Auteur |
Bericht |
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Bij de 3.2 en 964 cabrio kun je de achterruit omlaag ritsen. Lijkt me machtig mooi om de boxerroffel lekker luid te horen. Hoe werkt dat in de praktijk? Gaat de rits lastig open/dicht? Komen er uitlaatgassen binnen? Wordt er veel gebruik van gemaakt?
Ben benieuwd naar jullie reacties, bvd.
|
20 dec 2010 0:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
hangt van de rits af. als hij 20+ jaar oud is en nooit opengeweest is, zou ik er niet nu mee beginnen. Als hij goed onderhouden is, gaat hij zo open. Als ik je post goed lees, wil je met het dak omhoog en een het raampje losgeritst rijden? Waarom? Als het regent zou ik dat niet doen. En als het niet regent kan je net zo makkelijk het hele dak openen (nadat je het raampje hebt opengeritst). Nog leuker ook... Tip: je kan de rits insmeren met kaarsvet. Loopt hij vaak wat soepeler van. Als hij niet meegeeft, niets forceren
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 dec 2010 0:28 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Ik doe eigenlijk nooit het dak open zonder eerst de rits te openen. Mijn ritsje werkt dus prima. Uitlaatgassen heb je alleen last van als je in de file achter een vrachtwaggel gaat staan. Zoals Harald hierboven ook al zegt, gewoon hele dak open. Kachel op 27 graden op de voetjes. Eventueel autohandschoenen aan want je kunt je blowers niet zo afstellen dat je rechterhand ook warm blijft. Verder is het heerlijk rijden als het vriest en er een zonnetje schijnt. Een soort wintersportgevoel zeg maar. Ik zie alleen onder je avatar dat je momenteel geen Porsche hebt. Dat zou wat praktische bezwaren op kunnen leveren
|
20 dec 2010 9:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Als je het goed wilt doen dak ontgrendelen voordat je aan de rits gaat lopen trekken - zowel bij open- als dicht- ritsen
|
20 dec 2010 10:31 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Die tip heb ik destijds van Rovako ook gehad. Bij mij is de boel echter soepel genoeg om het zonder ontgrendelen te doen. Je hebt dus wel gelijk
|
20 dec 2010 11:05 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Vind het juist een onding die rits. Eerst rits open, dan kappie naar beneden. En vice versa bij terugkomst. Wat een geklooi. Gebruik nooit de rits open en kap dicht, hup gewoon open die handel. Maar goed; samen met de kap die op de koets ligt; vind ik dit de mindere zaken van een 964 cabrio. Het liefst had ik een kap die zonder rits open gaat en die dan weg schuift onder een afdek kap alla 996 en 997. Je kan niet alles hebben. De rest vergoed veel, zo niet alles
|
20 dec 2010 11:20 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Hee, een beetje zuinig zijn op die auto hè Netjes openritsen dus.
|
20 dec 2010 11:29 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Gebruik de combi "rits open en kap dicht" nooit. Uiteraard gaat de rits altijd eerst open en daarna pas kappie naar beneden. Geen zorgen, auto heeft inmiddels 103 k gelopen en is in tip top conditie. Net jaarbeurt weer gehad, verse olie en alles gecheckt. Vorig jaar was grote beurt, kleppen, bougies. Dit jaar 2k gereden
|
20 dec 2010 11:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Dat ben ik, maar gebruik de rits nooit. De rits is wel weer gangbaar gemaakt bij Rovako, dus wie weet ooit.Dan zou ik de kap eens laten spannen / afstellen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 dec 2010 12:00 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Zit allemaal nog strak genoeg, er bolt niks op tijdens het rijden en er klappert ook niks. Sinds ik een nieuw rubbertje heb drupt er ook niets meer naar binnen als het regent trouwens
|
20 dec 2010 13:15 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Bij een nieuwe kap staat er juist wat teveel spanning op en gaat het moeilijker.
|
20 dec 2010 13:48 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
heb begin dit jaar op mijn cabrio een nieuwe kap laten zetten en de rits ging prima open en dicht met het dak dicht. dus niet teveel spanning. bij mijn dak dan tenminste...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 dec 2010 15:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
.. je kent je eigen krachten niet
|
20 dec 2010 15:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Tja, wie ben ik om een vakman tegen te spreken als hij dat adviseert but feel free .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 dec 2010 16:09 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Sinds ik in 2005 mn dak heb laten vernieuwen doe ik nooit meer het dak open ZONDER de ruit los te ritsen/ Dat voorkomt dat de ruit halverweg gevouwen wordt.
Ik ontgrendel de kap eerst van het voorruitframe, dan de ruit openritsen en vlak neerleggen, dan de kap verder open.
Als de zon een put in de grond schijnt rij ik ook graag met de ruit losgeritst en het dak gesloten, dat rijdt super. In de file heb je dan helemaal bekijks want het ziet er natuurlijk niet uit, maar de fase dat ik me daaraan stoor heb ik gehad ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
20 dec 2010 18:00 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
en met het dak dicht hoor je de motor ook prima neem ik aan....
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
20 dec 2010 18:05 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
kwa motorgeluid hoor ik het meest met het dak dicht ... maar ja ik heb dan ook een standaard auspuff
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 20 dec 2010 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 dec 2010 18:11 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Ik gebruik die rits nooit , gaat volgens mij zelfs niet meer. Dat ding zit er toch alleen maar in als je het dak beneden een bepaalde temperatuur wilt openen. In mijn geval dus nooit.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
20 dec 2010 18:12 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Hierom zit het ritsje er dus in. En een echte vent rijdt in de winter ook gewoon open hè!
|
20 dec 2010 19:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Wat is dan iemand die in de winter zelfs niet gesloten rijdt?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 dec 2010 19:39 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
een
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
20 dec 2010 20:03 |
|
|
Richard 964
helaas ex - 964 :(Venray
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
@ Horn: Inderdaad bedoelde ik met gesloten kap de ruit naar beneden ritsen. De reden is dat het me een leuk alternatief lijkt als het te warm of te koud is. Het is duidelijk dat ik geen ervaring heb met cabrios daarom was ik nieuwsgierig naar de mogelijkheden van de ritsbare ruit. Allen bedankt voor de reacties
|
21 dec 2010 23:33 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Ik rij vooral zo als ik de zon op mn kop te heet vind.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
22 dec 2010 8:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
Dan laat ik ook de ruit(en) dicht en doe de airco aan.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 dec 2010 10:39 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 3.2 en 964 cabrio: achterruit omlaag ritsen
|
22 dec 2010 11:49 |
|
|