Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 11:33

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
porsche 911 invoeren uit usa 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 911 invoeren uit usa
Hallo mede forummers,

even kort voorstellen:

Ben 34 jaar en bezit nog geen porsche. Ik ben me echter aan het orienteren om een porsche 911 van voor bouwjaar 1986 te importere uit de usa.
Ik zoek een mooie van zeg zo 1977-1986.
voorbeeld:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=

Waar moet ik zoal op letten? Zowel technisch (auto) als voor het papierwerk.
Heeft iemand hier goede ervaringen met verschepingsfirma's of tussenpersonen?

Ik heb de zoekfunktie al gebruikt en heb zo het een en ander gevonden.
Ik heb bijvoorbeeld uitgezocht dat de zeevracht 1350 dollar zou kosten.
Verder moet ik wat handlingkosten en administratie kosten tellen.
Kosten voor RDW/Kenteken zijn mij bekend. Bij invoer moet ik op een dergelijke auto 19% BTW tellen.

Bij auto's uit usa weet ik dat de lak en het interieur een probleem kan zijn.
Technisch weet ik zo niet zo goed waar ik op moet letten. Natuurlijk roest, hoewel dit vaak geen probleem is.

Verder lees ik graag wat jullie me aan tips kunnen geven!

09 mei 2011 12:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
Bericht Re: porsche 911 invoeren uit usa
BIj aankomst mag je ook gelijk 10% aftikken over de aanschafprijs en kosten voor het transport. Laten we zeggen invoerbelasting.
Maar dit had je ongetwijfeld reeds meerdere malen gelezen, verder staat echt alles heel netjes uitgewerkt.

Indien je me een PM stuurt met je mail adres heb ik wel een excel file voor je waarmee je een schatting kunt maken van de kosten.

René

09 mei 2011 13:10
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Welkom hier.
Ik begrijp uit je bericht dat je al e.e.a. uitgezocht hebt.
Meestal lees ik hier dat importeren uit de USA niet zoveel financieel voordeel oplevert en dat import uit andere landen aantrekkelijker is.
Weet je zeker dat het interessant is?

09 mei 2011 13:11
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
welkom hier.. Gisteren zag ik een post langskomen met een link van 2 dealers in de US met voornamelijk P's met weinig km's.. Zagen er leuk uit, maar waren nou niet echt billig (komt natuurlijk ook door de km stand).. Kan de link zo ff niet vinden, maar wie weet heeft iemand dat nog in het hoofd zitten..

09 mei 2011 13:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
142.000 Mijl en voor die US$ prijs :?:

Ik zou lekker in EU gaan (en blijven kijken) - staan genoeg leuke SC's en 3.2's - je kunt er makkelijker even snel heen - hebt geen issue met shipping, douane, BTW en RWD perikelen - etc. etc.

Lijstje van Pascal invullen of je eigen lijstje maken met je wensen en de PF'ers hier helpen je graag met je zoektocht :idea:

09 mei 2011 13:42
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
en vergeet niet de USA specs, vaak geknepen motoren, ander uitlaat systeem, extra side markers/knipperlichten, grote blokken op de achterbumper, miles tellers etc. etc. Zou ook lekker een europese zoeken. Beginnen in NL. Het is niet voor niks dat de Duitsers hier zoveel SC en 3.2. opkopen.

Maar voor import USA kan o.a. Maarten je veel info verstrekken, die heeft zijn Carrera 3.o uit USA gehaald.

Succes met de zoektocht!

09 mei 2011 14:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Maar... het voorbeeld dat ik gaf is verkocht voor zeg 12.500 dollar.
Dat is zo'n 8.500 euro. tel daar dan 19% BTW en 1500 euro Transport en misschien nog wat kosten maar dan ben ik ...? € 13000-14000,= kwijt voor een 911. Wat moet ik nog aan technische aanpassingen doen? In principe zijn deze auto's ook NL geleverd. Sidemarkers / koplampen? Geen idee of dat dan moet en wat hier aan kosten aan zitten. Maar is dit een bedrag waar in NL een vergelijkbare 911 voor kan kopen? Ik heb ze niet gezien in ieder geval nog. Zal nog eens goed zoeken.

09 mei 2011 15:20
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Je stelt hier een vraag over US import, iedereen die reageert raadt het je eigenlijk af, en dan weet je het toch beter te berekenen, waarom dan de vraag stellen. Lekker Porsche uit US halen, en dan je geld overmaken en maar hopen dat het dan is wat je denkt gekocht te hebben en of ie uberhaupt aankomt.....

09 mei 2011 15:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
even de nieuweling beetje helpen :-):

Met de huidige dollarkoers (1,45) kan het best interessant zijn, er rijden hier heel wat oudere elfjes rond, die hun leven grotendeels aan de andere kant van de oceaan hebben doorgebracht. Die zijn op 1 of andere manier ook hier gekomen.

Rekenvoorbeeldje:
- zeg 15000 dollar aanschaf = momenteel ca. ongeveer 10.500
- 10.500 * 1,3 (19 btw, 10% invoer) = ongeveer 13.750
- aanpassingen naar europees en keuren (lampen is verplicht en nog wat dingetjes) laten we zeggen 1000
- vervoer zoals jezelf aangaf ongeveer 1000 euro

Dan ben je in totaal 16.000 euro kwijt. Of je dan een goede hebt, is even de vraag, maar voor 16.000 euro koop je hier ook niet snel een goede 3.2.

Als je ter plaatse iemand weet die hem kan bekijken en.of je hebt veel correspondentie en een 'clean carfax' kom je een eind.

Persoonlijk ben ik zo'n angsthaas die het niet zou doen en heb geen zin en tijd om het allemaal uit te zoeken en te regelen, maar voor de meer ondernemende geesten onderons die een gokje durven te nemen, kan het best de moeite waard zijn.

Succes met je keuze(s)

09 mei 2011 15:59
Profiel
PorscheForum Rookie
@porsche 964
Dank! Dit heeft inderdaad met de huidige dollarkoers te maken.
Ik probeer even jouw rekenvoorbeeld te snappen.
19% BTW snap ik. Maar 10% invoer, welke kosten zijn dat volgens jou?

En ik ben inderdaad wel iemand die zoiets heeft van een risicootje wagen of iemand terplaatse een keuring laten doen. Kan altijd.

@marcel
ik snap dat veel mensen misschien er huiverig tegenover staan, maar ik heb wel ervaring met invoer van auto's. Alleen niet uit USA. Ik heb zelf als zeker 10 auto's uit duitland geimporteerd en nooit problemen gehad. Als je zelf een beetje een autokenner bent of je goed laat informeren hoeft dat volgens mij geen probleem te zijn.

09 mei 2011 16:05
Profiel
Wat vind je van deze? klikhier

09 mei 2011 16:12
Profiel
Citaat:
Als je zelf een beetje een autokenner bent
Heb je die witte wel goed bekeken dan? Achter in de motorruimte, in de deuren, de scharnieren die wit zijn enz, om te huilen :wink:

09 mei 2011 16:15
Profiel
ex 993 ex 996
tjerkpolle schreef:
@porsche 964
Dank! Dit heeft inderdaad met de huidige dollarkoers te maken.
Ik probeer even jouw rekenvoorbeeld te snappen.
19% BTW snap ik. Maar 10% invoer, welke kosten zijn dat volgens jou?

En ik ben inderdaad wel iemand die zoiets heeft van een risicootje wagen of iemand terplaatse een keuring laten doen. Kan altijd.

@marcel
ik snap dat veel mensen misschien er huiverig tegenover staan, maar ik heb wel ervaring met invoer van auto's. Alleen niet uit USA. Ik heb zelf als zeker 10 auto's uit duitland geimporteerd en nooit problemen gehad. Als je zelf een beetje een autokenner bent of je goed laat informeren hoeft dat volgens mij geen probleem te zijn.

zijn de vaste invoer kosten van 10 %

09 mei 2011 16:16
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Doe wat je wilt, het verbaast me alleen dat je de vraag stelt en eigenlijk zelf het antwoord al hebt....

Citaat:
Als je zelf een beetje een autokenner bent of je goed laat informeren hoeft dat volgens mij geen probleem te zijn.
...famous last words.....

09 mei 2011 16:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
hier al herhaald mijn ervaringen getypt. in verleden porsche uit usa gehaald.

m.i. zou ik om 3 redenen een porsche invoeren:
1. een zeer gunstige dollarkoers die eventuele verschillen (waarvan je er een aantal zo kunt oplossen)
voor jou rechtvaardigt.
2. je bent opzoek naar een oudere/unieke porsche waarbij je je niet wilt beperken tot het regenachtige west-europa.
3. je kan hem meenemen met een verhuizing vanuit usa naar nl, waarbij belastingen beperkt blijven.

echt alles over dit onderwerp is in het verleden aanbod gekomen. even een paar uurtjes uittrekken, de zoekfunctie goed leren kennen,
en even de onderwerpen uit het verleden doorlezen. zoek op invoer/usa/import/verenigde staten/rdw/etc.

09 mei 2011 17:47
Profiel
Moderator
PF #57
10% invoerrechten gaat over de aanschaf PLUS de transportkosten incl transportverzekering. En voor 1000 euro heb je hem niet hier bij mijn weten. Voor het dubbele wel.

Verder staat hier een hoop geschreven over import uit de US of A. O.a. het fameuze spreadsheet van Maarten. In de praktijk rekent het bijna niet uit. Plus dat je maar moet afwachten wat voor bondomobiel er uit de container wordt gereden in Rotterdam. Maar als je er zelf in gelooft - succes. Zonder bluf is het leven duf... :wink:

hier nog wat leesvoer over import uit de usa
viewtopic.php?p=576917#p576917
viewtopic.php?p=833667#p833667
viewtopic.php?p=201108#p201108
en via de zoekfunctie nog veel meer....

Zoals je ziet zijn er meer mensen op het idee gekomen...

Afbeelding

09 mei 2011 18:49
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ik zou zeggen dat het met de huidige dollar net rekent.

09 mei 2011 19:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
in usa kan je uiteraard ook akk laten doen (bij een porsche dealer daar bijvoorbeeld)

Voor om en nabij de 1000 euro is het vervoer goed te regelen + verzekering voor de Porsche waar de topicstarter naar opzoek is
naar mijn ervaring. Met bijkomende belastingen mag je uiteraard behoorlijk wat meer aftikken.

Bij huidige koers heb je waarschijnlijk een klein financieel voordeel vwb aanschafprijs, niet op de marktwaarde van de usa auto wanneer hij geimporteerd is. Bij deze koers (mits goede auto) speel je dan break even of ben je net iets gunstig uit (kan je rekenenen).

10 mei 2011 0:22
Profiel
PorscheForum Rookie
bedankt allen voor de reakties !

Ik heb ook nog geen beslissing gemaakt en zal zeker ook nog eens in eigen land rondneuzen en bij onze oosterburen.

10 mei 2011 16:31
Profiel
bully schreef:
Citaat:
Heb je die witte wel goed bekeken dan? Achter in de motorruimte, in de deuren, de scharnieren die wit zijn enz, om te huilen :wink:

Is inderdaad op zijn Amerikaans gespoten, en de foto's van de dorpels zijn nergens te zien.
Maar als je goed kijkt zie je op de bekende plekken al de lak opwerken.

Weet ik nog wel een betere 3.2 te staan. :idea:

Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 10 mei 2011 20:57, in totaal 1 keer bewerkt.

10 mei 2011 17:27
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Wim, ben je nu weer in mijn garage geweest ? :wink:

10 mei 2011 17:46
Profiel WWW Facebook 
:mrgreen: en met compleet en bijna nieuw gereedschap set. :wink:

10 mei 2011 18:11
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Een collega van mij heeft op Ebay een auto gekocht en met Van der Lans uit Monster een afspraak gemaakt dat zij de import regelen. Zij importeren US-cars. Een van hun contacten heeft de auto ter plekke bekeken.

Kostte per saldo maar iets meer dan zelf doen.

10 mei 2011 20:56
Profiel
Moderator
PF #57
ben benieuwd wat 'iets meer' is. De laatste offerte die ik daar opvroeg (voor een 2006 Jeep Wrangler) was toch bijna 2000 euro. Vond ik op een auto van $18000 toen iets te veel vergeleken met zelf doen. Met deze dollarkoers kan je overigens best een goede koop doen, dat bedoel ik er zeker niet mee te zeggen.

10 mei 2011 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Ik meen dat hij vertelde dat hij per saldo t.o.v. zelf doen ruim € 1.000 meer betaalde. Hij heeft hen wel de auto naar NL- specs laten ombouwen (Radio/Navigatie/Trekhaak/Koplampen).

Hij was per saldo enkele duizenden euro's goedkoper uit dat dezelfde auto in NL-aanschaffen.....

11 mei 2011 8:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende