten :twisted:

06 feb 2011 10:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Een nacht slapen en de inbreng van medeforummers brengt altijd helderheid...

Allereerst kan wat mij betreft gesteld worden dat een 996 alle recht heeft de naam Porsche te voeren. Wat mij betreft voldoet deze auto aan alle waarden waar Porsche voor staat, al begrijp ik dat verstokte fans van luchtgekoelde Porsches soms moeite hebben met de radicale veranderingen die de 996 teweeg heeft gebracht... Ik denk dat een 996 (veel) meer eer verdient dan deze momenteel wordt toebedicht; de 996 heeft Porsche naar de 21e eeuw geleid en ervoor gezorgd dat Porsche überhaupt nog bestaat als sportwagenmerk. Dat daarbij kleine en grotere (ontwerp)fouten zijn gemaakt valt niet te ontkennen, al staat Porsche daarin niet alleen. Vergeet niet dat als Porsche de maat wordt genomen, de lat erg hoog ligt. En dat is feitelijk een enorm compliment, óók aan de 996! Voor mij staat overeind dat een 996 rijdt als een Porsche en ik begrijp nu waarom dit model zoveel is verkocht...

Nu mijn dilemma. Laat ik beginnen te stellen dat er over het rijden met een 996 geen enkele twijfel is. Ik ben ervan overtuigd dat het rijden met een 996 elke keer weer een grote glimlach op m'n gezicht zal toveren (daarom neem ik geen cabrio, want dat ziet er niet uit :D ). Wat mij brengt bij mijn showstopper: de looks van de 996. Zoals ik al eerder aangaf vind ik een 996 er niet heel bijzonder uitzien. Porsje 911 maakt hier terechte opmerkingen over in zijn reactie. Naast dat een auto een glimlach op mijn gezicht moet kunnen toveren, elke keer als ik de contactsleutel omdraai, wil ik ook kunnen genieten van het uiterlijk. En daar wringt de schoen. Qua looks vind ik de standaard 996 niet bijzonder genoeg. Sommige ontwerpdetails (vooral voorzijde) vind ik minder geslaagd. Ik denk dat dit me na verloop van tijd gaat tegenstaan en als ik switch, dan moet gewoon alles kloppen...

Wat ik dan wel écht mooi vind? Een 996 4S, een 996 Turbo of een GT3. En een 997. Ik ben benieuwd naar de waarde-ontwikkeling van deze types, vooral als de 991 komt en goed leverbaar is. En ondertussen blijf ik mijn 3.2 koesteren, want wat is dat toch een heerlijk apparaat! Misschien...misschien kom ik ooit in de omstandigheid een 997 als DD in te zetten, dan houd ik die geweldig zittende spijkerbroek er gewoon bij...

O ja, en voor het overige kan ik die 996 waarin ik heb gereden iedereen van harte aanbevelen. Staat te koop bij Van Roy Cars in Eindhoven...

06 feb 2011 10:45
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
gast schreef:
Franz schreef:
Ik heb jouw GT3 toen gezien bij Piet Hommel en hij mag er zeker wezen. Ik ga iig geen uitspraak doen dat ik nooit een 996 GT3 zal gaan aanschaffen. :wink:

wat een gejippie. Een 996 is lelijk en een 996 GT3 niet. Dus die paar stukje plastic maken het verschil voor jouw. :flush:

Precies zo sta ik erin Marcel! En voeg bij de GT3 de Turbo toe. Die stukkies plastic zorgen er imho voor dat de 996 qua belijning weer enigszins in balans is.

06 feb 2011 10:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik denk inderdaad dat je je 3.2 niet weg moet doen.
Een 996 er bij zou een betere zet zijn denk ik. Dan heb je een goede sportieve DD en een auto in de schuur die meer ROCK&ROLL heeft. En die je écht mooi vindt.
BMW M5 2001

06 feb 2011 13:07
Profiel
M140i
gast schreef:
Franz schreef:
Ik heb jouw GT3 toen gezien bij Piet Hommel en hij mag er zeker wezen. Ik ga iig geen uitspraak doen dat ik nooit een 996 GT3 zal gaan aanschaffen. :wink:

Eens. Een standaard 996 heeft natuurlijk dezelfde lijnvoering als een turbo of GT3. Sterker, een standaard 996 is van achteren een stuk mooier; de achterlichten van de 4S en Turbo zijn wat 'forser', zo fors zijn de achterlichten van een 911 nooit eerder geweest, en zo werden ze later ook niet meer, daar moet je van houden.

06 feb 2011 13:11
Profiel
Ik vond de mercedes s ook altijd mooi tot ze in 91 deze Afbeelding op de markt brachten. Elk merk heeft modellen die niet iedereen mooi vindt.....

06 feb 2011 13:48
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Die is inderdaad wanstaltig. :puker:

06 feb 2011 14:20
Profiel
Westervoort
De W 140, bijgenaamd Het Kasteel :wink: ; was ineens wel heel erg groot en lomp. Zijn opvolgen was nog ietsjes langer, maar toch veel slanker gelijnd.
Weet nog wel dat Autovisie de W 140 destijds de beste auto ter wereld noemde.

06 feb 2011 15:08
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Reden wel goed :thumleft:

3.2 houden, no brainer..

Gewoon een waterkoker ernaast zetten kan ik iedereen aanraden :mrgreen:

06 feb 2011 15:13
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Jurgen schreef:
De W 140, bijgenaamd Het Kasteel :wink: ; was ineens wel heel erg groot en lomp. Zijn opvolgen was nog ietsjes langer, maar toch veel slanker gelijnd.
Weet nog wel dat Autovisie de W 140 destijds de beste auto ter wereld noemde.

Oftewel "De Kathedraal"... Mooi van lompheid en de coupéversie (CL) goed van foutheid (of zoiets). Beide auto's behoren i.d.d. tot het beste wat Das Haus ooit heeft gemaakt...

06 feb 2011 15:34
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Was er niet iets met het remsysteem ?

06 feb 2011 15:39
Profiel
Westervoort
Je hebt gelijk Wimpie, het was de Kathedraal. Geheugen is niet meer wat 't geweest is... :wink:

06 feb 2011 15:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 236 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende