Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:48

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
speedster 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht speedster
op 300 m van m'n deur is zo een kleine zelfstandige garagist

daar staan nu 3 replica's van een porsche 356 speedster (nieuw, 1800 cc)
de eigenaar ervan zou er 2 willen verkopen, en 1 zelf houden,

hij vraagt 32.000 euro, is dat normaal, veel, of weinig :?: :?:

'k vind da wel mooi, maar eigenlijk is dat toch maar een kever met een polyester carrosserie erop :?: of zie ik dat nu verkeerd :?:

Laatst bijgewerkt door ironpatje op 05 nov 2008 11:12, in totaal 1 keer bewerkt.

04 nov 2008 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: speedster
ironpatje schreef:
'k vind da wel mooi, maar eigenlijk is dat toch maar een kever met een polyester carrosserie erop :?: of zie ik dat nu verkeerd :?:

Dat zie je juist, daarmee dat ze ook maar een fractie van een echte Speedster kosten.

Ikzelf, zou met dat geld liever een echte 356 Coupé hebben dan een 356 Speedster Replica, al word het moeilijk om nog een goede coupé te vinden onder de 35 à 40.000.

Wat de vraagprijs betreft van €33.000, hangt veel van de afwerking en de gebruikte materialen af.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 nov 2008 13:04
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
ironpatje schreef:
hij vraagt 33.000 euro, is dat normaal, veel, of weinig :?: :?:

Ik vind het (te) veel - temeer het 'n Belgische auto is.

Porschehenk - onze forum-knutselaar-handelaar levert 'n complete replica voor 'n stuk minder ....

Er staan in NL diverse nette replica's te koop voor bedragen (ruim) onder de 30K.

De prijs hangt en valt natuurlijk met "hoe compleet" de auto gedaan is ... wat voor motor, remmen, aanpassing aan onderstel, details, etc. etc.

ironpatje schreef:

Inderdaad :mrgreen: ... en ik denk ook dat als je er eentje wilt kopen - je er meerderen zult moeten gaan bekijken om 'n idee te krijgen over iets wat je noemt; waar voor je geld :idea:

04 nov 2008 13:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Haacht
Olaf schreef:

Ik vind het (te) veel - temeer het 'n Belgische auto is.

ze zouden van Mexico komen :roll:
Afbeelding

04 nov 2008 13:24
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Olaf schreef:

Porschehenk - onze forum-knutselaar-handelaar levert 'n complete replica voor 'n stuk minder ....

En van, voor zover ik het kan beoordelen, een hele nette kwaliteit!

04 nov 2008 13:27
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Hierbij de pics van de "forumknutselaar" Leuke term, zal mijn nickname maar veranderen....

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De link naar het bouwverslag: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=19471&postdays=0&postorder=asc&start=0

04 nov 2008 13:45
Profiel
PorscheForum Junkie
ironpatje schreef:
ze zouden van Mexico komen :roll:

Je weet dus niet welk merk bodies het zijn?? Wat ik vernomen heb zijn de mexico replica's niet zo, maar dat zeg ik.. heb er geen 1 in het echt gezien.

Geef aub even adres etc, neem aan dat het in België is. Vrijdag ga ik naar België en wil als het niet te ver is even een kijkje nemen.

Dank Alvast,

Henk de Forumknutselaar :lol: :lol: :lol:

04 nov 2008 13:55
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Mobil 1 schreef:
... de "forum-knutselaar-handelaar" Leuke term, zal mijn nickname maar veranderen ....

:wink:

04 nov 2008 14:26
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Je kunt er ook eentje zelf bouwen! :wink:

Dat geeft heel veel voldoening, kan ik uit ervaring melden... :lol:

04 nov 2008 14:35
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Als het alleen om de looks gaat is het een leuke optie (en mooi om te zien zij ze absoluut). Wel kever met oud NL kenteken zoeken .... zoals deze beige kever uit 1971 :-)

04 nov 2008 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Grote probleem bij de speedsters (ook andere kitcars zoals buggy's etc.) is dat je ze in België bijna niet meer kan inschrijven.
Als er op de buitenlandse inschrijving vermelding is naar het merk van de gebruikte kit en/of speedster, heb je kans dat je nog een inschrijving als oldtimer (met O-plaat) kan krijgen. Een inschrijving waarop staat Volkswagen 1200/1300 zoals dat destijds bij de kever was dan krijg je hem niet op kenteken in België.

Er is maar 1 merk dat ooit een speedster replica heeft gemaakt dat je in België kan inschrijven als gewoon dagelijks gebruik en dat is een Apal, destijds in België geproduceerd en voorzien van een PVG nummer/gelijkvormigheidsattest. Ik heb een hele tijd moeten zoeken om eentje te vinden en ben nu eindelijk de trotse bezitter van een Apal.

Afbeelding

Afbeelding

04 nov 2008 16:54
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Nooit van dit merk gehoord. Is dit in Nederland ook leverbaar geweest? Ziet er wel mooi uit.

04 nov 2008 17:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Apal is leverancier geweest, volgens mij niet meer leverbaar. Is door andere overgenomen geloof ik. Details weet ik niet.

Kan je in België geen auto zoals de speedster invoeren???

Als ik de foto's bekijk wijkt hij wel veel af van het origineel. Achterkant, motorrooster en vooral de cabriokap. Met zijruitjes :roll: :roll:

04 nov 2008 17:29
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
APAL Coupe 1200
Afbeelding

04 nov 2008 17:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
lindemans schreef:
Als het alleen om de looks gaat is het een leuke optie (en mooi om te zien zij ze absoluut). Wel kever met oud NL kenteken zoeken .... zoals deze beige kever uit 1971 :-)

Nog even staat beige op rdw site, na de keuring is er grijs van gemaakt en is de term alleen nog maar Volkswagen...

04 nov 2008 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Apal werd in de jaren 90 overgenomen door een paar mannen uit Duitsland. De oprichter van Apal en de ouders van de mensen in Duitsland kenden mekaar, ze hebben enkel de licentie van de speedster overgekocht en de mallen. Probleem is nu dat ze in Duitsland de speedsters niet gekeurd kregen vanwege de emissienormen...
Laatste wat ik gehoord heb is dat het in Duitsland dus ook gedaan is...

Je kan enkel een speedster in België inschrijven als er op het buitenlands inschrijvingsbewijs bijv. Vintage Speedster, L&B Speedster, Volkswagen Speedster, of iets dergelijks staat. Maar in al deze gevallen is enkel een toelating als oldtimer mogelijk, dus met O-platen, wat wel heel wat beperkingen met zich mee brengt. Voor de buggy's is het net hetzelfde, deze kan je ook nauwelijks nog inschrijven...

Wat betreft model van de Apal, cabriodak wijkt inderdaad af door de "zijruitjes" maar is niet echt storend, achterkant lijkt me toch vrij goed, alleen staan de ronde lampjes niet zoals op een originele.

Ik heb net even op de site van RDW gekeken, zoals jouw speedster (Porschehenk) op kenteken staat kan hij niet ingeschreven worden in België.

Afbeelding

04 nov 2008 19:06
Profiel
Bericht 
testdriver schreef:
Grote probleem bij de speedsters (ook andere kitcars zoals buggy's etc.) is dat je ze in België bijna niet meer kan inschrijven.

Er is maar 1 merk dat ooit een speedster replica heeft gemaakt dat je in België kan inschrijven als gewoon dagelijks gebruik en dat is een Apal, destijds in België geproduceerd en voorzien van een PVG nummer/gelijkvormigheidsattest. Ik heb een hele tijd moeten zoeken om eentje te vinden en ben nu eindelijk de trotse bezitter van een Apal.

Anders hier eens informeren, heb een vriend in België die zonder problemen deze kitcar op kenteken heeft staan.
Hebben ook een gelijkvormigheidsattest.

http://www.lbcars.be/prod01.htm

04 nov 2008 20:14
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Wim,

Bij mijn weten krijgt L&B ze ook niet gekeurd als dagelijks voertuig (dus met gelijkvormigheidsattest). Hij heeft dit wel altijd gezegd maar ze zijn allemaal als oldtimer ingeschreven. Vraag anders maar eens aan McKlusky, die weet er ook alles van...

Ik heb mij al overal geïnformeerd en er is geen enkele mogelijkheid om het nog gewoon in te schrijven, alleen de bestaande Apal kan nog ingeschreven worden. Apal had destijds goede contacten met d'Ieteren en het ministerie en in die tijd voldeden ze nog aan de vereisten van emissie e.d.
Als je morgen in België zelf je speedsters zou beginnen bouwen willen ze op het ministerie geen goedkeuring meer geven voor deze wagens omdat deze als nieuw beschouwd worden en niet voldoen aan de vereisten inzake veiligheid, emissie e.d., dus je kan als constructeur voor zulke wagens geen goedkeuringsnummer (PVG nummer) meer krijgen.

05 nov 2008 0:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
m.b.t. de discussie wat op kenteken komt et staan/staat, daar is in mijn topic over gesproken.
Er zullen misschien wat eigenaren zijn die speedster hebben staan ofzo. Maar alles wat je nu laat keuren is merk Volkswagen en typ ------------. Dat zijn de officiele regels in nederland. En ik maar denken dat het in Nederland lastig was :lol: :lol:
België dus nog erger...

En als ik er nu 1 bouw op een belgische kever met kenteken???? wat dan???

05 nov 2008 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Dan kan je hem waarschijnlijk in Nederland wel op kenteken krijgen maar in België niet meer. Hier wordt hij bij de volgende keuring "Verboden tot het verkeer", en die keuring heb je nodig om hem te kunnen inschrijven.

De enige mogelijkheid is bijv. de donorkever laten keuren als oldtimer (maar is zeer beperkt in gebruik in België als hij als oldtimer gekeurd is en ingeschreven met O-plaat) en dan pas beginnen met de ombouw naar een speedster.
Dan laten ze je gerust zolang de wagen op diezelfde plaat ingeschreven is. Maar zou je later willen verkopen, dan moet hij opnieuw gekeurd worden om op een andere naam te kunnen zetten en dan loop je tegen de lamp...

05 nov 2008 9:42
Profiel
Timeless
Bericht 
Lekker laten staan , kan je net zo goed een buggy gaan rijden , hou je geld in je zak :roll:

05 nov 2008 9:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Haacht
Bericht 
'k ben gisterenavond nog eens gaan kijken :roll:
maar ik denk dat het echt niks is voor mij :

heel mooi, mooi geluid, maar 32.000 euro voor een auto die je niet dagelijks kan gebruiken vind ik echt wel teveel

als de kap dicht is,dan zie je bijna niks van opzij (zijruitjes in plastik.... :roll: ) en ze zijn ook niet waterdicht, je kan gewoon je hand steken tussen de zijruiten en de cabriokap :!: :shock:

Mark (waar de auto's nu staan) zegt : jouw 914 rijd een stuk beter :!: (betere, krachtigere motor + betere boite.....)

maar voor iemand met geld genoeg (of teveel :?: ) is het een heel mooi "speelgoedje"

05 nov 2008 11:19
Profiel
Forum Admin
Cayenne
porschehenk schreef:
Henk de Forumknutselaar :lol: :lol: :lol:

kabouter klus :lol: :lol:

Afbeelding

05 nov 2008 11:48
Profiel
Bericht 
"Klusser de klusser de klus" en weer een 356 speedster! :lol:

05 nov 2008 12:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ironpatje schreef:
als de kap dicht is,dan zie je bijna niks van opzij (zijruitjes in plastik.... :roll: ) en ze zijn ook niet waterdicht, je kan gewoon je hand steken tussen de zijruiten en de cabriokap :!: :shock:

Dat is bij een originele van 110000 euro ook, is een suntoy auto. Voor erbij dus met mooi weer :lol:
Porsche bracht deze toen uit als "goedkope" Porsche :lol: :lol: Nu is hij de duurste van de 356 serie.

Er werden dus goedkope materialen gebruikt etc...

05 nov 2008 12:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende