Auteur |
Bericht |
Koen De Moortel
|
rijtechniek 911SC
Hoi allen, ik vroeg mij al een tijdje af wat dat 'heel and toe' gedoe nu eigenlijk is, en ik besloot het op te zoeken op google. makkelijk gevonden, maar als ik het in de praktijk bij mijn SC probeer is het onmogelijk voor mij, het gaspedaal zit gewoon té ver naar achter om tegelijk gas te geven en te remmen Heeft iemand van jullie hier een truukje voor ? thx !!! koen
_________________________________________ Pro-Ventas: "nothing happens until someone sells something..."
|
29 jun 2009 14:25 |
|
|
bully
|
Re: rijtechniek 911SC
grotere schoenen........succes.....
|
29 jun 2009 14:26 |
|
|
Wimpie77
|
Re: rijtechniek 911SC
Oefenen, oefenen en oefenen...!
_________________________________________ * * *
|
29 jun 2009 14:28 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: rijtechniek 911SC
Ik moet niet te dicht op de pedalen zitten, anders lukt me het niet.
|
29 jun 2009 15:53 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: rijtechniek 911SC
Pedalen aanpassen?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jun 2009 15:55 |
|
|
bully
|
Re: rijtechniek 911SC
met aangepaste pedalen oefenen grotere schoenen en niet te dicht op de pedalen zitten moet het lukken......
|
29 jun 2009 15:59 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: rijtechniek 911SC
met de standaard pedalen is het geen doen; mij lukt het ook niet
_________________________________________ Got coffee?
|
29 jun 2009 16:02 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Re: rijtechniek 911SC
Waar 'heel en toe' je dan? Gewoon nonchalant bij het stoplicht of wellicht door de McDrive?
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
29 jun 2009 16:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: rijtechniek 911SC
bij het terugschakelen
_________________________________________ Got coffee?
|
29 jun 2009 16:55 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: rijtechniek 911SC
nog even een voorzichtige waarschuwing voor alle "heel & toe" probeerders, let op dat de auto geen over toeren maakt met terug schakelen dat kan een aardige schade tot gevolg hebben.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
29 jun 2009 17:43 |
|
|
Wimpie77
|
Re: rijtechniek 911SC
Ja joh... Ervaring met hoge toeren?
_________________________________________ * * *
|
29 jun 2009 17:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: rijtechniek 911SC
Houten plankje op het gaspedaal schroeven. Heb ik bij mijn 964 gedaan en dat werkt prima.
|
29 jun 2009 18:20 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: rijtechniek 911SC
gas geven zonder te remmen is wel gunstiger voor je verbruik....
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
29 jun 2009 18:23 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: rijtechniek 911SC
Op de openbare weg gaat het natuurlijk helemaal nergens over. Maar ach, staat wel stoer.......................
|
29 jun 2009 18:28 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
Re: rijtechniek 911SC
ik krijg het in zowel de 993 als de 911 turbo NIET voor elkaar... gaspedaal staat gewoon te ver weg. in mijn E30 gaat het echter PERFECT! ik gebruik altijd met afremmen op het circuit heel-toe... reden: om de synchromesches te sparen (auto wordt redeijk mishandeld op circuit en heeft 220.000 gelopen). Bovendien klinkt het gaaf voor "normaal" straatgebruik niet nodig.
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
29 jun 2009 20:23 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: rijtechniek 911SC
op circuit wordt die bak toch wel afgeragd, dus mijn mening: heel-and-toe op de openbare weg: sparen van de synchro's heel-and-toe op het circuit: rust in je auto houden ... ik moet het nog steeds goed onder de knie krijgen
_________________________________________ Got coffee?
|
29 jun 2009 20:32 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: rijtechniek 911SC
Ach, het kan altijd erger, ik wist niet eens waar het goed voor was..
|
29 jun 2009 20:40 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: rijtechniek 911SC
kan niet aan het heel-and-toe liggen, ontkoppeld grijpt de toerenbegrenzer in; als je aansluitend de verkeerde versnelling inlegt gaat het natuurlijk niet goed
_________________________________________ Got coffee?
|
29 jun 2009 20:43 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: rijtechniek 911SC
Dan moet je wel dubbel klutsen, anders spaar je volgens mij echt geen synchro.
|
29 jun 2009 20:58 |
|
|
bully
|
Re: rijtechniek 911SC
+2......
|
29 jun 2009 21:01 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: rijtechniek 911SC
Het gaat om de combi: dubbel clutchen + tussengas...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
29 jun 2009 21:07 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: rijtechniek 911SC
Mijn 1e vrachtwaggel was dubbel clutchen + tussengas...
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
29 jun 2009 21:19 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: rijtechniek 911SC
Croqs kopen hebben brede leest
_________________________________________ Timeless objects
|
29 jun 2009 21:22 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: rijtechniek 911SC
Net als die 2-tonners die ik in dienst reed
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
29 jun 2009 21:26 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
Re: rijtechniek 911SC
uiteraard ook altijd dubbelclutchen bij heel-toe tussengas geven met terugschakelen... anders heeft het inderdaad geen nut
edit: geen nut voor de synchromeshes... wél nut voor wat betref de "rust" in de auto. Bovendien voorkom je een blokkerende achterpartij wat op zou kunnen treden wanneer je terugschakeld ZONDER tussengas en de koppeling laat opkomen.
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
29 jun 2009 21:28 |
|
|