Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 5:44

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Welke Tiptronic zou ik het beste kunnen kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 4S
Bericht Welke Tiptronic zou ik het beste kunnen kopen?
Graag jullie advies in mijn volgende casus:
Momenteel rijd ik nog met heel veel plezier in mijn huidige (handgeschakelde) 964 Carrera 4 welke ik inmiddels heb verkocht en op 28 mei a.s. zal overdragen aan de gelukkige koper die een veel betere auto zal krijgen dan TJ mij ooit heeft geleverd, omdat ik er voor ruim 14.000 euro aan heb laten versleutelen in de afgelopen 7 maanden, gezien de auto niet al het onderhoud had gehad wat TJ mij bij verkoop had laten weten... (...Maar dat terzijde... Dankuwel en ga zo door met "downsizen" meneer TJ...!). Ik ga met weemoed afstand nemen van mijn huidige (nu echt perfect rijdende) Porsche gezien ik graag een automaat wil gaan rijden, welke mij door omstandigheden naar de toekomst beter past. Nu heb ik al eens proefgereden in een 964 tiptronic wat ik niet helemaal je van het vond. Na veel wikken en wegen heb ik ook eens in een aantal Porsches van jongere jaren gereden en nu toch serieus het idee om een 996 4S te gaan kopen, omdat ik die wel heel erg fijn vond rijden... Maar er zijn ook wat andere leuke alternatieven die ik zou kunnen overwegen... Mijn vraag aan alle Porsche mensen op dit forum die hier wat over weten, of mij zouden kunnen adviseren, is wat het beste is om te doen... Keuzes naast een 996 4S tiptronic: een Cayman tiptronic of wellicht een 996 turbo tiptronic...?
Met grote belangstelling zie ik jullie reacties qua gedachten en adviezen tegemoet!!!
PS: Die "nieuwe" auto ga ik in de toekomst dus wel ergens anders kopen...!

17 mei 2011 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: Welke Tiptronic zou ik het beste kunnen kopen?
996 tiptronic rijdt geweldig. Maar ik snap er niks van, je steekt 14.000 euro in een 964 in 7 maanden tijd en dan verkoop je 'm?? :? Geweldige kapitaalvernietiging, lijkt het... ik zou er nog een jaar of 5 (minimaal) in blijven rijden.

17 mei 2011 11:42
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
tsja...als je het zo stelt....dan lijkt mij een 996TT een goede keuze! :lol: 8)

Succes!

17 mei 2011 11:45
Profiel
Moderator
PF #57
964 is een ouderwetse automaat. rijdt ook als een ouderwetse automaat. 996 (4S) is een veel modernere auto met een veel modernere automaat. Daar dit zo persoonlijk is zou ik, zoals je al gedaan hebt, gaan rijden. En ervaren...

Wat een verhaal van die TJ auto... 14K in 7 maanden. Ik denk dat ik in de schuur zou moeten slapen als ik daar mee thuis kwam :lol:

17 mei 2011 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4S Ex.996 C2 Ex.996 GT3 Ex.964 C2 Ex.996 C2
Leusden
Ik heb een 996 tip gehad en kan je melden dat het een geweldige versnellingsbak is!

17 mei 2011 12:13
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
horn schreef:
Wat een verhaal van die TJ auto... 14K in 7 maanden. Ik denk dat ik in de schuur zou moeten slapen als ik daar mee thuis kwam :lol:

Ik in de (dan) lege garage. :wink:

17 mei 2011 12:14
Profiel
Timeless
Ben gelukkig niet de enige die euries verbrand....dacht al dat ik geeste ziek was ...of nog steeds ben

Tip is geen Tip :wink:

17 mei 2011 12:47
Profiel
PorscheForum Rookie
996 4S
Ok bedankt voor de nuttige tips zover. Ik heb nu een optie genomen op een 4S en laat gelijk ook een aankoopkeuring uitvoeren omdat die 4S mij goed is bevallen qua rijden. Als alles ok is ga ik deze Porsche ook kopen. Deze staat bij CvK waar ik al 3 keer eerder 964 heb gekocht en gezien hij het altijd netjes met mij heeft gedaan leek mij dit een goede keuze. De Turbo gaat uiteraard sneller maar ik vond de 4S altijd al erg mooi, dus wil ik daar eerst eens serieus naar kijken. Misschien later een Turbo en eerst eens met de 4S gaan rijden? Ik denk voorlopig wel wat langer dan 7 maanden. Zoals ik van jullie begrijp is de 4S wel een goede keuze. Kan ik voorlopig leuk mee verder. Indien er nuttige tips zijn c.q. mensen de auto in kwestie kennen verneem ik het graag. Zie welbekende website in Oss. FS doet de aankoopkeuring en verder laat ik 'm gelijk taxeren. Ik begreep van FS dat auto erg goed is onderhouden. Als huidige conditie klopt dan koop ik de auto. Foto's zie website CvK in Oss.

17 mei 2011 13:05
Profiel
Timeless
http://www.youtube.com/watch?v=nLS9O9gY1ig

17 mei 2011 15:08
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ben benieuwd, maar zou een 996tt met tip niet uitsluiten, het verbruik heb je zelf nog aardig in de hand, ik rijd met mijn TT (hand) gemiddeld ook nog steeds aan de goeie kant van de 1 op 8, met uitschieters naar 1 op 6 en 1op 10....

17 mei 2011 15:38
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ga ook eens met een Turbo rijden, dan kun je pas echt vergelijken. Ik vind een Turbo wel erg 8) , meerprijs tov 4S is gering.

17 mei 2011 15:49
Profiel
PorscheForum Rookie
996 4S
Snelheid in aankoop is mij de vorige keer niet bepaald bevallen gezien ik achteraf veel achterstallig onderhoud had in te halen. Dus nu doe ik het allemaal wat langzamer aan gezien ik nooit eerder zo snel zoveel geld aan onderhoud heb moeten betalen voor een Porsche... Dat kwam vooral omdat de verkoper een stempel in het boekje had gezet voor de show... met erbij het verhaal dat de auto goed onderhoud had gehad met complete afleveringsbeurt... maar in feite had de auto helemaal geen onderhoud gehad vooraf aan aflevering en was er de laatste jaren zwaar op onderhoud bezuinigd waarmee ik de rekening kon gaan betalen... Degene die daar nog iets willen gaan kopen zijn dus gewaardschuwd... bij deze graag gedaan!

Ik heb wel frequent met een Turboman meegereden en dat is inderdaad een sensatie op zich. Gezien mijn huidige en vorige auto's (nagenoeg allemaal 964) denk ik dat 4S voorlopig wel een leuke nieuwe kick zal gaan geven. Turbo kan altijd nog en dan heb je nog iets om naar uit te kijken...

Bovendien twijfel ik nog m.b.t. onderhoudskosten voor een Turbo waarover verhalen uiteen lopen... Hoeveel meer per jaar kost een Turbo qua onderhoud in vergelijk tot bijvoorbeeld een 4S bij gelijke manier van gebruik en rijstijl? Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb mij laten vertellen dat doordat je met een Turbo toch anders (lees sneller) gaat rijden je twee tot drie keer zoveel kosten maakt voor onderhoud op jaarbasis. Wie heeft een goede eerlijke ervaring en kan mij uit de brand helpen?

17 mei 2011 16:10
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Wat een verhaal. Ben toch benieuwd naar de achtergronden van het TJ vertelt te weinig gebeuren...

17 mei 2011 16:18
Profiel
Moderator
PF #57
dan komen we weer op de discussie die ik ook met totmbo wel voer... is verzwijgen ook liegen... :wink:

17 mei 2011 16:56
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Maarten schreef:
Wat een verhaal. Ben toch benieuwd naar de achtergronden van het TJ vertelt te weinig gebeuren...

zoals ik het lees zet(te) een verkoper een stempeltje in het boekje en gaf hij aan dat de auto een beurt had gehad ,wat dus niet waar was :salut: :D

17 mei 2011 17:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
horn schreef:
dan komen we weer op de discussie die ik ook met totmbo wel voer... is verzwijgen ook liegen... :wink:

Been there, done that, got the T-shirt ;)

17 mei 2011 17:10
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
De meeste adviezen voor TS gaan niet uit van wat deze vraagt maar van wat men kwijt wil: WELKE Tip? NIET Tip of handbak!

mijn tip: de enige 100% passende automaat voor een sportwagen als een 911 is een PDK, DSG bak dus.

17 mei 2011 21:11
Profiel
Moderator
PF # 136
Waar jij dus eigenlijk mee zegt: ga voor de 997 ipv de eerder genoemde 9964S, Cayman of 996TT.

17 mei 2011 21:38
Profiel
M140i
Paul II schreef:
De meeste adviezen voor TS gaan niet uit van wat deze vraagt maar van wat men kwijt wil: WELKE Tip? NIET Tip of handbak!

mijn tip: de enige 100% passende automaat voor een sportwagen als een 911 is een PDK, DSG bak dus.

Er is maar één iemand die suggereert dat een handbak leuker is (en dan ook nog in eens zeer bedekte termen), de rest geeft to-the-point adviezen. Anders dan jij :cheesy: Topicstarter vraagt welke tiptronic hij het beste kan nemen en in welke auto en wat adviseer jij? Een PDK. Dat is géén tiptronic :bang:

17 mei 2011 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
on topic, als je de 996 Turbo tiptronic overweegt - lijkt me dit geen slechte keuze omdat de Turbo motor minder kans heeft dat die defect raakt, de veelbesproken plof :!:

17 mei 2011 23:20
Profiel
vianen
nog ff terugkomend op het verhaal over TJ...........ik wist niet wat ik las.....ben echt heel wat anders gewend van hem, ben met stomheid geslagen.......een auto kopen bij TJ die dus totaal niet klopt......ff 14k wegbrengen in 7 maanden.........pfffffff :evil: wordt je inderdaad niet echt vrolijk van.....

17 mei 2011 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Om even te voorkomen dat dit verder uit de hand escaleert, ik ben ook wel benieuwd naar TJs zijde van het verhaal. Het rijmt namelijk ook volledig niet met wat ik van hem gehoord heb.

18 mei 2011 8:27
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Mijn ervaring is gelukkig ook anders, dit is de eerste P waar ik geen rare onderhoudskosten aan heb gehad, en ook de eerste van TJ....

Maar we weten dat overal wel eens wat misgaat, nobody is perfect :!:

18 mei 2011 9:23
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
erwin996 schreef:
Anders dan jij :cheesy: Topicstarter vraagt welke tiptronic hij het beste kan nemen en in welke auto en wat adviseer jij? Een PDK. Dat is géén tiptronic :bang:

964C4AMS schreef:
... gezien ik graag een automaat wil gaan rijden, ...

8)

18 mei 2011 10:34
Profiel
Amsterdam
TS, die als titel schreef:
Welke Tiptronic zou ik het beste kunnen kopen?
:mrgreen: :wink:

18 mei 2011 10:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende