Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Uitgebreide hulp bij import van uw auto!!!
Zat ff te kijken bij onze oosterburen en zag een fraaie 911. Was nieuwsgierig wat er bij zou komen en zocht hulp. Tjonge wat kunnen ze veel voor je doen. Ze lopen de auto na en maken een uitgebreide testrit. Ook hebben ze apperatuur om te kijken of hij geen schade gehad heeft. Je kan zelf aangeven wat je uiterlijk wil geven voor de auto en zij gaan onderhandelen. De garantie kunnen ze ook voor jou regelen en natuurlijk de transport. Zorgeloos importeren noemen ze dit Dat is hele bedrijfstak wat er is bijgekomen Denk toch dat de meeste van ons hem zelf kopen en importeren
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 mei 2012 18:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Uitgebreide hulp bij import van uw auto!!!
van wie heb je die info? ben wel benieuwd. Was ooit bezig met een Jeep Wrangler uit Florida. Schrok me de tandjes wat de heren vroegen voor hun diensten in vergelijking tot het zelf doen... Wellicht dat ik net de verkeerde trof, of een verkeerd beeld heb van de diensten. Ter illustratie: bemiddeling bij aankoop van een Jeep Wrangler 2006 twv $18000 vroegen ze 2000 euro.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 mei 2012 18:35 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 mei 2012 18:56 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Volgens mij is die 1.500 - 2.000 wel het gangbare tarief voor import, beetje afhankelijk van wat ze allemaal doen.
Ik denk dat veel mensen het zelf doen, maar veel ook niet. Het is toch ook best veel gedoe.
|
12 mei 2012 21:39 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Auto importeren stelt echt geen klote voor. Is goed verdiend met 2000 euro ..
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
12 mei 2012 21:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
dat denk ik ook. lui=duur.
_________________________________________ oud is beter
|
12 mei 2012 21:54 |
|
|
Erik997S
|
N het voorbeeld dat gegeven werd komt de auto uit Florida. Dit kost ook iets en een verzekering daarvoor is wenselijk. Je wilt niet weten hoe ze die auto's soms in containers parkeren. (of eruit rijden)
_________________________________________ 997S
|
12 mei 2012 22:02 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Voor dat geld doe ik het wel voor je Stelt echt geen kloot voor.
|
12 mei 2012 23:03 |
|
|
horn
PF #57
|
@ Erik - voor dat geld haalde ze hem niet uit Florida. Dat transport en die verzekering moest ik gewoon zelf betalen. Het is inderdaad de moeite die ze bij je wegnemen. Jij meldt welke auto je wilt hebben. Zij gaan naar die auto kijken (iemand in de buurt dan) en geeft je een indruk. Geen AKK, dat kost extra. Vervolgens onderhandel je hem zelf uit met de verkopende partij en geef je aan waar ze hem moeten ophalen. Vervolgens melden ze dat hij in Rotterdam staat. Import moest ik bij de RDW zelf doen. Heb meerdere auto's uit Duitsland gehaald, was een eitje. Amerika geen ervaring mee, maar had persoonlijk het gevoel dat 2K goed betaald was.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 mei 2012 23:30 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Stel je koopt een zéér jonge 911 en hij staat ver weg Zo'n auto kost een hoop centjes en je wilt geen zepert kopen Je doet een bod en verwerkt de kosten in de aankoopprijs Lijkt mij geen verkeerde optie, die mannen hebben meer met dat bijltje gehakt en kunnen de (handelaars) taal goed Ook de transportkosten waren scherp berekend.
|
13 mei 2012 0:45 |
|
|
Henk
PF # 136
|
En wanneer de auto, eenmaal aangekomen in nederland, tegen valt? Of is het wel de bedoeling dat je eerst zelf gaat kijken, ter plaatse?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
13 mei 2012 0:48 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik zou toch liever de auto zelf gaan bekijken. Dan weet je echt wat je koopt.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
13 mei 2012 0:49 |
|
|
Henk
PF # 136
|
+1
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
13 mei 2012 0:51 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Is altijd beter
|
13 mei 2012 0:59 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Als ik een zeer jonge 911 zou kopen die ver weg staat, dan zou ik eisen dat ze de P, voor zover niet al het geval is, in de Approved garantie zetten. Dan kan je zelfs nog zeggen dat je 1500 in de auto investeert in plaats van aan kosten maakt om hem hiernaartoe te halen.
|
13 mei 2012 9:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
+1. Doe ik het voor 1500E. Zonder bon
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 mei 2012 14:34 |
|
|
Erik997S
|
Had het inderdaad verkeerd begrepen op een auto van 18K kan dit tellen, maar het zou toch de moeite moeten lonen anders zou toch niemand hierop beroep doen. Naar een handelaar stappen en zeggen welke je moet hebben lijkt me dan nog een makkelijkere en snellere optie.
_________________________________________ 997S
|
13 mei 2012 20:22 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Klopt, ken forummers die dit gedaan hebben met Theo Jansen en die ging zoeken Zo'n man heeft/had natuurlijk een heel netwerk van adressen
|
13 mei 2012 21:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Theo Jansen... hoe zou het daar mee zijn...
|
14 mei 2012 6:06 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Er zijn bedrijven die je opdracht kunt geven om een auto te zoeken , importeren, op kenteken zetten etc.... Totaal service tot aan de voordeur zonder dat je zelf ook maar 1 meter hebt gereden. Zij geven je de garantie dat de auto OK is.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
14 mei 2012 6:31 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
'ze lopen de auto na en maken een uitgebreide proefrit'....... Dat is toch veel te leuk om zelf te doen?????
|
14 mei 2012 8:18 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Is een oude discussie, ik heb het een paar keer gedaan, en het importeerdraadje geschreven voor het PF, maar ik vind het best veel gedoe om 't zelf te doen. Papierwerk, uitzoeken openingstijden instanties, heen en weer rijden, etc. De volgende keer doe ik het weer zelf, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er zat mensen zijn die het voor 1.500 - 2.000 euro lekker láten doen.
|
14 mei 2012 9:37 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Ik ben van mening dat je financiele voordeel door import weer te niet gedaan wordt, en je net zo goed in NL een vergelijkbare kunt kopen. Die 2000 euro is over het algemeen net het verschil in prijs op het totaal pakket...
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
14 mei 2012 12:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Tendele, er zijn auto's in het buitenland geleverd en in de handel die hier niet zoveel zijn verkocht Kijk eens naar http://www.autosalon-singen.de, echt een snoepwinkel
|
14 mei 2012 12:31 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Ja, prachtige site, prachtige showroom ook. Helaas heeft dat alles ook gevolgen voor de prijzen van die snoepjes Die zijn,om het voorzichtig uit te drukken, wat aan de hoge kant
|
14 mei 2012 12:47 |
|
|