Auteur |
Bericht |
rico_9964s
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Nog is een belrondje gedaan.
Dit probleem doet zich bij meer 3.6 motoren voor. schijnt altijd de rechterbank te zijn. De oplossing met bussen is een goede oplossing. Kan zelfs nog eenvoudiger (honen, polijsten) maar dat is afhankelijk van de beschadiging.
Omdat mijn vertrouwen in deze handelaar 0 is (er kloppen meer zaken niet..) heb ik aangeboden om of de hele koop terug te draaien of een creditnota van hem te ontvangen.
Ik laat het probleem dan elders oplossen en gelijk de hele motor doen (IMS, RMS, etc)
Bedankt voor alle tips van 1ieder
|
12 maart 2011 13:53 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ben benieuwd wat je voor elkaar krijgt. Wat vind je advocaat ervan?
|
12 maart 2011 15:10 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Dit lijkt mij een goed advies, zou mijn optie zijn.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
12 maart 2011 15:57 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
on-topic: Dan zal het sowieso meebetalen worden. Wel mooi als je er onderdelen voor terugkrijgt die een update hebben gehad. ideaal situatie heb je straks een veel betere Porsche bij relatieve kleine of geen extra investering. Succes! (vergeet foto's en documentatie van ingrepen niet, bij veel specialisten of dealers willen ze deze prima voor je maken tijdens de werkzaamheden) off-topic: Vandaar mijn reactie. Dat is wat ik bedoelde en omschreef in mijn reactie: Ik vind het vreemd dat er een ruilblok of nieuw blok gemonteerd moet worden bij 1 of 2 kantelende zuigers. Ik was er verbaasd over dat dit een serieus alternatief is.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 maart 2011 1:42 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik zie het issue niet tav laten herstellen zoals voorgesteld. Garantie betekent herstellen en dat wil de hande;laar nu toch ook netjes doen ?
Ik zou tegen bijbetaling alle 6 cilinders laten doen ipv 2. Je betaalt dan alleen het materiaal want de arbeid moet hij toch al doen.
Dan sta je er beter bij dan toen je'm kocht; de andere motor inderdaad zowiezo niet doen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 maart 2011 2:01 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
wat lindemans zegt,als de verkopende partij het netjes oplost, alle 6 de zuigers en cilinderbussen.
Andere updates, indien mogelijk, overwegen om ook uit te laten voeren. Heb je er straks een betere P voor terug en nog belangrijker: een zekerder gevoel als je hem (na warmrijden) eens goed uitlaat.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 maart 2011 11:20 |
|
|
rico_9964s
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Dit, 6 cilinders aanpassen, neem ik inmiddels in overweging. een ongedocumenteerde ruilmotor is geen optie voor mij.
De handelaar wil liever een ongedocumenteerde ruilmotor (koopt hij voor 7k) plaatsen en mij hiervoor nog een 3,5K laten bijbetalen. Dan levert hem na revisie (kost tussen de 4 en de 6 K) en verkoop van mijn blok (gereviseerd blok gaat voor 13K over de toonbank) dus 4 tot 6K winst op! Ik wil dus de cilinders aangepast hebben. Daarnaast dan gelijk IMS en RMS bekijken en eventueel aanpassen. Dan weet ik zeker dat ik met een goede motor rondrijdt. En bijbetalen voor de extra cilinders neem ik dan in overweging. Kosten voor de RMS/IMS betaal ik uiteraard.
Alleen heb ik t idee dat er aan de motor door een knutselaar gewerkt wordt. Misschien moet ik dat vertrouwen maar hebben.
|
13 maart 2011 12:47 |
|
|
bully
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Waarom zou hij er een knutselaar aan laten sleutelen?.....Denk dat hij het ook goed opgelost wil zien....
|
13 maart 2011 13:25 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Gewoon nieuwe garantieperiode op de motor bedingen (van een jaar); dat is alleszins redelijk en billijk.
Wel zwart-op-wit want van mondelinge garantietoezeggingen komt huilen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 maart 2011 13:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
.. jij denkt echt dat "de handelaar" jouw tikkende motor als goede motor zou willen verkopen
|
13 maart 2011 13:37 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Ik denkt dattie denkt dattie dat denkt
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
13 maart 2011 14:22 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
breek er bijna mijn tong over
|
13 maart 2011 15:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 maart 2011 16:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
.. haalde het even door elkaar met 'n ander motor issue dat hier loopt Maar dan nog - denk dat de handelaar de huidige motor wel in dient te ruilen op de ruilmotor. Is een/de normale gang van zaken het heet dan ook niet voor niets "ruilmotor"
|
13 maart 2011 17:45 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Vrienden.
Even als totale leek (die toevallig een handvol weken geleden bij Rob Goossens heeft staan kijken naar een 3.4 met gescheurde cilinderwanden) het volgende. Mij werd verteld dat bussen plaatsen in de cilinders het blok natuurlijk nooit sterker gaat maken. Het plaatsen van een busje in een gescheurd blok is dus (in mijn ongeschoolde ogen) een half werk oplossing. Voor de watergekoelde blokken geldt dus eigenlijk dat als de cilinderwanden scheuren dat dit uitsluitend op te lossen is door de cilinderbank die het betreft in zijn geheel te vervangen (zoals Porsche dat met tientallen 3.4's gedaan heeft).
Ik wil geen olie/koelvloeistof op het vuur gooien maar zo'n oplossing met bussen in de cilinders in een auto van 40k zou ik vriendelijk edoch dringend voor bedanken. Zeker in deze markt waar een goede auto voor 40k te vinden moet zijn.
gr. Pieter
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
14 maart 2011 17:49 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Het lijkt mij dat het bedrijf met, (er worden nieuwe bussen/cilinders gemonteerd) bedoeld alle 6. Een professioneel bedrijf gaat niet maar 2 cilinders doen.
|
14 maart 2011 20:15 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
@ gast. Leken zoals ik (die zelfs als ze eindeloos googlen nooit een echte expert worden) vertrouwen voor dit soort complexe zaken op specialisten. Het enige dat ik hier wilde doen (en waar volgens mij dit forum voor is) is het delen van wat we allemaal bespreken/ zien en horen tijdens onze gezamenlijke bezoeken aan experts/ specialisten. Het laatste dat ik wil is een oeverloze discussie starten maar ik vond het wel zo netjes om, met keurige vermelding dat het allemaal slechts is wat ik heb gehoord van mensen met verstand van Porsche motoren, mijn beperkte kennis met jullie te delen. UPDATE-> bijgelezen op Autofarm, wel harstikke interessant, dat wel..
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
15 maart 2011 9:08 |
|
|
Senna1
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Misschien forum opsplitsen in:- mensen die denken het weten want ze hebben het van horen zeggen! - mensen die het meegemaakt hebben! We mogen het ons natuurlijk niet te gemakkelijk maken!
|
15 maart 2011 18:59 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
17 maart 2011 12:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Appels met peren .... Tupperware vs rock-solid-steel
|
17 maart 2011 12:36 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Als een 911 een platgeslagen kever is dan is dit toch gewoon een Audi.... beide Deutsch Als alle 996 eigenaren met motorproblemen deze aanpak zouden kiezen kan Porsche de zin dat 2/3e van alle geproduceerde porsches nog rond rijdt wel schrappen en krijgen we meteen een goed inzicht in de aantallen
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
17 maart 2011 14:33 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Kan hier alleen maar op zeggen ,we zien wel over 26 jaar (kijken wie,lees welke er nog rijden) als we dan eens beginnen met die discussie ,kunnen we deze mooi voor de eerste jaren achterwege laten.
Laatst bijgewerkt door Richard op 17 maart 2011 15:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 maart 2011 15:26 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Heb je gelijk in gast, wilde er ook geen 996 bash-topic van maken maar met het filmpje juist laten zien dat het bij andere merken ook wel eens heftig mis gaat en daar soms voor erg creatieve oplossingen wordt gekozen... Is namelijk niet de 1e keer dat Lamborghini slecht in het nieuws komt door het negeren van problemen, als je even kijkt op b.v. lambounfall dan begrijp je wat ik bedoel. Anyhow... [off-topic mode off]
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
17 maart 2011 15:28 |
|
|
rico_9964s
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
weer even een update:
Inmiddels is er aangeboden om de auto te voorzien van een ruilmotor zonder dat ik een cent bij hoef te leggen, het eerste aanbod was dat ik 3,5 K zelf bij kon lappen hiervoor.
Ik krijg op de motor weer garantie. Motor heeft ca 60K gelopen.
Lijkt mij een nette oplossing.
|
17 maart 2011 18:42 |
|
|
bully
|
Re: 996 4s in garantieperiode met tikkende motor
Goed gedaan
|
17 maart 2011 18:58 |
|
|