Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:35

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
De zoveelste stap in de milieulobby 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht De zoveelste stap in de milieulobby
http://www.nu.nl/news/1132914/34/EU_een ... o%27s.html

Sodeknetters. Als het gemiddelde naar 120 gram per km moet, en een smart zit op 116, dan wordt het wagenpark toch direct een stuk saaier. Dit is gewoon een verkapte manier om het vermogen te beperken (aangezien de CO2 uitstoot 1 op 1 gerelateerd is aan verbruik, wat weer het vermogen beperkt).
Dat wordt allemaal in smartjes rijden!

29 jun 2007 10:09
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Allemaal aan de hybrid-911-jes. 6 cilinder boxer achterin en een electromotor voorin. :wink:

29 jun 2007 10:13
Profiel WWW
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ik heb het idee dat ze aansturen op een terugkomst van de Flinstone-auto.

Afbeelding

29 jun 2007 10:20
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ja, en op dezelfde dag hoor je in het nieuws dat de energiemaatschappijen best weer kolencentrales mogen bouwen, want die markt is tenslotte geprivatiseerd..... :shock: :bang:

Deze centrales die nu in de planning staan, brengen net zoveel CO2 in de lucht als alle auto's in NL......

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prima initiatief van Europa, want als je ze (de grote merken) niet dwingt gebeurd er ook niks.
Verder maakt bijvoorbeeld Porsche recordwinst op winst en mag dus best wel wat investeren in minder vervuilende technologieen.

Ik verbaas me allen iedere keer over de 2 maten waarmee wordt gemeten. Europa keurt roetfilter invoeren per land niet goed, komt wel weer met dit, en NL mag vervolgens centrales bouwen die het allemaal weer teniet doen...?

Schiet mij maar lek. :? :(

Laatst bijgewerkt door patrick911 op 29 jun 2007 10:33, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jun 2007 10:25
Profiel WWW
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hoeveel zou een porsche dan uitstoten?

anton964

29 jun 2007 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Martini 1989
Bericht zoveelste stap in de milieulobby
Als wij nu als Porsche-rijders besluiten om in Nederland niet harder te rijden dan 240 km/u zijn we ook "smart" bezig ........ :wink:

29 jun 2007 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
patrick911 schreef:
hele oratie

Tsja, automobilisten uitmelken he. Als ze bedrijven gaan uitmelken gaan ze naar een ander land.
Burgers zijn hanteerbaar, maar een groot bedrijf heeft nog een onderhandelingspositie tegenover de regering.

29 jun 2007 15:51
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zo is er hier een zeer groot gekend bedrijf in de buurt (Noord Limburg) dat nogal problemen had met de milieunormen.
Ook zij kregen nogal wat normen opgelegd met zware boetes voor het niet doorvoeren van de eisen.
De verantwoordelijke (klant van waar ik vroeger werkte) was daar erg kort mee. Zijn antwoord "Geen probleem, dan sluit ikmijn bedrijf , want het is financieel niet haalbaar. Dan zal ik die honderde werknemers op de straat moeten zetten waardoor er honderden gezinnen zonder inkomen zitten"
Gevolg :arrow: ze draaien gewoon verder op de oude manier zonder verdere gevolg.

Laatste update 22/10/2013

29 jun 2007 15:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Jammer dat het de groep wetenschappers - die vrij recent (al)weer hebben aangetoond dat de invloed van autogebruik (en dus uitstoot en verbruik) niet of eigenlijk nauwelijks van invloed zijn op een eventueel broeikas-effect - maar niet wil lukken om gehoor te vinden bij de politiek, laat staan bij de burger... De gesubsidieerde wetenscahppers die de klimaatsverandering aan de auto toerekenen vinden wel altijd overal gehoor ...

29 jun 2007 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Tsja dick, je weet wat ze zeggen: it's all about the benjamins.
Wij denken dat we o zo beschaafd zijn maar uiteindelijk hebben wij ook een zooi semi-corrupte mensen aan het roer. Wie een boodschap verkondigd waar zij het niet mee eens zijn (auto's vervuilen relatief weinig) dan worden ze wel goed tegengewerkt.

29 jun 2007 18:02
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Dick schreef:
Jammer dat het de groep wetenschappers - die vrij recent (al)weer hebben aangetoond dat de invloed van autogebruik (en dus uitstoot en verbruik) niet of eigenlijk nauwelijks van invloed zijn op een eventueel broeikas-effect - maar niet wil lukken om gehoor te vinden bij de politiek, laat staan bij de burger... De gesubsidieerde wetenscahppers die de klimaatsverandering aan de auto toerekenen vinden wel altijd overal gehoor ...

Ik begrijp best hoe dat komt; dat onderzoek past nl niet in het politieke plaatje van onze linkse milieu-lobby. In plaats daarvan wordt er een campagne opgezet over de zgn 'klimaat-veranderingen'. Enkel en alleen om ons burgers een schuldgevoel aan te praten. Onderzoeken die aantonen dat het klimaat op aarde al miljoenen jaren aan veranderingen onderhevig is en dat de opwarming van de laatste decennia slechts een druppel op een gloeiende plaat is worden ook hardnekkig de kop ingedrukt.

29 jun 2007 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 CC "87
Bericht 
turbocruiser schreef:
Dick schreef:

Ik begrijp best hoe dat komt; dat onderzoek past nl niet in het politieke plaatje van onze linkse milieu-lobby. In plaats daarvan wordt er een campagne opgezet over de zgn 'klimaat-veranderingen'. Enkel en alleen om ons burgers een schuldgevoel aan te praten. Onderzoeken die aantonen dat het klimaat op aarde al miljoenen jaren aan veranderingen onderhevig is en dat de opwarming van de laatste decennia slechts een druppel op een gloeiende plaat is worden ook hardnekkig de kop ingedrukt.

Bis, Bis :!:

Vandaag op 20.00 journaal, de kolengestookte cenrales stoten net zoveel rotzooi uit als een miljard auto's :shock:

Als doekje voor het bloeden ten aanzien van de automobilist en de al dan niet milieu bewuste burger moeten deze centrales op last van de minister hun uitstoot gaan "afvangen". :?:

Nuon b.v. verwacht deze zeer geavanceerde methode in 2018 :shock: te kunnen gaan gebruiken :?:

En wie gaat dit betalen, zoete lieve Gerritje, Wij Dus :!:

Ergo; benzine, diesel, sigaretten, gas/licht/water etc. zal duurder worden :evil:

To Defend, Conserve and Protect.

29 jun 2007 22:47
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
anton964 schreef:

anton964

Ga maar uit van ongeveer 220 gpkm voor een boxster tot ruim boven de 300 gpkm voor een 997 turbo.

CO2 Calculator

:salut:

Inderdaad een hybride 911 dan maar. 6 Cylindertjes achterin en 6 accuutjes voor in :mrgreen:

29 jun 2007 23:39
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Weet zo langzamerhand niet meer hoe je op dit soort berichten moet reageren, maar wordt best moe van al dat gezever :!:

Moet ik dan gaan denken........................................................................

Na mij de zondvloed :?: ................ :roll:

Alle vervuilende auto's de wereld uit :!: ...................................want dan hebben we weer wat plaats voor vervuilende kolen centrales :!: :evil: :evil:

Wat een stelletje inconsekwente rukkers zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

30 jun 2007 0:04
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Om nog mar te zwijgen van de enorme CO2 productie als gevolg van de illegale houtkap.
Door deze houtkap kan de zachte veenbodem in het moeras namenlijk niet meer vochtig blijven en droogt in. Door allerlei biologische processen komt daar een enorme hoeveelheid CO2 bij vrij. Indonesie staat om die reden in de top 3 van CO2 producerende landen.

Maar goed we blijven maar meubeltjes en kozijnjes van dat mooie tropische hardhout met zogenaamd keurmerk kopen.
Om nog maar te wzwijgen van de alternatieve brandstoffen zoals cocosolie waarbij halve oerwouden worden gekapt om de palmboompjes neer te kunnen zetten. Je prima biologische brandstof :evil:

De mensheid is wat dat betreft zo hypocriet en weet alles altijd in zijn straatje te passen.
Er zijn maar zo weinig onderzoeken die het totaalplaatje in hun berekeningen mee nemen. (Die uiterst vervuilende Prius, dat is een zeer gedegen onderzoek geweest)

30 jun 2007 0:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
anton964 schreef:

anton964

En hoeveel zou mens eigenlijk per km aan CO2 uitstoten?

Even rekenen...

1 kg CO2= 555 l
1 mg = 0,555 ml

Dus 1 ml CO2 = 1,9 mg CO2

Laat een gemiddelde man een beetje hardlopen (zeg 12 km/h), dan ademt hij 4000 ml CO2 per minuut uit.

Over 1 km doet hij dan 5 minuten = 20000 ml CO2 uitstoot

CO2 uitstoot mens = bijna 40 g/km :shock:

Dus met 4 man in de auto ben je dus al gauw CO2-milieuvriendelijker dan lopen :P

08 jul 2007 23:43
Profiel
Bericht 
Met 4 man in een Porsche kom je al gauw bij een Cayenne uit. En die is niet milieu-vriendelijk :D :wink:

Gewoon lekker in onze P's blijven rijden!

09 jul 2007 0:09
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Lydia schreef:
Gewoon lekker in onze P's blijven rijden!

Als het volk nog langer zo gebrainwashed wordt dan ben ik bang dat men mij over 5 jaar net zo aankijkt als men doet met rokers in een restaurant nu.
'Sociaal onaccepteerbaar' om een stuk voor je plezier te gaan rijden in je vervuilende 1973er 911.... :(

09 jul 2007 10:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Sch..t aan, ik rook gewoon door in een restaurant dus ook op de weg.
(tenzij wettelijk verboden :roll: )

Onpasselijk wordt je van dat milieugeleuter tegenwoordig...........

09 jul 2007 10:49
Profiel
Bericht 
Ze moeten voorál zo door blijven gaan. Op een gegeven moment is een ieder het beu.

Wil je naar je werk met de auto? Heb je al de volgende problemen: dure BPM op de auto, belachelijke benzineprijzen door de hoge accijns, trajectcontroles, flitspalen, files ...

En als je dat alles voor lief neemt en toch hard werkt, wordt je vervolgens al het plezier ontnomen, niet meer roken in het restaurant, niet meer rijden in je P...

De bom van onvrede zal wel een keer barsten. Hóóp ik!

09 jul 2007 11:33
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bericht 
Hoever kunnen ze eigelijk gaan. Kunnen ze in de toekomst een verbod leggen op dit soort auto's?

09 jul 2007 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Ik denk dat het goed is dat ze het nu zo op de spits drijven.

Die hele milieu-lobby begint zoveel weerstand op te wekken, dat de bom binnenkort moet barsten en het hele circus in elkaar stort.

Kunnen wij lekker super plus blijven tanken.

09 jul 2007 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Porschisten;

Zo langzaamaan begint de hele hype zichzelf een beetje voor de voeten te lopen. Afgelopen week een drietal klimaatdeskundigen (en bepaald geen global warming sceptici) gehoord over de desinformatie op dit gebied. Een aantal dingen is in ieder geval wetenschappelijk wèl onderbouwd: de opwarming van onze planeet (en die niet alleen) verloopt parallel aan een sterk verhoogde zonneactiviteit. Verhoogde CO2-concentraties (en dan in de orde van grootte van 20x de huidige) hebben zich al vaker op aarde afgespeeld; ook in tijden dat de mens nog een zeer onbeduidende factor in de flora en fauna was. Van een opvallende vermindering van de ijskappen aan de polen is zeker geen sprake. Ook de stijging van de zeespiegel zal, hoewel niet iets om te bagatelliseren, hooguit enkele tientallen centimeters over een periode van minimaal vijftig jaar gaan bedragen. Let wel; dit werd allemaal betoogd in een programma van het omroepje LLink, dat toch doorgaans nogal in de groene hoek zit. Don't believe the hype!

09 jul 2007 12:49
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Hansv schreef:
Don't believe the hype!

... it's a sequel :wink:

09 jul 2007 15:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ach, iedereen redeneert altijd alleen maar in z'n eigen voordeel, heeft dus alleen maar te maken met belangen. Jan met de pet wil gewoon in zijn of haar auto blijven rijden, de millieulobby zal wel weer andere belangen hebben. Feit blijft dat de olie voorraad eindig is (100 jaar ???) en dat er dus iets anders verzonnen moet worden. Ja mensen, het huidige auto concept is echt eindig en zeer waarschijnlijk sneller dan je denkt (en wil).

Wat roken in restaurants daar nu weer mee te maken heeft weet ik niet, wat ik weel weet is dat dat stinkt en vies is, doe dat dus even ergens anders want je ontneemt mijn plezier.

09 jul 2007 16:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende