Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
'Gechiptunede' Porsche
Ik zag ergens een P staan die 'gechiptuned' is. Kan dit nadelen hebben, bv. dat de motor (of de auto in het algemeen) teveel is belast? Moet er gekeken worden naar het bedrijf dat de tuning uitgevoerd heeft? Is zo'n P makkelijker of moeilijker te verkopen? (oftewel, gemiddeld duurder of juist goedkoper).
|
28 apr 2005 17:20 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: 'Gechiptunede' Porsche
|
28 apr 2005 17:24 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
chiptunen... ruim begrip
zo'n voorgeprogrameerd chippie van een paar honder euro is gewoon troep
in de meeste gevallen verzetten ze alleen het ontstekingstijdstip een beetje (niet zo best voor de motor)
enige manier om het goed te doen is je auto op de rollenbank zetten en daar dan de DME laten optimaliseren
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 apr 2005 17:34 |
|
|
Raf
Porsche
|
Ik heb dit in het verleden laten doen bij Kempower in Hasselt (B). Leverde bij een standaard 3.2 met 231pk zo een 260pk, met sportuitlaat en ander luchtfilter. Niet zomaar een chip laten zetten, uit ervaring weet ik dat dit niet marcheert. Met de mijne heb ik nog 40dkm gedaan, en toen verkocht. Nooit problemen mee gehad. Is echt wel een groot verschil, hoor.
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
28 apr 2005 17:43 |
|
|
John
Cayenne
|
Helemaal mee eens.
Heb ik dus ook laten (Rica Wateringen) doen op die manier.
Resultaat + 11 pk, en das eigenlijk niet echt veel, maar net iets smeuiger.
In combi met racekats + 20 echte ( op de 4wd bank gemeten) pk's.
Verder laat ze in godsnaam afblijven van je toerenbegrenzer, is zo makkelijk ff je toerental oppoetsen met een 200, maar das uiteindelijk funest.
Verder is een Porsche fabrieksaf al zo vreselijk ver door geprogameerd dat het heel moeilijk is om er nog iets uit te peuteren, het is net de marge die je benut.
Geloof me der werken in Zuffenhausen geen dommies die de software ontwikkelen.
|
28 apr 2005 18:43 |
|
|
FS1
|
Niet doen, zei m'n specialist
|
28 apr 2005 19:44 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 'Gechiptunede' Porsche
JAJAZEKER
Ligt er aan welke "gek" op dat moment interesse heeft en afhankelijk van het inhoudelijk antwoord op vraag 2.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 apr 2005 20:17 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Hier staan wat gegevens over chiptuning.
Menu -> Chip tuning ->prices vind je de gegevens, het zijn vooral de turbo's waar wel wat vermogen bijkomt.
Op mijn P zou ik het denkelijk niet laten doen. De mazoutstoofjes worden echter eerstdaags onderhanden genomen.
http://www.power-plus.be/
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 apr 2005 20:47 |
|
|
F@RGO
|
een maat van mij kwam als laatste klant,
had net zijn audi a6 avant 3.0 l quatro tdi mee
leuke kar zeg,
en veel koppel en heel ruim,
moet ook nog een chipke in zei hij ....
|
28 apr 2005 20:52 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Ik sta daar nogal weigerachtig tegenover . Mijn vorige 166 had ik laten chippen... In 3e en 4e aan 2000 o/pm volgas en de koppeling slipte door omwille van het hoge koppel...
Ook cardankoppelingen moeten er op lange termijn aan geloven...
Mijn broers A6 2.5tdi gaf aan 143K er volledig de brui aan
Wel voelbare toenam van vermogen en... 1liter minder verbruik
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
28 apr 2005 20:56 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 apr 2005 20:56 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Mijn 993 is door Cartronic behandeld, wereld van verschil met de situatie ervoor.
Wat FS1 beweert geldt i.i.g niet voor mijn specialist, ik weet bijv. dat Erwin van Renntech wel eens kitjes van Cartronic plaatst.
Laat hem er zijn mening maar eens over geven.
Ik zou het in ieder geval zeker weer doen.
En heb ook nog de "normale" Eprom, dus bij verkoop kan ook nog de andere chip erin.
|
28 apr 2005 21:25 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
28 apr 2005 21:34 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Chip
Kopen op E-bay Er wordt veel rommel aangeboden, had een heel stuk gelezen op de rennlist. Met de antwoorden van een porsche Goeroe Adrian strater.
Meestal rommel, en chips die alleen er maar voor zorgen dat de toeren wat hoger kunnen draaien. Beste was je eigen porsche op een rollerbank zetten en dan aanpassen.
|
28 apr 2005 21:49 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
RUF chip kan toch niet slecht zijn, als het een orginele is
_________________________________________ Got coffee?
|
28 apr 2005 21:51 |
|
|
FS1
|
Yep, ben benieuwd......
Verkoop? Vertel.....
|
28 apr 2005 21:53 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Niet als hij in de Porsche sorry Ruf zit waar hij voor ontwikkeld is.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 apr 2005 22:04 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Erwin verkoopt zelf spullen van Cartronic.
Vindt het dus vreemd dat hij het afwijst.
Verder valt er niets te vertellen, maar wil aangeven dat je altijd je originele programmatuur even moet laten branden op een Eprom.
|
28 apr 2005 22:15 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
heb er zelf ook eentje inzitten+ de rest
een 964 moet te pakken zijn daarmee
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
28 apr 2005 22:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
hmm...meningen zijn dus niet eenduidig...op dit moment 20 stemmen gehad, 6 stemmen voor optie 1, 7 voor optie 2 en 7 voor optie 3. Redelijk unieke situatie voor een poll op het forum denk ik. Ben inderdaad benieuwd wat Erwin ervan vindt! Alvast bedankt voor jullie reacties.
|
29 apr 2005 0:17 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ik hou het liever op ouderwetse mechanische tuning.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
29 apr 2005 0:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zonder hier een uitspraak te doen over de mening van Erwin: hij verkoopt geen Cartronic-spullen, maat plaatst ze op specifiek verzoek van de klant.
Wat de afwijzing betreft: voortschrijdend inzicht o.b.v. meerdere ervaringen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 apr 2005 10:32 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Met alle respect, maar dat doe je m.i niet als je er alleen maar problemen mee verwacht, of er niet achterstaat.Beetje "advocaat van de duivel-principe" dan.
|
29 apr 2005 12:40 |
|
|