Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 apr 2025 21:56

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche Roadster 356 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991S
ex 996, ex 997S
Bericht Porsche Roadster 356
Wie kan mij aangeven of onderstaande een orginele is en waar op te letten zodat ik straks niet met een replica zit te kijken?

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Marc-911 op 13 jan 2008 1:25, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jan 2008 1:18
Profiel
PorscheForum Rakker
991S
ex 996, ex 997S
Bericht 
Klopt...ik leer snel! Thanks!

13 jan 2008 1:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een mooie 356. Een roadster? Weer wat geleerd.

13 jan 2008 13:01
Profiel WWW
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
De roadster heeft een hogere daklijn (raam staat rechterop), andere stoelen en achterbankje. Voel eens aan de binnenkant van de wielkast voor of er een randje zit. Is mij ooit verteld aangezien sommige replica's nauwelijks van echt zijn te onderscheiden.

p.s. de vraagprijs zou de eerste en meest voordehand liggende indicatie moeten zijn!!

There are no old Porsches, only new owners.

13 jan 2008 14:11
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
een roadster is veel luxer uitgevoerd dan een speedster, een man die ook veel kennis van zaken heeft is Michael Siemerink (IJmuiden), gaat ook voor klanten naar 356's in de US kijken, weet niet alleen de verschillen, maar kan ook de body beoordelen of daar niet mee is 'gerommeld' Siemerink doet 'body off' restautraties waarbij de wagens tot in detail weer origineel worden gemaakt.

13 jan 2008 14:23
Profiel WWW
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Sounds like the man to talk to!!

13 jan 2008 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
staat er ook 1 bij luitink: 80k. Als het geld er voor had, stond hij in de huiskamer om alleen naar te kijken, zo mooi...

14 jan 2008 19:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991S
ex 996, ex 997S
Bericht 
josboxster schreef:
staat er ook 1 bij luitink: 80k. Als het geld er voor had, stond hij in de huiskamer om alleen naar te kijken, zo mooi...

Dank voor de tip!

14 jan 2008 19:20
Profiel
Haarlem
Bericht 
Dat is een 356 A cabrio; die kom je toch nog wel met enige regelmaat tegen (te koop bedoel ik dan).

http://zoek.autotrader.nl/www/classic_a ... d=96223421
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lbzhohqpvshf

(edit door paSCal: Je kunt je eigen berichten ook gewoon bewerken, leest wat makkelijker ;) )

14 jan 2008 19:36
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Staat er ook een bij van Kessel in Deurne een hele mooie volgens mij voor ergens 35.000 €

14 jan 2008 23:05
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Jurrian schreef:
Staat er ook een bij van Kessel in Deurne een hele mooie volgens mij voor ergens 35.000 €

Klopt, maar is volgensmij al verkocht. Weet dit niet zeker.

15 jan 2008 0:00
Profiel
Haarlem
Bericht 
Voor 35 mille zal het een replica zijn.

15 jan 2008 0:13
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Nee niet verkocht, en nee zeker geen replica. kijk maar op hun site.

15 jan 2008 8:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
...zeker geen replica inderdaad, anders zou het een replica uit 1660 zijn ofzo.... ;-)
Maar moet dus nog veel aan gebeuren, alles eigenlijk, dus ook weer geen 'mooie' zoals hierboven ergens stond...

15 jan 2008 11:19
Profiel WWW
Haarlem
Bericht 
Dat verklaard veel.

15 jan 2008 11:43
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
WM550spyder schreef:
Dat is een 356 A cabrio; die kom je toch nog wel met enige regelmaat tegen (te koop bedoel ik dan).

http://zoek.autotrader.nl/www/classic_a ... d=96223421
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lbzhohqpvshf

(edit door paSCal: Je kunt je eigen berichten ook gewoon bewerken, leest wat makkelijker ;) )

Nope... Gezien de bumpers en de neus is het geen A, maar een B (of zelfs een SC); in ieder geval geen A dus...

De carrosserie (-lijn en vormgeving) is heel anders dan die van een A.

De SC is de laatste 356 en technisch de meest 'geavanceerde'. De prijzen van een SC liggen daarentegen net even wat onder die van een B en aanzienlijk lager dan van een A (om nog maar te zwijgen van een pre-A).

Een prijs van om en nabij de € 35.000,00 voor een redelijke 356 SC cabriolet is heel gangbaar...

15 jan 2008 12:08
Profiel
Haarlem
Bericht 
Zo leren we weer wat hé Bommetje!!

p.s. als die bij Luitink geen A is, adverteerd hij hem verkeerd.

15 jan 2008 12:12
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Dít is een A cabriolet:

Afbeelding

Je ziet dat de neus er heel anders uitziet: veel ronder, de bumper en bumperhorens zijn anders, het silhouette is anders (de dalende lijn van de bovenkant van de carrosserie is anders), de greep van de kofferklep is anders, geen roosters ónder de bumper en de ouderwetse roostertjes naast de knipperlichten..

Dit is B Roadster:

Afbeelding

Wel nog de ronde kofferklep, maar wel de nieuwe bumpers met de nieuwe bumperhorens. Ook de rest van de neus is niet meer zo rond als bij de A. Bovendien is de voorruit in een chromen frame gemonteerd.

Dit is een (S)C cabrio:

Afbeelding

De kofferklep is nu aan de voorzijde niet meer rond, maar 'vierkanter'. Ook zijn er weer veranderingen aan de rest van de carrosserie...

Ik heb de foto van de te koop staande auto nog eens wat beter bekeken en de conclusie is dat het een B cabrio betreft.

Een normale prijs voor een dergelijke auto is zo rond de 40k/45k voor een redelijk exemplaar.

15 jan 2008 12:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
weer wat geleerd. Verschil tussen A en B/C zag ik wel, maar weet nu dus ook dat het kofferdeksel het meest in het oog springende onderdeel van B en C is als je naar de verschillen kijkt... thnx

15 jan 2008 14:17
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Persoonlijke mening, zo'n auto moet het echt van zijn uiterlijk hebben :oops:
Heb daar wel eens mee gereden, schrok wel hoor :?
Denk dat een SC of Carrera 1 een héél goed alternatief is, ziet er goed en stoer uit en rijdt werkelijk geweldig (en duurzaam) :!:
Of beledig ik nu veel forumleden :?:

15 jan 2008 15:36
Profiel
Haarlem
Bericht 
Om eerlijk te zijn vind ik een Speedster de mooiste 356 (eigenlijk mooier (minder stoer) dan een Spyder) maar na er in gereden te hebben was ik minder enthousiast (was een 964 c4 gewend). Na een proefrit in de 550 Spyder was ik helemaal verkocht.

15 jan 2008 15:39
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
WM550spyder schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik een Speedster de mooiste 356 (eigenlijk mooier (minder stoer) dan een Spyder) maar na er in gereden te hebben was ik minder enthousiast (was een 964 c4 gewend). Na een proefrit in de 550 Spyder was ik helemaal verkocht.

Waardoor werd je minder enthousiast over de 356 Speedster? Ben benieuwd vooral omdat ik van al mijn wagens net aan de Speedster het meeste plezier heb.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

15 jan 2008 17:23
Profiel WWW
Haarlem
Bericht 
Ik reed een 356 speedster replica (Vintage) welke waardeloos reed. De wegligging was dramatisch en het stuur leek bij een snelheid van boven de 50 niet eens vast te zitten aan de voorwielen (of uberhaupt vast te zitten). Ik vond het gewoonweg doodeng en ik ben toch echt wel wat gewend. Volgens de partij die de proefrit had geregeld was de eigenaar die hem aan mij ter beschikking had gesteld niet zo kieskeurig en zouden de banden niet goed zijn en was er sowieso nog veel te winnen met andere schokbrekers etc.

Voor mij was het op dat moment dus echt een illusie armer aangezien ik mijn zinnen helemaal had gezet op de schoonheid van de 356 Speedster.
Ik was er destijds echt naar van.

15 jan 2008 17:38
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ook hier geldt dus: Wie mooi wil zijn moet "pijn" lijden.

15 jan 2008 17:39
Profiel WWW
Haarlem
Bericht 
Tja maar ik werd gelukkig weer helemaal blij van de rij-eigenschappen van m'n Spyder. Zo'n buizenframe met middenmotor (slechts 640 kg) is echt wel een feestje en kun je zelfs flink mee gummen.

Ik zou nu toch ooit wel weer een Speedster voor erbij willen, of een 356 coupé of een echt oude 911 of toch weer een 964 of een...........kennen jullie dat probleem?

15 jan 2008 17:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende