Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Geheel eens. Toen de 993 kwam in 1993 vond ik het direct een minder mooie auto dan de 964. En dat vind ik nog steeds. Een 964 oogt strakker en cleaner, dat vind ik ook. Er zijn zeker 993's die ik zou willen hebben, de 4S is topklasse, net als de Turbo, de Turbo S en de GT2.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 dec 2011 0:20 |
|
|
Tijn96
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Zo vind ik een 997 ook weer mooier dan een 996. Een 996 is een hele mooie auto alleen met de 997 hebben ze gewoon wat dinge aangepast die hem nog mooier maken
|
04 dec 2011 0:34 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Een 997 is een mooie auto. Maar hij haalt het niet bij de 991. Die op zijn beurt weer wordt gedeklaseerd door de 996.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 dec 2011 0:50 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: 964 de 993 voorbij?
zag vandaag zilveren 964 speedster rijden - schitterende lijn
|
04 dec 2011 0:50 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Dit is vloeken in de kerk Persoonlijk vind ik het simpel. Ik wil een andere en twijfel tussen een waterkoker en een luftie. De 993 is de laatste luchtgekoelde en tamelijk waarde vast. Ook prettig als hem over ca. 5 jaar van de hand wilt doen en dan nog een leuk bedrag terug krijgt. 964 is ouder en wellicht iets duurder in onderhoud vanwege zijn leeftijd ( ja, kom maar…….. open deur). Een 996 wordt een beetje door iedereen uitgekotst maar dat is volgens mij niet terecht. Daarnaast denk ik dat de 996 zijn dieptepunt bereikt heeft. Een mooie (origineel, schade vrij, bekende historie etc., ) blijft zijn waarde wel behouden tenminste de wat meer exoten zoals de 4S en de Turbo. Daarnaast heeft hij beduidend modernere techniek aan boord waardoor hij meer geschikt is voor dagelijks gebruikt. 3.2 is lekker door ontwikkeld maar dan wel voor die tijd. Inmiddels hebben we al een paar km. meer op de teller staan. (lees, wat jaren erbij) Lettend op waarde vastheid is dat wellicht geen verkeerde investering maar als je niet heel handig bent (zoals ik) dan wordt ieder rammeltje of spuitwerkje toch een aardige investering. Vind er maar een met originele lak, sluitende historie en weinig KM. Kost de hoofdprijs. Voor een 964 is het niet veel anders. Exoten blijven hun geld wel opleveren maar de “standaard bakken” gaan tegenwoordig ook < 20 K van eigenaar wisselen. Zelfde als de 996 overigens. 993 blijft wat waarde vaster. Althans, zo lijkt het. Wat is er dan zo simpel aan? Voor mij is Porsche emotie. Emotie gaat echter niet ten koste van alles. Stel ik investeer 40 K in een hobby. Dan vind ik het ook wel prettig als ik na 5/10 jaar een groot deel van dat geld terug zie. Zeker als het bedoeld is als hobby. Los van onderhoud e.d. Ik heb liever een afschrijving van 5000 over 5 jaar dan 5000 per jaar. Tis voor mij geen DD die dat wel afschrijft maar ook een bepaalde noodzaak heeft. Tis fun, tis emotie maar niet ten kosten van alles. 993 is volgens mij redelijk waarde vast. Dat geld overigens voor 964 en 996 exoten ook. De wat meer conventionele wagens zullen in deze markt eerder stabiliseren dan zakken en wellicht in betere tijden iets stijgen maar niet veel. Tot zover dit epistel.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
04 dec 2011 1:09 |
|
|
bully
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Wat bedoel je nou Rob?......................
|
04 dec 2011 1:13 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Toen ik de 964 in 1989 in Essen zag staan was ik meteen verkocht en dat is altijd zo gebleven. De grote pluspunten tov de 3.2 vond ik de strakke bumpers en de spoiler. De 993 vind ik zeker niet lelijk maar ik ben nooit gecharmeerd geweest van de neus. Qua eigenschappen vond ik de 993 weinig verschillen met m'n 350Z. Sterker nog, de 350Z stuurde zelfs net wat scherper. De 964 voelde meteen rauwer en puurder aan en had daarom meer emotie dan de 993. En dat was precies wat ik zocht in een hobbyauto. Heb ook nog proefgereden in een Ferrari 348. Machtig mooi geluid maar op de één of andere manier was die klik er niet.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 dec 2011 1:14 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: 964 de 993 voorbij?
het wordt steeds leuker met dit onderwerp
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
04 dec 2011 1:58 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 964 de 993 voorbij?
De 964 is gewoon de allerlaatste 911 met alle verbeteringen. De 993 mag dan beter zijn, of beter rijden, het is gewoon niet meer het oermodel, ondanks de motor. Wel een stoere auto, dat wel. De huidige 991 is echt geen 911 meer, en die trend werd met de 993 ingezet. Alles gladgestreken. Ook het gevoel. Geen romantiek meer. Dat heeft de 964 als laatste 911 nog wel (dagelijks! ).
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 dec 2011 2:28 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 de 993 voorbij?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 dec 2011 3:01 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Absoluut niet mee eens, de 993 heeft dezelfde 'hoofd' carrosseriematen, deuren, dak, ruiten, dashboard etc. zodat dit model net zo veel oer 911 is als de 964 of welke van voor 1999 dan ook. 993 geen romantiek? misschien voor jou, zoiets heeft dan ook met jouw persoonlijke voorkeur te maken. En de trend dat de 993 geen echte 911 meer is? Ook de 991 is een echte 911. Als de fabrikant zelf zegt dat dat een 911 is wie zijn wij dan om dat tegen te spreken. Misschien dat de opvallende type aanduiding 911 op de nieuwe 991 juist bedoeld is om te voorkomen dat ze kunnen gaan zeggen dat het geen 911 meer is. Ik denk dat als Porsche besloten had om in 1998 de nieuwe 911 niet meer 911 te noemen , en ze dat model ook een naam hadden gegeven zoals vanaf de Boxster gewoon werd, de 996 en opvolgers minder een sucses waren geworden.
_________________________________________ Rebel engineering
|
04 dec 2011 6:17 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: 964 de 993 voorbij?
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
04 dec 2011 7:20 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 964 de 993 voorbij?
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
04 dec 2011 7:37 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Weet ik niet meer Terug lezend denk ik dat het gisteren gezellig was en dat ik die laatste whisky beter had kunnen laten
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
04 dec 2011 9:03 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 de 993 voorbij?
als ze de 993 met de voorkant van de 964 hadden gemaakt had ik hem mooi gevonden. Die kanonslopen als koplampen mis ik voornamelijk bij de 993.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2011 9:11 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Kelly project
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
04 dec 2011 9:27 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Horn snapt het tenminste. Misschien is er op het forum een handigerd die de 991 met de oude koplampen kan Shoppen. Just for fun. Ik denk niet dat dat er mooi uitziet, maar wel met een knipoog naar het verleden. En welke autoliefhebber geeft er nou om CW-waarden? (kijk naar de Defender: is nog steeds een succes!)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
04 dec 2011 11:54 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Dergelijke fotoshops zijn zeker te vinden op 't forum...heb ze jaren geleden tenminste voorbij zien komen. Succes met zoeken
|
04 dec 2011 12:10 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Niets moet natuurlijk maar het is toch altijd wel prettig dat als iemand een understatement plaatst het dan ook even toelicht in een topic, toch? Maar om antwoord te geven op je vraag, ik vind jouw antwoord maar magertjes. Mijn buurvrouw heeft namelijk ook een bepaald soort charme maar toch wil ik daar liever niet mee gezien worden. @ Steef: Daarom ben ik ook gecharmeerd van de Singer. De mooiste 911-kenmerken in één ontwerp.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 dec 2011 12:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Maar ligt dat aan die buurvrouw of aan de toorn van je eigen totmbo?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2011 12:26 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Dat is een interessante vraag horn. En aangezien ze soms meeleest hier laat ik het hier maar bij.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 dec 2011 12:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 de 993 voorbij?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 dec 2011 12:34 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964 de 993 voorbij?
De FOtoshop van 964 neus / 993 kont is er helaas niet meer. Het idee is inderdaad leuk, maar in de "praktijk" bleek het geen mooi geheel te worden. Zelf heb ik in eerste instantie naar een 3.2 gekeken, maar toen eerst toch nog een ander merk gekocht. Toen ik een paar jaar later in 2003 opnieuw serieus op zoek ging wilde ik een 964 hebben. Die heb ik nog steeds en als ik een andere 911 zou willen hebben dan had ik die wel op de oprit staan. Een 3.2 (en ouder) is te spartaans voor me om 365 dagen/jaar te kunnen gebruiken, een 993 vind ik persoonlijk niet mooi(er) dan een 964 en zéker de meerprijs niet waard t.o.v. een 964. Jonger dan 993 vind ik het een ander soort auto geworden en geeft het me niet meer de emotie die oudere modellen me wel geven. Dat heeft overigens niet met lucht-/water gekoeld te maken, maar met uiterlijk, interieur (dashboard) en luxe.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 dec 2011 12:39 |
|
|
Erwin C2
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4SDenHaag
|
Re: 964 de 993 voorbij?
_________________________________________ RESPECT 2 ALL
|
04 dec 2011 12:40 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: 964 de 993 voorbij?
Don Quichotte...
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
04 dec 2011 12:41 |
|
|