Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:40

Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Misschien komt er nog een tijd, dat het gewoon verboden wordt om in een benzine of diesel te rijden.
De overheid bepaald in de toekomst gewoon waar jij je geld aan uit moet geven. Dat proberen ze nu al d.m.v. 0% bijtelling op bepaalde vehikels.

Een electrische Ferrari met een heeeel grote electromotor....
" Mijn electromotor is groter dan jouw electromotor..." :mrgreen:
"Sssstil, wilt U niet praten.....we kijken naar formule 1....als U zo hard praat, stoort U de coureurs...."

11 nov 2012 21:24
Profiel
‘64 Kever
Die 0% bijtelling is nog niks... De overheid bepaalt hoeveel procent van je inkomen je moet verwonen... Maar ik wil gewoon een klein huisje en een grote auto, nee, dat mag niet! ;)

11 nov 2012 21:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
lada
Even weer back on topic:

Uit betrouwbare bron kan ik melden dat er in Den Haag serieus plannen zijn om de echte oldtimer (....) belastingVRIJ te houden. :cheers:

Deze plannen zijn nog niet uitgewerkt, maar dit is het uitgangspunt. Men wil een uitzondering in de wet MRB vastleggen voor oldtimers.
Het doel van deze uitzondering is, dat echte oldtimers belastingvrij blijven, maar dat oude auto’s die worden ingevoerd om als gewone auto te worden gebruikt, wel worden belast.

Hoe men dit onderscheid wil maken, is nog niet duidelijk. In ieder geval is dit voor het gros van de oldtimerbezitters goed nieuws.

12 nov 2012 17:41
Profiel
LEEUWARDEN
Wouhhhhhhhhhhh dat zou wel heel geweldig zijn.
Ik hoop dat je gelijk hebt.

12 nov 2012 18:59
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Prima. Had ook wel iets verwacht voor de echte oldies. Het is natuurlijk ook raar dat alle oude vervuilende auto's middels umweltplakette uit BRD geweerd worden en vervolgens voor een appel en een ei naar NLD verkocht worden. Denk dat een import verbod op auto's jonger dan 30 jaar of van na 1978 ( blauwe platen grens) zonder kat / roetfilter ook nog niet zo slecht zou zijn als je echt iets nuttigs voor het milieu wilt doen anders dan geld ophalen.

12 nov 2012 19:09
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Die plannen zijn er altijd geweest Robbe maar wat voor de één een oldtimer is is voor de ander een milieudelict op wielen. Moeilijk controleerbaar, dus ik geloof niet in een fatsoenlijke oplossing. De echte liefhebber is bereid te betalen voor zijn hobby dus daar zal men de oplossing in gaan zoeken.

12 nov 2012 19:11
Profiel
LEEUWARDEN
Citaat:
De echte liefhebber is bereid te betalen voor zijn hobby dus daar zal men de oplossing in gaan zoeken.

Dat doet hij al genoeg, door de auto in orginele staat te brengen of te houden, onderhoud, stallingskosten, etc.

12 nov 2012 19:36
Profiel
LEEUWARDEN
Citaat:
De echte liefhebber is bereid te betalen voor zijn hobby dus daar zal men de oplossing in gaan zoeken.

MRB betalen is geen hobby. :mrgreen:

12 nov 2012 19:38
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Jeroen C3.0 schreef:
Het is natuurlijk ook raar dat alle oude vervuilende auto's middels umweltplakette uit BRD geweerd worden ..

Niet geheel waar - classics mogen volgens mij nog steeds grote steden zoals Berlijn en Hannover in ... de iets jongere kunnen een extra filter in het uitlaat system laten plaatsen - en zo toch een groene sticker (of ontheffing) krijgen :popcorn:

12 nov 2012 22:26
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
In navolging op de post van Robbe:

Klikkerdeklik

13 nov 2012 18:42
Profiel
Noord-Brabant
Ik mag aannemen dat als ze deze groep willen ontzien dat zo'n kaart gratis zal zijn?

13 nov 2012 20:24
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ben jij wel van deze wereld, FranZ :mrgreen:

Gratis, wat denk je wel...... :lol:

13 nov 2012 22:02
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Olaf schreef:
Jeroen C3.0 schreef:
Het is natuurlijk ook raar dat alle oude vervuilende auto's middels umweltplakette uit BRD geweerd worden ..

Niet geheel waar - classics mogen volgens mij nog steeds grote steden zoals Berlijn en Hannover in ... de iets jongere kunnen een extra filter in het uitlaat system laten plaatsen - en zo toch een groene sticker (of ontheffing) krijgen :popcorn:

Klopt. Echte klassiekers duiden ze volgens mij in BRD aan met een HH nummerplaat. Zal wel 30 jaar plus zijn. Maar ik doelde eigenlijk meer op die mid-jaren tachtig diesels.

13 nov 2012 23:51
Profiel
Noord-Brabant
steef schreef:
Ben jij wel van deze wereld, FranZ :mrgreen:

Gratis, wat denk je wel...... :lol:

Ach ja, politiek en eufemismen. Het komt er dus op neer dat je gaat betalen voor een beperking die opgelegd gaat worden aan het gebruik van je oldtimer. En het mooie is dat de bewuste doelgroep ook nog eens opgelucht adem haalt. 'We' zijn gewoon een stelletje comateuze schapen en meer niet. :mrgreen:

14 nov 2012 2:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Cazzo Super Veloce schreef:
Ook wel weer grappig hoeveel er op het PORSCHEforum geklaagd wordt over een paar honderd euro MRB.
Had dat eigenlijk meer op het DACIAforum verwacht...

Ik heb dit draadje met grote belangstelling gelezen, want als het bij jullie in Nederland gaat wijzigen dan volgt er hier in Belgen land ook wel wat.
Ik hoop dat het voor de "echte" oldtimers zal meevallen voor jullie (en ons...)
Maar vind sommige reacties tamelijk blasé , niet alle porsche rijders zijn gezegend met een riant inkomen en kunnen een "ski tripje " ff niet doen.. Er er ook velen die zich andere dingen ontzeggen om hun wagen van hun dromen te kunnen rijden...
Maar mijn ervaring is met die zo hoog van de toren blazen en doen alsof het peanuts is voor ze
meestal het volgende gezegde van toepassing is : "grote hopen sch..ten en voor de rest véél wind"
Sorry maar is mijn gedacht ..
En als er sommigen vinden dat je alleen maar een porsche mag hebben als je tot de " toplaag" behoort dan vind ik dat maar een zéér zielige en bekrompen gedachten gang .Maar er zijn er altijd die vinden dat bekakt doen de levensstijl is...leve de Dacia rijders :res: , daar zijn er zeker bij waar ik graag een biertje mee zou drinken , in tegenstelling tot sommige porsche bezitters die aan een lauw glaasje nepchampagne zitten met hun rolex ...
Allez niettegenstaand wens ik NIEMAND deze regeling toe..

14 nov 2012 15:43
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
...je kiest er ook wel net eentje uit om te quoten..... :roll: :lol: :wink:

14 nov 2012 15:54
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ach, zolang het VM niet is....

14 nov 2012 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
erik911E schreef:
Ook wel weer grappig hoeveel er op het PORSCHEforum geklaagd wordt over een paar honderd euro MRB.

Ik heb dit draadje met grote belangstelling gelezen, want als het bij jullie in Nederland gaat wijzigen dan volgt er hier in Belgen land ook wel wat.
Maar vind sommige reacties tamelijk blasé , niet alle porsche rijders zijn gezegend met een riant inkomen en kunnen een "ski tripje " ff niet doen.. Er er ook velen die zich andere dingen ontzeggen om hun wagen van hun dromen te kunnen rijden...
Maar mijn ervaring is met die zo hoog van de toren blazen en doen alsof het peanuts is voor ze
meestal het volgende gezegde van toepassing is : "grote hopen sch..ten en voor de rest véél wind"
En als er sommigen vinden dat je alleen maar een porsche mag hebben als je tot de " toplaag" behoort dan vind ik dat maar een zéér zielige en bekrompen gedachten gang .Maar er zijn er altijd die vinden dat bekakt doen de levensstijl is...leve de Dacia rijders :res: , daar zijn er zeker bij waar ik graag een biertje mee zou drinken , in tegenstelling tot sommige porsche bezitters die aan een lauw glaasje nepchampagne zitten met hun rolex ...

+1

14 nov 2012 17:57
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
+1 :mrgreen:

14 nov 2012 17:58
Profiel Facebook 
993 4S
"in tegenstelling tot sommige porsche bezitters die aan een lauw glaasje nepchampagne zitten met hun rolex ..."

Oeps, daar schop je er toch een paar aardig voor hun schenen.
Lees voor de grap ff het Klokkies-topic.

(heb zelf een 6-7 jaar oude DKNY, gewoon omdat ik er aan gehecht ben)

14 nov 2012 18:16
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
..je vergeet het wijn en whiskey topic.... :lol: :wink:

14 nov 2012 18:19
Profiel
993 4S
erik911E schreef:

O ja, ff vergeten, en ik quote hier een forumlid: "NIE JANKEN"

14 nov 2012 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik denk dat hier op het forum mensen zitten uit alle lagen van de bevolking, en ik heb respect voor alle mensen uit die lagen die op een eerlijke manier hun centjes verdienen ( maakt niet uit hoeveel) en die zich dan hun droom kunnen verwezelijken....Bij de één zal het wat gemakkelijker gaan dan bij de ander.....Als het eerlijk verdient is heb ik heel veel respect voor diegene die het echt goed doen, daar kun je namelijk vaak van leren....toen ik 20 was heb ik me voorgenomen ooit een porsche te bezitten, ik was toendertijd al blij als ik jaren later een 924 of 944 zou kunnen kopen. Ik heb ook hard moeten werken, en nog, om mijn vrouw, 3 kinderen en mezelf een goed leven te geven....En ik denk dat er heel veel mensen met een dacia zijn die het gewoon niet uitmaakt met wat voor een auto ze rijden, ze geven mss het geld wel uit aan andere dingen die ze belangrijker vinden...
Mijn ouders reden ook altijd een oud brik terwijl ze zich makkelijk een nieuwe konden veroorloven, voor hun is een auto om van a naar b te kunnen rijden...
Is maar net waar je je prioriteiten stelt......
dit is mijn mening...

14 nov 2012 21:13
Profiel
LEEUWARDEN
Citaat:
Geplaatst: 14 nov 2012 20:13
Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Ik denk dat hier op het forum mensen zitten uit alle lagen van de bevolking, en ik heb respect voor alle mensen uit die lagen die op een eerlijke manier hun centjes verdienen ( maakt niet uit hoeveel) en die zich dan hun droom kunnen verwezelijken....Bij de één zal het wat gemakkelijker gaan dan bij de ander.....Als het eerlijk verdient is heb ik heel veel respect voor diegene die het echt goed doen, daar kun je namelijk vaak van leren....toen ik 20 was heb ik me voorgenomen ooit een porsche te bezitten, ik was toendertijd al blij als ik jaren later een 924 of 944 zou kunnen kopen. Ik heb ook hard moeten werken, en nog, om mijn vrouw, 3 kinderen en mezelf een goed leven te geven....En ik denk dat er heel veel mensen met een dacia zijn die het gewoon niet uitmaakt met wat voor een auto ze rijden, ze geven mss het geld wel uit aan andere dingen die ze belangrijker vinden...
Mijn ouders reden ook altijd een oud brik terwijl ze zich makkelijk een nieuwe konden veroorloven, voor hun is een auto om van a naar b te kunnen rijden...
Is maar net waar je je prioriteiten stelt......
dit is mijn mening...

+1
Met een kleine aanvulling, diversen gaan ook meerdere keren op vakantie of wellicht 1 x op een dure vakantie, what ever.
Een ander koopt liever een paar nw velgen voor zijn P.
Ieder zijn ding.

14 nov 2012 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
+ 1 , wou gewoon even kwijt dat je iedereen in zijn waarde moet laten en niet blasé doen over anderen die misschien net zo hard of harder werken om hun "dacia" te kunnen betalen...
Ik werk ook dag en nacht en weet wat ik er voor heb moeten doen...en laten soms , om te hebben wat ik nu heb.
Ps: Ik geef mijn medewerkers steeds het volgende mee als ze gaan werken uitvoeren op een fabriek of ander groot gebouw:
- " als je een poetsvrouw ziet, respecteer die hun werk, en zeg een goedendag , want die hebben wel alle sleutels om ergens een gesloten deur open te doen.... in tegenstelling tot de "bazen" die soms nog niet weten dat daar een gesloten deur is.."
En in je leven heb vroeg of laat altijd wel een "dacia rijder" nodig om je uit de brand te helpen...
Maar de hoofdzaak blijft natuurlijk dat ik hoop dat er een deftige en betaalbare oldtimer regeling uit de bus komt.

non vestimentum virum ornat , sed vir vestimentum

15 nov 2012 9:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 49  Volgende