Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:05

Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Porsche....? of toch niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche....? of toch niet
haha, als het nu een 3.0 TDI is of niet er was een WOW effect zo te lezen :)

15 mei 2011 20:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
arjan schreef:
Wimpie67 schreef:
Vanmiddag op de A2 zo'n bumperklevende A6 3.0 TDI even z'n oren gewassen. Toen de weg voor me vrij was even terug naar 4 en gas erop. Audiklevertje was nergens meer :mrgreen:

Heb wel respect voor jouw voertuig kennis, via de achteruit kijk spiegel kunnen zien dat het een TDI betreft en ook nog eens de motorinhoud weet :thumleft: :mrgreen:

Dank je. Zo'n expert ben ik nu ook weer niet; klevert kwam mij voorbij toen ik nog aan 't warmrijden was :idea:

15 mei 2011 20:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
ik heb zelf ook zo'n "bumperklevende" a6 3.0 tdi quattro die ook nog een beetje gekieteld is. Ik weet wel dat ik er met mijn targa hard aan moet trekken om hem voor te blijven.......

16 mei 2011 9:50
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
VOLLEDIGE QUOTE VAN DIRECT BOVENSTAANDE POST GEVEEGD :idea:

280 pk moet makkelijk haalbaar zijn met zo'n 3.0 TDI.

16 mei 2011 17:37
Profiel
981 Boxster GTS
Porsche....? Of toch niet... :?:

Ik denk, toch maar niet :wink:

Het gaat mij iets te ver om het volgende als stelling te plaatsen, maar het komt er wel akelig dichtbij: Porsche, a way of life

En met name dat laatste, het gevoel, die onbedwingbare dwang om een Porsche te moeten kopen . . . , dat mis ik bij jou.
Met alle respect naar Audi, ze maken tenslotte bijzonder goede en technisch geavanceerdeen vooral ook snelle auto's, maar deze missen toch net dat stukje ziel :pale:
Lees de automobielrecensenten er maar eens op na, stuk voor stuk schrijven zij hetzelfde, perfecte auto's maar zonder emotie.

En Porsche . . . . :?: :?:
Een en al emotie :drive: :cheers: :salut:

16 mei 2011 19:51
Profiel
M140i
Nine-eleven schreef:
Met alle respect naar Audi, ze maken tenslotte bijzonder goede en technisch geavanceerdeen vooral ook snelle auto's, maar deze missen toch net dat stukje ziel :pale:
Lees de automobielrecensenten er maar eens op na, stuk voor stuk schrijven zij hetzelfde, perfecte auto's maar zonder emotie.

En Porsche . . . . :?: :?:
Een en al emotie :drive: :cheers: :salut:

Dit kan ik niet onderschrijven. Ik was met mijn Audi's even blij als met mijn Porsche, net zoveel emotie...

16 mei 2011 19:54
Profiel
‘64 Kever
Of hetzelfde gebrek aan emotie Erwin? ;) No offense, een 996-Targa is een andere auto als een "oudere Porsche", waarbij ik zeker niet wil zeggen welke beter zou zijn!

16 mei 2011 20:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Toch krijg ik een heel goed gevoel bij een filmpje als deze, het is dan wel geen 911 996 maar de prachtige lijnen en vormen zijn voldoende :D
http://www.abhd.nl/video/porsche-911-turbo-2010/

16 mei 2011 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 rood
Brabant
Sinds ruim 3,5 jaar rijdt ik een Porsche 964 C4, en dat is voor 3 jaar lang mijn dagelijks vervoer geweest: elke dag een glimlach!!
Nu heb ik sinds een paar maanden een A6 3.2 Quatro als dagelijks vervoer en dat is zeker niet langzaam, maar elke keer als ik vanuit de Audi in de Porsche stap beleef ik heel erg veel plezier.

Conclusie kopen die P (maar als ik de keuze had: handbak).

16 mei 2011 22:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
@Emiel964C4... Thanks

16 mei 2011 22:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Ik ga hier iets heel eigenwijs zeggen:

Ik zou in alles wat je overweegt lekker proefrijden.
Dus ook die RS4, en misschien nog wel meer.
Wellicht haalt dit twijfels weg.

Het gereserveerde budget kun/wil je wellicht
1 keer uitgeven.

17 mei 2011 1:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
grappig topic! Welkom!

Het lijkt alsof je een emotionele keuze aan het maken bent maar volgens mij is het puur je ratio! Toen een goede vriend en ik in het begin van onze 20-er jaren voor de keuze stonden koos hij een Porsche en ik niet. Nu: 20 jaar later heeft hij er inmiddels een stuk of 6.. en ik moet zeggen na een aantal Alfa's, 3 Donkervoorts en een HF integrale 16V maar nu ook terugkijkend op 2,5 jaar Porsche begrijp ik hem pas als geen ander!

Laatst bijgewerkt door donkey op 17 mei 2011 8:55, in totaal 1 keer bewerkt.

17 mei 2011 8:47
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Wat ik me afvraag: het gevoel van acceleratie viel je tegen. Heb je ook echt tot boven de 7000 toeren/min doorgetrokken?

Ter indicatie: ik had een Saab 9-3 sportsedan diesel 185 pk, maar mijn 911 (996 mk2) trekt voor mijn gevoel (en is ook zo :twisted: ) veel harder dan de Saab (terwijl die dus al veel sneller dan jouw 140 pk audi is). De 911 heeft zijn piekvermogen pas bij hoge toeren (en diesel zakt juist snel in zoals eerder hier beschreven) en echte snelheidsgevoel in de 911 heb je (ik althans) pas boven d zeg 6000 rpm

Mbt rechtuitstabiliteit: ik denk dat het gevoel dat je hebt met de breedte van de banden te maken heeft. Een 911 met bv banden van 285 achter heeft wat meer last van spoorvorming dan bv je Audi. Maar rijd er maar eens 250 km/u+ mee...... dan merk je dat er met de rechtuitstabiliteit helemaal niets mis is

Succes met je keuze!

17 mei 2011 8:51
Profiel
M140i
Pascal schreef:
Of hetzelfde gebrek aan emotie Erwin? ;) No offense, een 996-Targa is een andere auto als een "oudere Porsche", waarbij ik zeker niet wil zeggen welke beter zou zijn!

Nee, geen gebrek aan emotie. Emotie haal ik uit (i) vormgeving, zowel interieur als exterieur, (ii) afwerking van het interieur; en (iii) snelheid. Hoe ouder de Porsche, hoe minder emotie ik op die (voor mij belangrijkste) punten heb :wink: Iedereen raakt van andere dingen geëmotioneerd, niet? :wink:

17 mei 2011 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
@jhonedc
Het is echt waarschijnlijk mijn gevoel van de diesel. Het koppel/vermogen ligt vooral onderin. Zodra je boven de 3000 rpm komt houd gewoon alles op qua vermogen.
Tijdes de proefrit heb ik trouwens ook niet echt door gereden nu ik eraan terug denk. Z'n 160+ en max 5000 rpm.
Dat kan ik me nog ervan herinneren. De druk op mijn oren en het gebrul daar was ik iets meer mee bezig.
Het is een auto van iemand anders dus dan ben ik automatisch voorzichtiger plus, de eerste keer in een Porsche. Em ervaring is natuurlijk nul, dus voorzichtig aan doen vind ik toch wel belangrijk.

Zoals ik al zei ga ik ook nog een proefrit maken in een handbak. Met de kennis van nu (dankzij alle reactie hier) ga ik toch anders naar de auto kijken. Weet nu meer als de eerste keer dus eigelijk ben ik nu nog enthausiaster geworden :D

17 mei 2011 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
@donkey
Thanks. Z'n soort gevoel kan ik me nog herinneren van mijn eerste Audi ervaring.
Nog maar net aan het autolessen en ik mocht (van een vriend) zijn A4 wel uit de garage rijden, dat is natuurlijk al heel wat. Dat stukje van, in totaal 20 meter, deed het hem. Mijn eerste auto moest en zou een Audi worden. Inmiddels ben ik nu bij de 3e. Alles is prachtig maar er ontbreekt voor mij gewoon iets met het rij gevoel.
Verlies grip verlies, en niet echt een sportgevoel.

Plus ik kijk toch altijd wel even achterom of blijf even stil staan om een Porsche te bewonderen. En niet te vergeten die ene zeldzame keer in de parkeergarage...wat een geluid!

17 mei 2011 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
hmm...en dat K&N luchtfilter levert volgens de verkoper 25pk extra? laat je niks wijsmaken..denk eerder aan maximaal 5... 8)

17 mei 2011 10:52
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
ga eerst eens in een bmw tje rijden en kijk daarna weer verder :thumleft:

17 mei 2011 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Nee, niet weer een M3? ;)

17 mei 2011 11:05
Profiel
Moderator
PF #57
brian951 schreef:
denk eerder aan maximaal 5... 8)

En dat vind ik al optimistisch... :wink:

17 mei 2011 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Zeg nooit nooit.... Maar BMW dat nooit :)

17 mei 2011 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Of je gaat op zoek naar een Avant RS2 :ba:

17 mei 2011 12:37
Profiel Facebook 
981 Boxster GTS
Audi_naar_Porsche schreef:
Zeg nooit nooit.... Maar BMW dat nooit :)

Wel een beetje vervelend, maar ook dat moet ik bestrijden.

Rij al jaren naast mijn Porsches een zakelijk vervoermiddel en hier zijn de afgelopen jaren flink wat auto's de revue gepasseerd en ben ik eigenlijk uiteindelijk bij Volvo blijven hangen.
Had mijn zinnen gezet op de nieuwe V60 maar een management buy-out gooide roet in het eten, na de gang naar de rechter moest ik op zoek naar een andere betrekking.

Gevonden en hier heeft men middels een shortlease contract een min of meer gelijkwaardige auto (t.o.v. de V60) ingezet, een BMW 3 serie Touring.

En ik moet zeggen: "Absoluut geen verkeerde auto" Full opties weliswaar, sportstoelen etc. etc.
Nooit bij een BMW stilgestaan, maar ik heb 'm inmiddels aan mijn lijstje toegevoegd.

17 mei 2011 12:42
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
erwin996 schreef:
Pascal schreef:

Nee, geen gebrek aan emotie. Emotie haal ik uit (i) vormgeving, zowel interieur als exterieur, (ii) afwerking van het interieur; en (iii) snelheid. Hoe ouder de Porsche, hoe minder emotie ik op die (voor mij belangrijkste) punten heb :wink: Iedereen raakt van andere dingen geëmotioneerd, niet? :wink:

Je klinkt als Benno L. Erwin. :mrgreen:

17 mei 2011 13:14
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Nine-eleven schreef:
....Nooit bij een BMW stilgestaan, maar ik heb 'm inmiddels aan mijn lijstje toegevoegd.

Hier als daily driver ook een BMW, heerlijke zes cilinder diesel, achterwiel aandrijving. Past denk ik qua sportief rijgedrag beter naast een Porsche dan een Audi (prima auto's, heb er drie gehad, maar rijgedrag van BMW bevalt me beter, interieur Audi vind ik weer mooier dan van de BMW)

17 mei 2011 13:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende