Auteur |
Bericht |
axe
|
 originele fuchs...
Beste mensen,
Al een tijd ben ik op zoek naar een 3.2, meestal zitten daar fuchs onder...
Ik vroeg me een paar dingen af;
-Zijn die nu origineel matzwart of blinkend zwart? -het hart, is dit ingekleurd? was dat een optie? -je hebt ook veel replica's, hoe haal je de echte er uit?
groetjes axe
|
28 aug 2009 13:21 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: originele fuchs...
Ik zal mijn best doen...
1. volgens mij mat. 2. standaard zwart, maar als optie ingekleurd, kleur auto bijv. rood ala CS (Club sport). Sommige limit editions als jubi 25 of CS EXW 3. Weet ik eigenlijk niet, maar ik neem aan een Porsche art. no. 911.. ... .. of 930 .. ... ?
Succes!
Wel het mooist, Fuchs onder een G-model
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 aug 2009 14:24 |
|
 |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
 Re: originele fuchs...
qua origineel fuchs, op de achterkant, op de "bladen" zie je een porsche onderdeel nummer. (beginnend met 901/911/930) Daarnaast moet het 'PD' logo erop staan en een klein vosje.
Op replica's staat normaal gesproken alleen de velgmaat.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
28 aug 2009 14:47 |
|
 |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
 Re: originele fuchs...
De spaken van originele velgen zijn wat ronder, de imitaties hebben wat scherpere randen. En het grootste verschil zit hem denk ik wel in het gewicht. Ik heb bij van Zweeden een keer een echte en een nepper tegelijk opgetild, en dan zit er merkbaar verschil in het gewicht. Alleen als ze onder een auto gemonteerd zitten wordt dat natuurlijk wat lastig  .  Echte fuchsen zijn er onder de 3.2 alleen in 15" en 16". Imitaties zijn ook in 17" te krijgen. Echt:  Replica: 
_________________________________________ NPC 0577
|
28 aug 2009 15:04 |
|
 |
912
|
 Re: originele fuchs...
Dat zijn wel hele slechte replica's hoor. Je hebt er tegenwoordig die je vanaf de foto bijna niet meer van echt kan onderscheiden...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
28 aug 2009 17:18 |
|
 |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
 Re: originele fuchs...
Ik heb ook replica's 15x6j en die zijn echt niet te onderscheiden van originals. Deze zijn inderdaad wel heel erg grof. Echt even op de achterkant kijken.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
28 aug 2009 17:52 |
|
 |
axe
|
 Re: originele fuchs...
is dit dan zo een gekleurd hart? voor fuchs? 
|
28 aug 2009 18:13 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: originele fuchs...
Lijkt wel 'n claxon-button 
|
28 aug 2009 18:46 |
|
 |
bully
|
 Re: originele fuchs...
een onderzetter?.... 
|
28 aug 2009 18:48 |
|
 |
axe
|
 Re: originele fuchs...
prijzig onderleggerke kijk ik bedoel zoiets... toch knap... 
|
28 aug 2009 19:18 |
|
 |
axe
|
 Re: originele fuchs...
Weet er iemand waar je die kan kopen?
|
30 aug 2009 18:24 |
|
 |
Moondogjr
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
|
 Re: originele fuchs...
probeer het eens op pelicanpartsIk heb er toevallig net vier besteld en vrijdag binnen gekregen, maar heb gekozen voor de origineel zwarte center caps, niet de gekleurde. Ik vond bovendien de gekleurde erg prijzig.
|
31 aug 2009 9:21 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: originele fuchs...
Jouw plaatje is idd een toeterknop voor midden op het stuur  past niet  . Fuchs centercaps op ebay.de - nieuw ong 150 euro de set. Hier, hier bijvoorbeeld. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 aug 2009 9:46 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: originele fuchs...
Het zwarte hart is mat, maar wel 'fris' mat, dus niet dof zoals je helaas heel veel ziet. Dan is de lak mishandeld met agressieve velgenreiniger of zo  De naafdop hierboven rechts geeft het wel goed weer  (Wat dat overigens voor een bevestiging is, met die boutjes  Origineel is gewoon inklikken.)
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
31 aug 2009 11:31 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: originele fuchs...
kan je je bierglas vastschroeven?  On topic: Ik zie op ebay bij al die reproducties verschillende bevestigingsmethoden - metalen klikkers, gewoon vastdrukken en bovenstaande schroefjes 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 aug 2009 12:21 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: originele fuchs...
Nee Horn, bovenop het glas vastschroeven  Helaas hebben deze doppen niet de 2 gaatjes die er normaal in zitten voor demontage 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
31 aug 2009 13:29 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
 Re: originele fuchs...
Waarvoor heb je die 2 gaatjes nodig dan Paul? Als je je wiel demonteert kun je daarna toch met een stomp voorwerp gewoon de centercaps eruit tikken? Ook al vaker geschreven: velghart dof? zuurvrije vaseline erover, gewoon zoals het in het boekje staat 
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
31 aug 2009 13:49 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: originele fuchs...
Als het wiel gemonteerd is dan kun je met een 'trekkertje' met 2 pootjes de dop er uit trekken. (Gebruik zelf wel eens een heel dunne inbussleutel waarvan je het korte einde insteekt en achter de dop kunt draaien.)
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
31 aug 2009 15:45 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
 Re: originele fuchs...
Maar waarom zou je je centercaps eraf willen halen als je wielen nog aan de wagen zitten? Je haalt ze er toch alleen maar af als je wilt balanceren of banden vervangen?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
31 aug 2009 16:56 |
|
 |
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
 Re: originele fuchs...
Geen echte, wel mooi Wat een prijzen Eurowerks/Zuffenhaus
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
31 aug 2009 20:50 |
|
 |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
 Re: originele fuchs...
Dat zijn echt forse bedragen!! 
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
31 aug 2009 22:32 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
 Re: originele fuchs...
En je mag er alleen maar mee rallycrossen (FOR OFF-ROAD USE ONLY)  Yanks... 
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
31 aug 2009 22:34 |
|
 |
Stimpy911
911 SC '82Amsterdam
|
 Re: originele fuchs...
Waarom moeten de caps er af als je de wielen laat balanceren? Om ze te beschermen? Ze vormen wel een (klein) onderdeel van de totale balans lijkt me.
|
31 aug 2009 23:13 |
|
 |
axe
|
 Re: originele fuchs...
kvond het al een beetje raar uitzien...  maar de claxon stond dan toch bij de caps... (in mijn verdediging  ) bedankt voor de antwoorden... ik ga er mij een paar bestellen op ebay!!
|
01 sep 2009 13:16 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
 Re: originele fuchs...
De as van de balanceermachine, door het wiel, etc...  (Balanceren aan de wagen: niet aan beginnen, niet nodig als e.e.a. goed wordt gedaan, gecontroleerd  ).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 sep 2009 13:43 |
|
|