Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:27

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Duitse Porsche leasen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Duitse Porsche leasen
Hallo allen,

Zijn er hier mensen die een Duitse Porsche leasen (of huren) voor Nederlands gebruik (voor de lolbroeken onder ons: jaja ilk weet dat Porsche Duits is.) Ik bedoel dus een Porsche dat in Duitsland wordt geleased of gehuurd. Wat zijn de financiele en fiscale voor- en nadelen? Ben je daar echt goedkoper uit of niet?
Welke weg moet ik bewandelen.

03 aug 2009 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Duitse Porsche leasen
Is al wel eens wat over geschreven dacht ik. Volgens mij is het fiscaal (lees: BPM technisch) vrij tricky.

03 aug 2009 16:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Ga je dan met een Nederlands of Duits kenteken rijden?

03 aug 2009 17:05
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
letterlijk gezien is het belastingontduiking. zolang je niet in de buurt van douane komt en er niet mee op vakantie gaat is het m.i goed te doen.
www.x-leasing.de is een site waar ik wel eens op kijk, staan leuke auto's voor niet al te veel geld. houdt wel rekening met het feit dat je vaak 48 maanden aan een contract vast zit, als je snel verveeld raakt aan een auto zou ik dus gaan voor een kortere looptijd

03 aug 2009 17:47
Profiel Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Als ingezetene van NL mag je niet in een auto rijden met Buitenlands kenteken.
Doe je dat wel dan ben je goed aan de beurt ...
Je loopt bij de lokale veldwachters na verloop van tijd geheid in de gaten; als al niet een jaloerse buurtgenoot gaat tippen...

03 aug 2009 17:48
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Kan alleen als je officieel ingeschreven bent op een adres in Duitsland of de auto geleased wordt door bedrijf met een officieel adres in Duitsland. ook dan zijn er veel beperkingen om er als Nederlander in te rijden (bv DGA voor alleen woon-werk verkeer onde voorwaarden)
Nederland kent i.t.t. Duitsland geen "zweiten Wohnsitz" , dus in die zin kun je de fiscus niet foppen.
Wordt een dure grap als je gepakt wordt.

Ik heb het uitgezocht omdat ik officieel in Duitsland woon en het leasen in Duitsland veel goedkoper voor mijn werkgever in NL zou zijn . Er is gekozen uiteindelijk om dit momenteel niet te doen ivm de bestaande raamovereenkomst met leasemij van Pon

groeten uit Duitsland van Rene

03 aug 2009 18:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Vraag het Paul II die rijdt in een huurleasebak met Steinfurt platen :idea:

03 aug 2009 18:51
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
is gewoon zijn eigen auto hoor, niks duitse leasebak :shock:

03 aug 2009 20:49
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
@Henk: Kijk even wie het schrijft.....

Afbeelding

03 aug 2009 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

03 aug 2009 21:58
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
maarten vermoedt een trol :idea:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29

03 aug 2009 21:59
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Afbeelding :salut:

03 aug 2009 22:19
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
3bdl schreef:
Vraag het Paul II die rijdt in een huurleasebak met Steinfurt platen :idea:

trollen of geen trollen...

je ken zeggen wat je wil van Paul, maar tis wel een mooie letter combi....en dat hebbie niet als je op NL kenteken rijd, alhoewel ik wacht op de combi 9-NPC-11

Afbeelding

04 aug 2009 8:00
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
ralf996 schreef:
letterlijk gezien is het belastingontduiking. zolang je niet in de buurt van douane komt en er niet mee op vakantie gaat is het m.i goed te doen.
http://www.x-leasing.de is een site waar ik wel eens op kijk, staan leuke auto's voor niet al te veel geld. houdt wel rekening met het feit dat je vaak 48 maanden aan een contract vast zit, als je snel verveeld raakt aan een auto zou ik dus gaan voor een kortere looptijd

Heb even gekeken op de site en vroeg me af: voor die bedragen alleen financiele leasing of ook verz./ belasig?

04 aug 2009 12:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Hallo liefhebbers,

Ik ben nog niet echt wijzer op geworden. :)
Als Nederlander mag je inderdaad niet op Duitse platen rijden. Wel indien dit gehuurd of geleased wordt maar dan alleen onder bepaalde voorwaarden. Wie is Paul II eigenlijk? Ben eigenlijk benieuwd hoe hij dit gedaan heeft, zolang het maar legaal is.

Groetjes

06 aug 2009 10:01
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C2
Elspeet
Als nederlander mag je niet in NL rijden in een auto waarvoor geen BPM betaald is.
Dit is dus een belastingzaak/fraude.
Bij staandehouding dien je het BPM bedrag alsnog te betalen(contant)
Je kunt wel vrij in alle andere landen rijden met een duits leasecontract/auto maar thuiskomen kan een dure zaak worden

06 aug 2009 23:02
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Is dat zo?
Vriend van me rijdt een A6 op Duits kenteken.
Werkt voor een Duits bedrijf, hij woont in Nederland, maar maakt de meeste km's in het buitenland.
Wij wonen in een gebied waar de Douane regelmatig controles uitvoert.
Nooit problemen gehad.
Heeft overigens weer een Audi op Duitse platen besteld.

06 aug 2009 23:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Inderdaad wilde ik net zeggen, als je bedrijf nu bijv in het buitenland zit maar je woont in Nederland. En de wagen staat op naam van het bedrijf dan mag je toch met buitenlandse kentekenplaten rijden of niet>

- Misschien maar even vragen aan "De Fiscalist" .

8)

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

12 aug 2009 17:25
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
MI is het 'werken en belasting betalen' in het land waar de auto gereigistreerd staat :idea:

12 aug 2009 17:34
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
leander schreef:
Inderdaad wilde ik net zeggen, als je bedrijf nu bijv in het buitenland zit maar je woont in Nederland. En de wagen staat op naam van het bedrijf dan mag je toch met buitenlandse kentekenplaten rijden of niet>

- Misschien maar even vragen aan "De Fiscalist" .

8)

Je kunt idd een ontheffing krijgen voor gebruik van een buitenlandse auto in Nederland. In het algemeen zijn de voorwaarden zo'n beetje dat je werkgever in het betreffende buitenland gevestigd is, dat je geen invloed hebt op waar de auto geregistreerd wordt en dat de auto bestemd is om grotendeels, of hoofdzakelijk (pin me dr niet op vast) in het buitenland gebruikt te worden.

Onder deze voorwaarden kun je een ontheffing krijgen waar je onbeperkt mee door NL kan karren en ook je partner dacht ik. De eis van het gebruik buiten NL is overigens lastig te toetsen (voor de fiscus dan).

Ben je DGA van een buitenlandse BV dan heb je wel invloed op waar de auto geregistreerd wordt en wordt het dus een lastig verhaal.

Voor sommige situaties (zoals de DGA van de buitenlandse BV) is er nog een soort Light ontheffing waarmee je alleen van de woning naar de werkplaats mag rijden over de gebruikelijke (of mss de kortste) route. Daar heb je dus nix aan.

Overigens als je met een buitenlandse auto in NL gesnaaid wordt (door de douane welteverstaan) dan krijg je eerst een waarschuwing met daarbij de mededeling dat je BPM moet betalen. Pas de tweede keer krijg je de naheffing. Er zijn wat trucs doe voortkomen uit Europese rechtspraak. Volgens EU recht mag Nl namelijk alleen BPM heffen voor de tijd dat het voertuig daadwerkelijk in NL wordt gebruikt. Als je nu een kortlopende huurovereenkomst hebt dan zou je in principe het risico beperken tot bpm over de duur van de overeenkomst. Je moet er echter wel rekening mee houden dat je, om je recht te halen, tot in de hoogste boom zult moeten klimmen. Dat brengt weer kosten met zich mee dus reken uit je winst....

Oja, even wat anders, wie wil er met duitse platen in een P in NL rijden?? de NL medeweggebruikers zijn niet echt hoffelijk naar duitsers :bang:

12 aug 2009 17:52
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
de Fiscalist schreef:
.....

dat je geen invloed hebt op waar de auto geregistreerd wordt en dat de auto bestemd is om grotendeels, of hoofdzakelijk (pin me dr niet op vast) in het buitenland gebruikt te worden.

Onder deze voorwaarden kun je een ontheffing krijgen waar je onbeperkt mee door NL kan karren en ook je partner dacht ik........

Komt mij enigszins tegenstrijdig over.
Ik zal morgen de fiscus en de douane bellen welke fiscale constructie Paul gebruikt heeft.

12 aug 2009 18:18
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Targa 4S
Hamburg
Citaat:
Oja, even wat anders, wie wil er met duitse platen in een P in NL rijden?? de NL medeweggebruikers zijn niet echt hoffelijk naar duitsers :bang:

Zegt dat meer over de NL-er die met duitse platen in een P in NL wilt rijden, over de bestuurder van een P met duitse platen in het algemeen (wie?? ik?? nee!!) , of wellicht over de NL-medeweggebruiker??

12 aug 2009 18:58
Profiel
Westervoort
DJJ schreef:
Ik zal morgen de fiscus en de douane bellen welke fiscale constructie Paul gebruikt heeft.

Doe even normaal jongens ; steekt het jullie zozeer dat iemand met duitse platen een Porsche rijdt?

Ik kan me de nieuwsgierigheid natuurlijk bést voorstellen, ook ík zou heus wel willen weten of ik zo'n mogelijkheid had (dan deed ik 't nl vandaag nog!) maar dergelijke persoonlijke gegevens van iemand van hier worden niet gepost zolang ik hier mod ben. Dat vind ik veels te ver gaan.

Bij deze dus een vriendelijk verzoek van mij zulke persoonlijke dingen van iemand anders niet te posten, tenzij die persoon dat zelf graag wilt.

12 aug 2009 18:58
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
DJJ schreef:
de Fiscalist schreef:
.....

dat je geen invloed hebt op waar de auto geregistreerd wordt en dat de auto bestemd is om grotendeels, of hoofdzakelijk (pin me dr niet op vast) in het buitenland gebruikt te worden.

Onder deze voorwaarden kun je een ontheffing krijgen waar je onbeperkt mee door NL kan karren en ook je partner dacht ik........

Komt mij enigszins tegenstrijdig over.

Er is niets tegenstrijdigs aan, ter verduidelijking er staat dat de buitenlandse werkgever jouw een auto ter beschikking stelt die grotendeels bestemd is om in het buitenland te gebruiken en dat de werkgever bepaald waar die auto geregistreerd staat. Dat jij in NL woont en dus ook met de auto van de zaak naar huis rijdt, is een reden om een ontheffing te krijgen.

Heb je geen ontheffing dan neem je een risico...

12 aug 2009 19:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Ja en dan als regering maar blijven beweren dat we in 1 Europa wonen en leven.
Wel de lasten maar niet de lusten.

En voor wat betreft Duitse kentekens. Ik heb eens meegereden met een vriend van ons in een golf met Duitse kentekens. En dat is niet altijd even gezellig in NL.

12 aug 2009 19:27
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende