Auteur |
Bericht |
fins
|
Dikke pech in Vlaardingen (tijdens La Targa Passaggio RTD)
Wat begon als een droom eindigde in een nachtmerrie... Bij het verkeerslicht in Vlaardingen hoorde ik een vreemd geluid uit de motorruimte. Kapje open, even checken, niet te zien. Gek. Weer instappen, dotje gas, weer dat geluid. Klonk niet goed, metalig, alsof de katvervanger er half van af lag of zo. Auto in een parkeervak gereden, weer kapje open. Even met de hand in de motorruimte de gaskabel een stukje opengetrokken. Weer dat geluid. Weer ingestapt en beslist de rit af te blazen, verdenking lag nog steeds bij het uitlaatsysteem. Ik wil wegrijden en ik hoor ineens een hele harde klap en een schok die door de auto heen ging! BAM! Motor uit. Het motorkapje was een stukje opengekomen wat het ergste deed vermoeden. Ik deed hem open en mijn hart sloeg een slag over... De hele motorfan was er af gelopen en had zich vast gevreten in de V-snaren, tegen de motorkap aangeramd (duik naar buiten toe!) en de helft van de schoepen zijn afgebroken. De as waarop de fan zit is gebroken. Ongelofelijk. Voor hetzelfde geld had dat gebeurd terwijl ik er met mijn gezicht boven stond, moet er niet aan denken wat er dan was gebeurd! Of tien minuten ervoor terwijl we op hoge snelheid door de tunnels vlogen. Of op vakantie een maand geleden. Mazzel dus. De wagen staat nu in het depot en gaat maandag naar Visser in H'sum.
Komt dit vaker voor? Of heb ik gewoon weer mazzel? (Kan ondertussen een boek schrijven over dingen die nooit voorkomen maar die mij treffen. Gelukkig zijn we gezond zeg maar...)
|
03 sep 2011 11:15 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Dikke pech bij La Targa Passagio...
Dat is even schrikken inderdaad. Ik hoop dat je mazzel hebt gehad Fins.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 sep 2011 11:23 |
|
|
fins
|
Dat ik mazzel heb gehad staat vast, dit had in een drama kunnen eindigen als het gebeurd was toen ik er met mijn lichaam overheen hing... Gaat vast weer een klap geld kosten, da's wel een beetje jammer.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
03 sep 2011 11:29 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Pff, dat is schrikken.
Het is een dooddoener, maar gelukkig heb je er zelf (behalve de financiele afhandeling) niets aan over gehouden!
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
03 sep 2011 11:33 |
|
|
horn
PF #57
|
K*t. Ken je gevoel. Bij mij begon tijdens een Autobahnrasen met 250+ mijn - achteraf - gordonkineet onwijze herrie te maken. zag mijn spaarvarken ook alweer aan stukken gaan. ik denk dat je - los van het geluk dat je niet met je giegel boven hing - ook blij mag zijn dat het niet op volle vaart gebeurd is. Sterkte man!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2011 11:39 |
|
|
Fred4
911 SC cabrio 1983, 911 Turbo coupe 1988, Cayenne GTS 2008
|
Hi Fins, zit net de mooie verhalen te lezen en dan lees ik dit.. enorm balen zeg! En je had net al wat onderhoudszaken gehad met je P., en dan nu dit weer... Als ik het zo lees, is mijn eerste ingeving dat die fan niet goed vastgedraaid zat... Je hebt hem toch net helemaal opnieuw laten verpakken? Dan mogen er toch geen onderdelen vanaf vliegen? Ik zou met een niet zo blij gezicht teruggaan naar de persoon die je motor onder handen heeft genomen.... (vergelijk het maar met een wiel dat spontaan van je auto afvalt nadat de band bij en garage vervangen is..) Veel succes in ieder geval met de reparatie!
|
03 sep 2011 11:41 |
|
|
horn
PF #57
|
been there, done that, got the t-shirt. (nieuwe mini, geen band vervangen, maar gespoten velgen gemonteerd en de laatste vergeten vast te draaien )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2011 11:42 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Mijn angst is wat jij beschreef dat je een klap hoort en motor uitvalt. Succes met de reparatie en hopelijk heb hierbij echt een keer mazzel dat de €€€ meevallen
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
03 sep 2011 11:45 |
|
|
fins
|
@Fred, die bout zit er dus nog keurig geborgd op. De as van 15mm massief staal is gewoon afgebroken. Ongelofelijk...
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
03 sep 2011 11:48 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
jezus Vincent, door het oog van de naald gekropen, met je hoofd onder de kap gasgeven....
Veel succes met de afhandeling er van!
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
03 sep 2011 11:55 |
|
|
Fred4
911 SC cabrio 1983, 911 Turbo coupe 1988, Cayenne GTS 2008
|
Sjezus... dat verwacht je toch niet! Dan kun je inderdaad van geluk spreken dat hij afbrak bij lage toeren...
|
03 sep 2011 11:57 |
|
|
fins
|
Dat doe ik dus NOOIT MEER! En ik raad het iedereen ook af. Leuk truukje, maar als het mis gaat gaat het goed mis...
|
03 sep 2011 12:16 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Ken het gevoel, hoop voor je dat schade meevalt
|
03 sep 2011 13:23 |
|
|
fins
|
En dan moet je je voorstellen dat ik een onbetrouwbare Maserati weg heb gedaan en naar Porsche over ben gestapt omdat ik het gezeik met onderhoud zat was.... (En natuurlijk omdat ze geweldig sturen!)
Je wil niet weten wat ik sinds de aanschaf afgelopen februari aan kosten heb gehad. Bijna 7000,- euro. En dat terwijl de wagen dealeronderhouden is, op een goed adres gekocht en ik een aankoopkeuring door PON heb laten doen.
|
03 sep 2011 13:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wat een verhaal en wat een pech. Sterkte!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 sep 2011 13:39 |
|
|
bully
|
Wauw Fins, sterkte...
|
03 sep 2011 13:41 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik duim voor jou dat je volgend jaar met een beurtje van 600 euro klaar bent. Sterkte en balen.
|
03 sep 2011 13:46 |
|
|
fins
|
Succes met duimen dan, ik geloof er niet meer in. Te veel meegemaakt de laatste jaren.
|
03 sep 2011 14:38 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Idd geluk gehad dat de as niet brak op het moment dat je met je hoofd in de motorruimte zat.
Ik vind een afgebroken as (helaas voor jou) wel bijzonder.
Heb zelf wel een keer, ook op weg naar een tunnelrit, de poelie van deze as eraf gehad. Gelukkig lagen alle stelringen, poeliehelften en de moer onderin en kon alles weer gemonteerd worden. Was ook een compleet raadsel waarom de moer eraf gelopen was.
Sterkte met de reparatie(kosten)
|
03 sep 2011 14:43 |
|
|
fins
|
Ik heb altijd bijzondere dingen, Willem. Voor mij is dat dus niet zo bijzonder.
|
03 sep 2011 14:53 |
|
|
erwin996
M140i
|
Wow, sterkte ermee! Met een auto van 20 jaar oud loop je tegen onderhoud aan. Met een 996 had je minder onderhoud gehad
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
03 sep 2011 15:05 |
|
|
horn
PF #57
|
tuurlijk. en dan straks klagen dat het weer een waterkokerbash topic wordt...
|
03 sep 2011 15:11 |
|
|
JMS
|
En voila, oh echt waar
|
03 sep 2011 15:25 |
|
|
fins
|
Met een 996 heb ik niet de auto die ik wil en je zult zien dat wanneer ik er een koop hij direct na de garantie ploft.
|
03 sep 2011 15:30 |
|
|
JMS
|
Zal je ff een hart onder de riem steken Fins, heb net de motor van de p van Pa in de soep gereden, en de mijne is net af gekeurd op olieverlies, wilt zeggen revisie, was ik toch al vanplan, maar kost ook wat. Het is altijd wel iets met auto's, en zeker ook met Porsche, maar ze blijven uiteraard wel een merk met prachtige bolides en een mooie historie. Ik ga je de rest van mijn autopechveleden besparen, anders beginnen we nog te huilen met z'n twee
|
03 sep 2011 15:48 |
|
|