Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:53

Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Prijzen 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Prijzen 996
Als ik het zo zie op het internet zijn sommige prijzen van de eerste 996 echt véél lager in verhouding tot 993 modellen...

Is daar een verklaarbare reden voor? Zijn deze motoren dan zo onbetrouwbaar?

http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1609 ... rsche.html

16 maart 2009 23:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Nee hoor, in veel gevallen zijn de auto's beter dan de 993. Er is echter één groot verschil, of eigenlijk twee:

1. De 993 is de laatste luchtgekoelde en daarom bijzonder
2. Van de 996 zijn er veel en veel meer gemaakt en dat geeft een marktwerking!

16 maart 2009 23:55
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Denk dat inderdaad de marktwerking door de enorme hoeveelheden die er gemaakt zijn de hoofdoorzaak is.
Zeker de 97 /tm 99 modellen zijn een beetje uit de gratie door het wat verouderde karakter (oranje knippers etc) en de mindere afwerking dan de latere modellen. Dat zie je ook goed in de prijs terug.

17 maart 2009 0:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
ok! maar di motoren zijn ook goed!

zijn ze qua onderhoud duurder dan een 993? ik verhuis eind deze maand naar Duitsland en krijg van de nieuwe firma pas een wagen op het einde van het jaar... ben daarom wat aan het twijfelen om mijn 968 weg te doen en naar de "911" over te stappen...

hier heb je er weer één: http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1587 ... 1_996.html

17 maart 2009 0:01
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Vooral de eerdere modellenhebben wel een negatieve naam met de 3.4 motoren. (Even de Zoek functie gebruiken).
Qua onderhoud is een 996 minder duur dan een 993. Grotere service intervallen en lagere beurt prijzen.
Als je toch voor een 996 besluit zou ik minimaal een modeljaar 2001 kopen of anders een modeljaar 2002 of later met de 3.6 liter motor.

17 maart 2009 0:05
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
996 was nieuw toch ook goedkoper dan een 993 (relatief)? 993 minder 'lopende band produktie' dan 996 meen ik?

17 maart 2009 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
vind de 996 wel gewoon ook véél minder mooi dan de 993!

de latere versies met de "turbo" lichten zijn ok mijns inziens!

ben echt in twijfel wat te kopen! :-)

17 maart 2009 0:13
Profiel
Bericht 
:D een luchtkoeler :D

17 maart 2009 0:50
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Denk inderdaad dat het een combi is van alle bovenstaande factoren:

1. De 993 is de laatste luchtgekoelde en daarom bijzonder
2. Van de 996 zijn er veel en veel meer gemaakt en dat geeft een marktwerking!
3. de slechte 3.4 motor
4. de looks vd 996 (met name de coupe) die veel mensen niet aanspreken

17 maart 2009 1:03
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Persoonlijk denk ik dat de 993 voorlopig profiteerd van punt 3 en vooral punt 4 en in mindere mate van punt 2.

Het zou zomaar kunnen dat de prijzen van de 993 in elkaar klappen van zodra de 997 volop op de tweedehandsmarkt komt.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 maart 2009 7:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
dat laatste denk ik toch niet. De prijzen van de 964 klappen ook niet in elkaar. Ik denk dat de 993 voldoende icoon is om klassieker (of: youngtimer) te zijn met een behoorlijke waardevastheid.

17 maart 2009 8:57
Profiel
Bericht 
Ben het met Hv eens, niks slechts over de watergekoelde, maar denk dat het lucht gekoelde spul beter aan de prijs blijft hangen dan die types. :idea:

17 maart 2009 9:09
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik weet het zo nog niet, de 996 had mijn inziens alles tegen om geen succes te worden op de tweedehandsmarkt.

De 997 daarentegen is terug veel meer 911 geworden en ook en dat is zeer belangrijk veel mooier.

Ik zelf en denk velen samen met mij vinden dat de 996 de minst mooie 911 is die Porsche gemaakt heeft, maar welke kom op de tweede plaats denken jullie??

Binnen enkele jaren komen er tig zeer mooie 997's op de markt, en als de prijzen van de 993 dan zo stabiel prijzen als nu, vrees ik dat veel tweedehandskopers, voor het zelfde geld liever naar een 997 gaan, waardoor de prijzen van de 993 automatisch gaan zakken.

We hebben hier op het forum ook al echte 993 en luchtgekoelde die-hards gehad, die uiteindelijk een 997 boven een 993 verkozen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 maart 2009 9:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ik denk dat de 993 misschien wel de grootste klap gaat krijgen alls de 997 betaalbaarder gaat worden. De meesten die in een 993 rijden willen graag wat "vooruitgang" zien, zijn vaak in een ouder model P. begonnen en zoeken toch wat meer comfort en luxe en stromen door. Denk dat de looks en reputatie van de 996 3.4, die doorstroming voor veel 993 rijders heeft laten stagneren.

17 maart 2009 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Comfort en luxe in een luchtgekoelde 911 :roll: . Ik vind de 993 net een echte spartaanse auto, de 993 verschilt te veel van de 997 om er op de tweedehands markt echt last van te krijgen.

17 maart 2009 10:10
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
de motoren vd 997 tot 10de maand 2005 zijn een beetje hetzelfde als de 3,4 vd 996 :idea:

hetzelfde euvel de tussen as lagert ,de tijd zal het leren :cry:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

17 maart 2009 10:15
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ppp 356 schreef:
de 996 had mijn inziens alles tegen om geen succes te worden op de tweedehandsmarkt.

Dit betekent volgens mij, "alles mee om wel een succes te worden".. :wink:

Tis maar wat je succes noemt, verkoopcijfers of 2e hands prijzen. Ik denk dat Porsche het wel een succes heeft gevonden, die 996...

Verder lijkt me dat een 997 en 993 niet echt in elkaars vaarwater zitten voorlopig, iig niet in NL. Erz ullen altijd puristen zijn die de luchtgekoelde motor willen en anderen die graag zo jong mogelijk willen rijden...

Grappig genoeg stond mijn 993 deze week thuis op de oprit naast een 996 turbo (toch ook niet de eerste de beste) en eerlijk gezegd vond ik de looks van mijn 993 mooier dan de 996, had ik nog niet eerder beseft, waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet liever 996 turbo zou willen, maar toch....

Denk wel dat als de 997 in grote getalen op de markt komt het met de gewone 996 helemaal is gedaan. Dan wordt de keuze 993-996-997.....

17 maart 2009 10:16
Profiel
Bericht 
ppp 356 schreef:
Het zou zomaar kunnen dat de prijzen van de 993 in elkaar klappen van zodra de 997 volop op de tweedehandsmarkt komt.

In elkaar klappen denk ik niet, maar denk inderdaad wel dat het een factor is op grond waarvan de 993 uiteindelijk duidelijk gaat zakken qua prijs. Vanwege het feit dat het de laatste luchtkoeler is, en natuurlijk wat jonger/moderner, zal 'ie qua wel altijd boven de prijs vd 964 blijven hangen. My 2 cents.

17 maart 2009 10:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Bert schreef:
De meesten die in een 993 rijden willen graag wat "vooruitgang" zien, zijn vaak in een ouder model P. begonnen en zoeken toch wat meer comfort en luxe en stromen door. Denk dat de looks en reputatie van de 996 3.4, die doorstroming voor veel 993 rijders heeft laten stagneren.

Daar herken ik mezelf totaal niet in. Een 993 is voor mij de perfecte combo van oud en nieuw. Een 996/7 is daarom geen optie voor mij.

17 maart 2009 10:17
Profiel
Bericht 
Maar voor veel 993-rijders wel (uiteindelijk).

17 maart 2009 10:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
MS964 schreef:
Maar voor veel 993-rijders wel (uiteindelijk).

Daar geloof ik dus niks van, een 993 is daar veel te spartaans en te ouderwets voor. Net zo min dat een 996 een alternatief is voor een 964.

17 maart 2009 10:27
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Moeilijk, moeilijk een 356 is toch ook niet te vergelijken kwa rijeigenschappen maar toch erruug gewild.

Reed kort geleden door het Gooi en kwam werkelijk de ene na de andere 997 tegen maar geen 993 S :wink:

De 997 is wel in enorme aantallen gemaakt en verkocht en is naar mijn mening nu al redelijk betaalbaar :idea:

Noem de kleur en uitvoering en eventueel het jaartal en je kan uitzoeken, en dan heb ik het nog geeneens over het buitenland :wink:

17 maart 2009 10:27
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel schreef:

Grappig genoeg stond mijn 993 deze week thuis op de oprit naast een 996 turbo (toch ook niet de eerste de beste) en eerlijk gezegd vond ik de looks van mijn 993 mooier dan de 996, had ik nog niet eerder beseft, waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet liever 996 turbo zou willen, maar toch....

Zo, heb ik toch weer iemand gelukkig gemaakt met deze discussie, ik zou zelfs nog goed nadenken indien men mij zou vragen om een 993 targa te ruilen voor een 996 Turbo. Denk zelfs met geld erbij dat ik het niet zou doen. :study:

17 maart 2009 10:34
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Denk inderdaad wel dat Paul gelijk heeft en die geruchten gaan ook in de handel wel. Zodra de 997 tweedehands in een betaalbare klasse komt zal dat zeker zijn effect op de 993 gaan hebben. Natuurlijk zijn er altijd puristen die in een 993 willen blijven rijden om welke reden dan ook. Maar de rijeigenschappen van de 997 en het stuk extra comfort welke mijlenver boven de 993 uitsteken zullen veel mensen toch over de streep gaan trekken.
Ik vind de 993 nog steeds een fraaie auto qua looks maar hoe meer ik met de 997 geconfronteerd word en gereden heb, hoe meer ik deze auto ga waarderen.

17 maart 2009 10:50
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Beste Paul,

Kan Marcel wel een beetje volgen, heb hetzelfde met mijn 993.
Was 4 jaar terug op zoek en er werd mij een 996 turbo aangeboden van 2000 voor c.a. 100 k.
Dit was mij te gortig en kocht ff later de 993 S, en als ik terug reken wat de 996 nu op zou brengen en mijn S heb ik het niet zo verkeerd gedaan.
Nou weet ik wel dat je niet altijd maar aan geld moet denken, maar het smaakt toch lekker :idea:
Ook wat ik fraai vind zijn de oude ronde klokken en bij het starten het geroggel achterin van de platte 6 luchtgekoelde jongens :!:
Ja en zeg het maar wat is dit :?: , emotie beleving niet onder woorden te brengen :idea:
Neem maar het dichtslaan van de deuren, toch net een kluis :wink:

17 maart 2009 11:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 106 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende